Als je software ontwikkelt voor efficiënte projectmanagement, human resources of klantrelaties, moet je er zeker van zijn dat je product op Capterra wordt gepresenteerd. Deze marktplaats, die al meer dan 20 jaar bestaat, biedt een database van alle bestaande zakelijke ondersteuningsoplossingen op de markt. Het geeft je de mogelijkheid om beschikbare programma’s te vergelijken en beoordelingen van echte gebruikers te lezen. Om een goede positionering van de site in de Google-zoekresultaten te waarborgen, besluiten sommige fabrikanten om advertenties op het portaal te plaatsen. Hoe werken Capterra-advertenties en waarom zou je ze moeten gebruiken?

Capterra – inhoudsopgave:

  1. Capterra-advertenties – hoe werken ze?
  2. Capterra-advertenties – waarom zou je ze moeten gebruiken?
  3. Samenvatting

Capterra-advertenties – hoe werken ze?

Net als Google Ads stellen Capterra-advertenties een specifieke oplossing in staat om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen in de categorie waartoe het behoort (HR-software, projectmanagementsoftware, helpdesksoftware, enz.). Capterra houdt een veiling elke keer dat er een advertentieruimte beschikbaar is op het netwerk voor een bepaalde categorie, en adverteerders bieden om op hogere posities te verschijnen. Hoe meer je bereid bent te bieden voor specifieke plaatsing in de ranglijst, hoe hoger je profiel op de lijst zal staan.

Het opzetten van advertenties in Capterra is sneller, veel eenvoudiger en goedkoper dan in andere advertent systemen, wat ongetwijfeld mensen aanmoedigt om deze optie te gebruiken. Je hoeft alleen maar een paar stappen te doorlopen – afbeeldingen toevoegen, een productbeschrijving, een landingspagina-adres en de categorieën selecteren waarvoor je wilt bieden en de doelgebieden. Er is geen behoefte aan een diepgaande analyse van de doelgroep en de latere verificatie.

capterra

Capterra-advertenties – waarom zou je ze moeten gebruiken?

Er zijn verschillende redenen waarom het de moeite waard is om Capterra-advertenties te gebruiken:

Advertenties helpen je voor te blijven op de concurrentie

Wil je dat je potentiële klant jouw product als eerste ziet en de beoordelingen leest, of kijkt hij naar het aanbod van je concurrent? Het antwoord is duidelijk – en dit is het resultaat dat je zult bereiken wanneer je besluit te betalen voor advertenties op Capterra. Het is ook een manier om jezelf een stap voor te zijn op je concurrenten, die mogelijk andere advertentieopties gebruiken (Google of sociale media-advertenties).

Advertenties genereren leads

Leads zijn de belangrijkste reden waarom ondernemers besluiten een advertentiesysteem te gebruiken – bovenaan de zoekresultaten staan vergroot de kans dat een gebruiker een conversie uitvoert. Soms kan een potentiële klant zelfs besluiten om niet naar de andere beschikbare opties te kijken omdat de eerste of tweede oplossing (misschien die van jou?) perfect aan zijn behoeften voldoet.

Advertenties werken niet tegen je

Je vraagt je misschien af of advertenties op Capterra de beoordelingen op het portaal beïnvloeden. We verzekeren je dat er in dit opzicht niets verandert – als een softwareontwikkelaar met slechte beoordelingen besluit zijn product tegen betaling te promoten, hebben gebruikers nog steeds volledige toegang tot informatie en de mogelijkheid om hun eigen beoordeling te maken of het de moeite waard is om dat systeem te gebruiken. Capterra legt een grote nadruk op productbeoordelingen, de mogelijkheid om tools te vergelijken en de beste oplossing voor je bedrijf te kiezen.

Advertenties zijn niet opdringerig

Hoe kun je een gesponsord aanbod herkennen? Voor fabrikanten die hebben betaald voor een plek bovenaan de zoekresultaten, is er een oranje knop met een oproep tot actie die “bezoek website” zegt en doorverwijst naar de landingspagina. Voor organische resultaten is de knop blauw en zegt “bekijk profiel,” en verwijst naar het bedrijfsprofiel op Capterra. Dit is belangrijk omdat een gebruiker die naar een oplossing zoekt misschien niet eens beseft dat hij een gesponsord aanbod bekijkt.

Advertenties zijn niet duur

Slechts $2 is genoeg om te beginnen met adverteren op Capterra, en voor slechts $100 per maand kun je bevredigende resultaten behalen. Waarom? Ten eerste, vanwege het feit dat deze marktplaats wordt gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een specifiek product – het is de niche-natuur van de doelgroep die de conversieratio’s hoger maakt dan in het geval van Google-advertenties. Ten tweede is het ook de moeite waard om te onthouden dat er op Capterra momenteel meer dan 800 softwarecategorieën zijn (dit aantal groeit voortdurend) – en je kunt ervoor kiezen om in meer dan één categorie te adverteren, waardoor je doelgroep nog verder wordt verkleind.

Samenvatting

Dit zijn slechts enkele van de redenen waarom je zou moeten kiezen voor betaalde advertenties op Capterra, de beste plek om software te zoeken die is afgestemd op de behoeften van jouw bedrijf. Als je hoge conversies wilt behalen tegen relatief lage kosten, moet je zeker beginnen met het gebruik van dit portaal.

Lees ook: Hoe Twitter-advertenties te runnen?

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →