Een eigen bedrijf hebben is geen gemakkelijke taak. Freelancers hebben perfecte tijdsorganisatie en bijbehorende methoden van projectmanagement nodig. Welke methoden moet je gebruiken om tastbare resultaten te behalen? Heb je meer tips voor freelancers nodig? Is er een tool die alle beschikbare methoden samenbrengt om activiteiten tijdens zelfstandig of remote werk te vergemakkelijken?

Tips voor freelancers – inhoudsopgave:

  1. Houd een tijdregistratie bij
  2. Notities maken
  3. Lijsten van samenwerkers
  4. Betalingsherinneringen
  5. Lijst van projecten
  6. Alle tools voor freelancers op één plek

Houd een tijdregistratie bij

Een van de beste methoden om controle over onze voortgang te houden, is het bijhouden van een nauwkeurige tijdregistratie.

Net als de methode van een afbeelding van de werkdag, helpt nauwkeurige tijdregistratie om te noteren hoeveel tijd aan de opdracht is besteed. De methode maakt het mogelijk om de tijd die voor elke taak nodig is te berekenen en de tijdsbesteding te optimaliseren.

Tijdregistratie stelt ons in staat om acties te splitsen en die basis, repetitieve taken te isoleren die we elke dag moeten uitvoeren. We kunnen ze sneller en efficiënter afvinken.

Notities maken

Niemand wil dat zijn geweldige idee onopgemerkt blijft of erger nog, voor altijd verloren gaat. Maak notities om al je creatieve concepten bij de hand te houden. Je notities hoeven niet meer met de hand geschreven te worden. En je kunt post-it notities vergeten. Tegenwoordig kunnen al je notities worden gemaakt en opgeslagen op je eigen computerscherm.

Zo’n virtuele post-it notities kunnen op elk moment worden doorzocht, bewerkt en verwijderd. Er is geen kans dat notities verdwijnen, zoals soms het geval was met traditionele papieren notities.

Lijsten van samenwerkers

Als je regelmatig samenwerkt met dezelfde personen, is het raadzaam om alle gerelateerde informatie binnen handbereik te hebben.

Je moet geen enkel detail over het hoofd zien – houd de volledige informatie over je samenwerkers bij. Je moet snel toegang hebben tot zowel je nauwkeurige lijst als alle gedeelde bestanden, documenten en overeenkomsten.

CRM voor freelancers

Betalingsherinneringen

Vaak vergeten we midden in het werk belangrijke data. Om te herinneren aan betalingen en deadlines is het de moeite waard om handige en automatische herinneringen in te stellen.

Het is belangrijk om regelmatig de uitgaven te monitoren en goed op facturen en andere betalingen te letten. De beste manier om controle over uitgaven te behouden, is door ze nauwkeurig vast te leggen.

Lijst van projecten

Wanneer je in een groot team werkt of taken uitvoert voor verschillende handelspartners, kan het nodig zijn om je eigen projecten netter te organiseren. Alle belangrijke projecten op één plek lijkt een goede optie – je kunt je voltooide projecten afvinken en ook lopende en geannuleerde projecten markeren.

Met een lijst van projecten raak je niet in de war met je huidige taken en herinner je je alle taken die je al hebt voltooid.

Alle tools voor freelancers op één plek

Dit zijn alle tips voor freelancers die we hebben voorbereid. Alle instrumenten voor goede organisatie die hierboven zijn opgesomd, zijn te vinden in één applicatie. Met Firmbee.com hoef je niet langer verschillende programma’s voor elke functionaliteit te gebruiken. Één CRM-systeem biedt je een verscheidenheid aan mogelijkheden. Nu kan een eigen bedrijf, remote werk en freelance werk gemakkelijker zijn dan ooit.

Lees ook: Hoe een freelance managementsysteem te implementeren

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →