Statistieken van Global Workplace Analytics tonen een interessante trend – in de afgelopen 13 jaar is het aantal mensen dat vanuit het comfort van hun eigen huis werkt met 159% toegenomen! Aanzienlijke voordelen, voortkomend uit de reeds genoemde professionele organisatie, rechtvaardigen de groeiende tendens. Toch zijn er ook enkele tekortkomingen. In de publicatie van vandaag willen we 11 praktische tips voor thuiswerken presenteren om uw virtuele IT-kantoor met gemak en plezier te runnen.

Tips voor IT-teams – inhoudsopgave:

  1. Voordelen en nadelen
  2. IT ga naar huis, of 11 tips voor thuiswerken

Voordelen en nadelen

Een bepaalde set van voordelen en nadelen kenmerkt elk bedrijfsmodel. Thuiswerken stelt vooral in staat om tijd te besparen. Lange uren die worden doorgebracht in hectische verkeersopstoppingen veranderen in vredige en creatieve sessiedoelen die meer zinnig zijn. Bovendien biedt het werknemers tijd en middelen om hun toekomstige opdrachten te plannen.

Een dergelijk systeem van het uitvoeren van taken brengt ook uitdagingen en nadelen met zich mee. Een serieus voorbeeld van dergelijke zorgen betreft de psychologische dimensie, zoals het gevoel van isolatie. Maar dat is slechts de top van de ijsberg die we hieronder hebben behandeld. Ontdek wat de 11 beste tips voor thuiswerken zijn om uit te blinken in virtueel IT-teammanagement.

thuiswerktips voor IT-teams

IT ga naar huis, of 11 tips voor thuiswerken

De digitale betrokkenheidsmodus voor IT-medewerkers is geen complete nieuwigheid, maar e-samenwerking kan communicatieproblemen veroorzaken. Een paar eenvoudige regels zullen een duidelijke en leesbare set instructies voor alle teamleden opbouwen.

  1. Behoud werk-privébalans

    Het uitgangspunt is een geweldige herinnering voor mensen die verplichtingen vanuit hun eigen huis afdwingen. De afwezigheid van zichtbare grenzen tussen werk en dagelijkse leefruimtes resulteert vaak in een verlies van concentratie en ook motivatie, evenals een snelle professionele burn-out. Daarom is het de moeite waard om een duidelijke tijd en territorium te organiseren dat de tijd voor professionele activiteit markeert.

  2. Blijf fit

    Een zittende manier van werken heeft invloed op medische aspecten, en talloze uren die in de rug van een stoel worden doorgebracht, kunnen permanente spinale veranderingen veroorzaken. Ergonomie is een zeer belangrijke component die de uiteindelijke resultaten van elk lid van het personeel beïnvloedt. Zorg voor de juiste uitlijning van uw lichaam, evenals uw gezichtsvermogen en gehoor, en cyberdienst zal een plezier zijn.

  3. Vergeet de agenda niet

    Het ontwikkelen van een gedetailleerde en efficiënte strategie is cruciaal voor de optimale samenwerking van de complexe IT-machine. Het is een goed idee om samen een schema van de dag op te stellen, samen met de belangrijkste agendapunten, om mogelijke misverstanden of verwarring te voorkomen. Het ontwerpen van een harmonieuze schema brengt stabiliteit en automatisering naar veel processen, en als resultaat – onmiddellijke en efficiënte uitvoering van individuele taken.

  4. Stel de juiste communicatie vast

    Dit is de culminerende component van elke organisatie die opereert in een omgeving voor thuiswerken, vooral in de informatie-technologie-industrie. Uitwisseling van gegevens, gedachten, opmerkingen, evenals rapportage en verzending van documentatie – dit zijn slechts enkele voorbeelden waarvoor een optimale communicatie-applicatie noodzakelijk is. Vergeet niet dat de technologie die u kiest gemakkelijk te gebruiken, intuïtief en toegankelijk voor iedereen moet zijn.

