Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte verkeer naar uw bedrijfswebsite brengen? Tegenwoordig volgen meer mensen bedrijven in sociale mediagroepen dan beroemdheden. Terwijl een paar mensen de berichten van hun favoriete beroemdheden op Twitter bekijken, houden anderen de Forbes Magazine, Neil Patel en andere zakelijke sites op andere kanalen in de gaten. Er zijn nu twee keer zoveel sociale media-uitingen als een paar jaar geleden, met in totaal 3 miljard gebruikers wereldwijd.
Waarom sociale media voor bedrijven gebruiken? Als u geen online aanwezigheid op sociale media heeft, mist u een groot deel van de internetzoekers. Het is een snelle en effectieve manier om meer mensen over de hele wereld te bereiken. Facebook en Twitter zijn ook niet de enige spelers in de stad, nu heeft u Instagram, Pinterest, Reddit, YouTube, LinkedIn en meer. Dat zijn veel kanalen om uw boodschap te verspreiden.
Social media marketing maakt het gemakkelijk om de wereld te laten weten wie u bent en waar u voor staat. Studies hebben aangetoond dat consumenten de neiging hebben om te kopen bij bedrijven die ze vertrouwen en waarmee ze een relatie hebben. Door inhoud op sociale mediakanalen te plaatsen, kan uw publiek lezen over uw waarden, uw missie en de soorten dingen waar u om geeft, wat hen waardevolle inzichten geeft in het merk van uw bedrijf.
Hoewel het plaatsen op sociale mediaplatforms geen directe SEO-boost geeft, helpt het Google te begrijpen welke inhoud lezers als waardevol en relevant beschouwen, wat kan helpen om uw ranking te verhogen wanneer mensen uw inhoud beginnen te bezoeken. Telkens wanneer u iets plaatst op Facebook of een ander sociaal netwerk, krijgt u een backlink naar uw website, wat helpt. Daarnaast kunnen lezers uw inhoud consumeren, het leuk vinden en uw website bezoeken om meer over u en uw producten of diensten te weten te komen. Verhoogd verkeer naar uw website, evenals hoogwaardige links, helpen u hoger te stijgen in de zoekmachines.
Social media voor kleine bedrijven is een manier om een diverse groep mensen te bereiken op een manier die nuttig en vermakelijk is, waardoor mensen zien dat u een echt persoon bent zoals zij, en geen koude, afstandelijke onderneming die zich niet bekommert om de echte problemen waarmee consumenten worden geconfronteerd.
Het geeft u de kans om in contact te komen met potentiële klanten die u anders misschien niet had gevonden, die geïnteresseerd kunnen zijn in het uitproberen van uw diensten. Als u begint met het plaatsen van echte, tot nadenken stemmende inhoud op uw sociale mediakanalen en interactie heeft met mensen die erop reageren, zult u een stijging in uw sitebezoekers en meer verkeer vanuit verschillende plaatsen beginnen te zien.
U heeft misschien het beste product sinds gesneden brood, maar als niemand ervan weet, heeft het u niets te bieden. U kunt schrijven over de problemen die uw product oplost en de voordelen die het gebruikers biedt. Beschouw sociale mediaberichten als een uitbreiding van uw blog, schrijf over hoe uw producten of diensten de gemeenschap ten goede komen. Vergeet niet dat mensen willen weten “wat heb ik eraan?” wanneer ze worden geconfronteerd met een voorstel om iets te kopen. Beantwoord die vragen met uw inhoud.
Als u wilt dat mensen u en iets dat u zei onthouden, moet u regelmatig met hen interactie hebben. Het zal niet gebeuren als u slechts één of twee verhalen, blogposts of artikelen plaatst en daarna nooit meer iets doet. U moet bovenop de zaak blijven en nieuwe inhoud blijven schrijven die uw publiek leuk zal vinden om ze te blijven lezen en uw site te bezoeken.
Het is een feit dat mensen die actief zijn op sociale media deze dagelijks controleren om te zien wat er nieuw is. Veel mensen krijgen een groot deel van hun nieuws en entertainment via sociale media in de vorm van berichten, verhalen, video’s en aankondigingen van speciale evenementen. Ze kunnen hun accounts meerdere keren per dag controleren om bij te houden wat er in de wereld gebeurt.
Buiten het schrijven van hoogwaardige inhoud en het reageren op opmerkingen, hebben veel van de sites tools die u kunt gebruiken, zoals Facebook Ads, om uw bedrijf tegen lage kosten te promoten. U kunt een dagelijks limiet instellen en een advertentiecampagne uitvoeren om meer mensen in uw doelgroep te bereiken. U kunt een bericht promoten of een advertentiecampagne uitvoeren met een vastgesteld $$ bedrag om te draaien totdat het de vooraf bepaalde limiet bereikt die u heeft ingesteld.
Betaalde reclame geeft u de kans om in contact te komen met prospects die nog niet over uw bedrijf hebben gehoord. U kunt uw advertenties afstemmen om te verschijnen in de zoekfeed van mensen die zoeken naar de soorten producten of diensten die uw bedrijf aanbiedt. U kunt uw bereik uitbreiden naar een breder publiek om nieuwe leads en volgers voor uw bedrijf te verkrijgen. Dit kan leiden tot meer conversies en meer verkopen voor u.
Sociale mediasites die betaalde reclame aanbieden:
Social media is een waardevol hulpmiddel voor het verkrijgen van informatie over de zoekgewoonten van uw klanten die u kunnen helpen betere zakelijke beslissingen te nemen. Sociale luistertechnieken vertellen u hoe uw klanten zich voelen over uw merk. U kunt ontdekken wat ze zeggen over uw bedrijf en vragen beantwoorden die ze mogelijk stellen. Nog een manier om te verbinden en te engageren.
Wat vinden ze leuk aan het bedrijf? Wat kunt u doen om beter te voldoen aan de behoeften van uw doelgroep? U kunt uw bedrijf laten opvallen in de menigte door de antwoorden op deze vragen te kennen en ze toe te passen.
De voordelen van sociale media voor bedrijven zijn eindeloos. Dit type marketing biedt veel goede voordelen voor u en uw merk. Het kan u helpen om in contact te komen met uw klanten, meer verkeer te genereren en leads om te zetten in verkopen. Als u nog geen online aanwezigheid op sociale media heeft gecreëerd, is er geen beter moment dan nu. Begin met een snelle gids over het schrijven van een Instagram-bio voor uw bedrijf.
Sluit u aan bij onze Facebook-gemeenschap om in contact te blijven!
Er is waarschijnlijk geen enkel social media-kanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.
Elk Scrum-artikel creëert een bepaalde verplichting van het Scrum-team. Het Productdoel, Sprintdoel en de Definitie…
Naam, logo en slogan vormen de “heilige drie-eenheid” van merkidentiteit. Dit zijn de elementen die…
Wat zijn offshoring en inshoring? Dynamische veranderingen in de wereldeconomie en globaliseringsprocessen beïnvloeden de werking…
Teamleiders worden meestal (of zouden in ieder geval moeten worden) mensen met uitzonderlijke vaardigheden -…
Dit is deel 7 van de JavaScript blogpostserie die je van beginner naar gevorderd zal…
Wat is Agile? Hoe gebruik je de Agile-methodologie voor freelanceprojecten? Lees het artikel om meer…