De verkoop van Canva-sjablonen is een van de interessante manieren om een passief inkomen te genereren. Het proces van het maken van aanbiedingen kost tijd en vereist veel energie, maar eenmaal voorbereide sjablonen kunnen zonder limiet worden aangeboden en inkomsten genereren. Om erachter te komen hoe je Canva-sjablonen kunt verkopen, lees je de onderstaande tekst.
Canva is een tool voor grafische projecten, die kan worden gebruikt als onderdeel van een gratis of betaald account. In de Pro-versie van Canva heeft de gebruiker toegang tot de meeste middelen: elementen, lettertypen, afbeeldingen, enzovoort. Canva wordt vaak en graag gekozen door beginnende makers omdat het een eenvoudige en intuïtieve interface heeft. Er zijn veel gratis en betaalde sjablonen die kunnen worden gedownload en bewerkt voor persoonlijk gebruik.
Voordat je begint met het werken aan je eerste Canva-sjabloon, lees je onze twee cruciale tips:
Je vraagt je af waarom iemand een Canva-sjabloon zou willen kopen als het programma zo eenvoudig te gebruiken is en een enorme interne bibliotheek van kant-en-klare sjablonen heeft? Er zijn verschillende redenen hiervoor:
Maar wat met de Canva-bibliotheek, waarom willen internetgebruikers die toegang hebben tot deze geweldige collectie sjablonen, nog steeds sjablonen kopen van externe makers? Het antwoord op deze vraag is eenvoudig. De sjablonen die op het platform te vinden zijn, zijn vaak uniek, wat betekent dat elk interessant project, bijvoorbeeld om op Instagram te gebruiken, slechts in één vorm bestaat. Wat als de sjabloongebruiker meerdere sjablonen voor hetzelfde doel nodig heeft en hij niet steeds dezelfde wil gebruiken?
Voor die mensen creëren en verkopen externe ontwerpers pakketten van sjablonen, bijvoorbeeld 20 sjablonen voor Instagram-berichten. Op deze manier krijgt de sjabloongebruiker toegang tot de kant-en-klare sjablonen, die grafisch consistent zijn, langdurig kunnen worden gebruikt en visuele samenhang kunnen presenteren op het bedrijfsaccount (of privéaccount) op sociale media.
Laten we de vraag beantwoorden, wie zijn de kopers van sjablonen? Dat zijn alle mensen (bedrijven) die een of andere activiteit op het internet uitvoeren. Al deze entiteiten hebben afbeeldingen nodig, maar niet iedereen wil ze individueel produceren. Of het nu een enorm internationaal bedrijf is of een lokale kapper, bij het uitvoeren van activiteiten op sociale media hebben ze een grafisch project nodig. De potentiële kopers van de sjablonen zijn:
Canva als grafische editor is een grote doos vol mogelijkheden met beschikbare soorten sjablonen die kunnen worden gemaakt en verkocht. Om het publiek dat we willen bereiken te bedienen, kunnen we aanbieden:
Deze lijst kan worden aangevuld met nog meer ideeën – het hangt allemaal af van je verbeeldingskracht en je publiek.
Heb je een sjabloon klaar en wil je het verkopen? Weet je wat je daarna moet doen? Er zijn verschillende manieren om je product aan klanten aan te bieden. Hier zijn de meest populaire oplossingen:
Als sjabloonmaker en verkoper kun je je kansen op een hoger inkomen vergroten door je sjablonen tegelijkertijd op veel verschillende platforms aan te bieden.
Account in CanvaDe eerste stap om het sjabloon in Canva te maken, is het registreren van een account in de Canva-service. Het basisaccount is gratis, maar de beste optie, zoals al eerder vermeld, is het Pro-pakket.
De eerste stap om het sjabloon in Canva te maken, is het registreren van een account in de Canva-service. Het basisaccount is gratis, maar de beste optie, zoals al eerder vermeld, is het Pro-pakket.
Voordat je een product maakt, moet je weten wat je aanbod is en wie je klant is. Als je al een groep ontvangers hebt vastgesteld, omdat je bijvoorbeeld een account op Instagram over gezond eten beheert, denk dan na over welke behoeften van je gemeenschap je kunt vervullen door hen je kant-en-klare sjablonen aan te bieden. Wat dacht je van een persoonlijk receptenboek of planner met een lijst van dagelijkse, gezonde gewoonten?
Als je vanaf nul begint, kun je al bestaande platforms zoals Etsy gebruiken om inspiratie te vinden. Typ in de browser “Canva-sjabloon” en kijk wat andere sjabloonmakers aanbieden. Wanneer je besluit een specifiek product te krijgen, kun je verschillende aanbiedingen controleren om de gemeenschappelijke kenmerken te vinden:
Er is één herinnering in deze fase – je kunt de beschikbare Canva-sjablonen niet kopiëren. Het project dat je wilt verkopen, moet een van je uitvindingen zijn. Je kunt de elementen gebruiken die beschikbaar zijn in Canva. Vergeet niet om die te gebruiken die gratis beschikbaar zijn.
Begin met het creëren van een project dat is ontworpen volgens de juiste maat. Kies de juiste lettertypen, kleurenschema en elementen om de stijl van je werk te accentueren.
Wanneer je project klaar is, ga je naar de eerder gegenereerde link. Je kunt deze vinden door op de Deel knop te klikken die zichtbaar is in de rechterbovenhoek. Klik vervolgens op de Linkverbinding en kopieer de link die verschijnt.
Deze link zal door je klanten worden gebruikt, en door erop te klikken wordt een kopie van het sjabloon geopend die ze kunnen bewerken en wijzigen op hun account. Dit betekent dat de wijzigingen die door je klanten worden aangebracht, de bestaande, originele sjabloon niet zullen beïnvloeden. Een klant zonder een account op het Canva-platform moet een gratis account voor zichzelf aanmaken.
Je hebt een link naar je sjabloon, dus je moet graphics maken om de link erin te plaatsen. Je kunt een apart PDF-document maken. Selecteer de tekst om de link te plaatsen die het document met het sjabloon verbindt. Kies vervolgens het juiste pictogram in de rechterbovenhoek en voer je link in.
Na het toevoegen van de link, download je het bestand in PDF-versie.
Wanneer elk onderdeel van het project klaar is, hoef je alleen nog maar je aanbod te publiceren op het geselecteerde verkoopplatform. Vergeet niet om je werk nauwkeurig te waarderen.
Nu je weet hoe je Canva-sjablonen kunt verkopen, kun je vol vertrouwen de wereld van sjabloonontwerpers betreden. Deze basiskennis zou je moeten helpen bij het ontwerpen van je producten, en kan vervolgens een element worden dat je een stabiel, passief inkomen kan opleveren. Lees meer over auteursrechten in het artikel dat door de Canva-service is gepubliceerd hier.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…