  5. Koester relaties

    Regelmatige aandacht voor het opbouwen van positieve relaties met collega’s is onbetaalbaar. Virtuele omgevingen moeten worden ontworpen om een sfeer van kameraadschap, behulpzaamheid en samenwerking te bevorderen. Dit brengt de hele afdeling samen, verhoogt de interactie en elimineert het risico van isolatie of burn-out onder het personeel.

  6. Verwen jezelf

    Traditionele professionele omgevingen vereisen een bepaalde standaard en werktempo. Een plotselinge verandering in omgeving en mobiliserende prikkels kan bijdragen aan overmatige uitstelgedrag. Systematische uitdagingen zijn een geweldige manier om sterke discipline te ontwikkelen. Het gebruik van tijdmanagementtools stelt u in staat om een duidelijke takenlijst te maken en de productiviteit voor uzelf en uw partners te verbeteren.

  7. Benut entertainment

    De eerder genoemde tijdregistratie is slechts één voorbeeld van innovaties die de prestaties succesvol kunnen beïnvloeden. Dit betekent echter niet dat het saai opstellen van balansen, schema’s of het invullen van een kalender van toekomstige projecten is. De software genaamd Firmbee is een voorstel dat perfect is aangepast aan de realiteit van bedrijven die op afstand werken. De voordelen van het gebruik van speciale applicaties zijn werkelijk verbazingwekkend, en de statistieken gepresenteerd door het Review42-portaal tonen ondubbelzinnig aan – 72% van de werknemers verklaart een diepere motivatie voor grotere betrokkenheid.

  8. Reageer onmiddellijk

    Op afstand handelen verandert de procedures voor het opereren tijdens een urgente situatie volledig. Een dynamische reactie is cruciaal om te voorkomen dat het bedrijf met gevolgen wordt geconfronteerd, dus aarzel niet en maak die telefoontje.

  9. Bevorder professionaliteit

    Geen direct contact met vertegenwoordigers van het bedrijf ontslaat u niet van het voldoen aan opdrachten en het handhaven van de vereiste normen. Het dragen van een geschikte outfit is voor velen een teken om te beginnen met werken en een vereiste die uw houding en acties stuurt. Bovendien bouwt u uw persoonlijke imago op als een echte professional, aangezien het cultiveren van de juiste cultuur een waardevol signaal is voor collega’s en superieuren, klanten en uzelf dat ze met een professional te maken hebben.

  10. Bouw een thuisstudio

    Videoconferenties zijn een terugkerend onderdeel van thuiswerken, maar deze vorm van communicatie heeft een positieve invloed op de deelnemers. Periodieke gesprekken verfrissen wederzijdse contacten en voorkomen gevoelens van isolatie. Zorg ervoor dat uw team regelmatige gesprekken heeft, en als dat niet zo is – wees de initiatiefnemer!

  11. Brainstorm

    Dit is een geweldige excuus voor de bovenstaande opmerking, maar deze context is veel waardevoller. De digitale activiteit vereist het beheer van veel elementen, structuren, schema’s en instrumenten die onderhevig zijn aan updates en verbeteringen. Het is de moeite waard om een dialoog te hebben over wat er kan worden verbeterd tijdens het proces van virtuele samenwerking. Dergelijke bevindingen zullen de productiviteit van het team verhogen en de procedure zelf gemakkelijk, plezierig en automatisch maken.

We hopen dat u onze tips voor thuiswerken voor IT-teams gebruikt. Als u geïnteresseerd bent in het onderwerp thuiswerken, bekijk dan onze eerdere artikelen:

  1. Hoe de digitale stress te verminderen die een thuiswerker vergezelt?
  2. Thuiswerving – een uitdaging voor de recruiter
  3. Een bedrijf zonder kantoor. Hoe effectief op afstand te werken en uw team te beheren

Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

Robert Whitney

JavaScript-expert en instructeur die IT-afdelingen coacht. Zijn belangrijkste doel is om de productiviteit van het team te verhogen door anderen te leren hoe ze effectief kunnen samenwerken tijdens het coderen.

View all posts →