Startups zijn een leidend businessmodel in recente tijden en elk jaar worden er meer en meer producten en diensten gecreëerd door startups. Het is moeilijk om op te vallen tussen de massa – er zijn zoveel interessante projecten. Ondernemers die hun ideeën willen promoten, moeten op zoek naar nieuwe vormen van reclame, vooral als ze op grotere schaal willen opereren. Het Product Hunt-platform is een ruimte waar elke startup zijn promotie kan starten en in bredere wateren kan stromen.
Simpel gezegd, Product Hunt is een platform waar ondernemers hun producten kunnen promoten. De community van Product Hunt brengt voornamelijk enthousiastelingen van nieuwe oplossingen en individuen die op zoek zijn naar tools om hun werk te vergemakkelijken, samen. Het Product Hunt-platform stelt alle deelnemers in staat om populaire producten te upvoten en feedback achter te laten.
Individuen die Product Hunt bezoeken, tonen een scala aan behoeften en verwachtingen, wat elke startup in staat stelt om zijn doelgroep te bereiken. Het is vermeldenswaard dat Product Hunt niet inclusief is ten opzichte van de markten – het is niet alleen beschikbaar in de VS. Wereldwijde dekking van het platform is een reden om de mogelijkheden ervan uit te proberen.
Tijdregistratie maakt het mogelijk om acties te verdelen en die basis, repetitieve taken te isoleren, die we elke dag moeten uitvoeren. We kunnen ze sneller en efficiënter afvinken.
Voordat je je avontuur met Product Hunt begint, ontwerp je campagne zorgvuldig. Je succes hangt sterk af van gedetailleerde voorbereiding.
Bouw een community. Om je product op Product Hunt te adverteren, moet je eerst een goed persoonlijk merk creëren en de interesse van je publiek wekken. Probeer volgers te verwerven, neem deel aan debatten op het platform, maak opmerkingen en markeer andere producten – wees betrouwbaar.
Adverteer je product. Elke dag, tijdens de lunch, adverteer je je product. Gebruik verschillende vormen van communicatie, zoals:
En eindelijk is het tijd voor de belangrijkste actie, namelijk de lancering van je product. Het succes van je product op het Product Hunt-platform hangt af van de eerste 24 uur van de start van je campagne.
De eerste vijf producten met de meeste beoordelingen, opmerkingen en upvotes staan bovenaan de lijst en krijgen de “Product van de dag” badge.
Zolang je product op de toppositie van de lijst staat, observeer je de campagne en probeer je je hoge rang zo lang mogelijk te behouden. Het is raadzaam om regelmatig alle opmerkingen en beoordelingen te monitoren en vaak interactie te hebben met andere gebruikers van het portaal. Snelle reacties op alle opmerkingen met betrekking tot je producten zijn niet alleen een zichtbare uitdrukking van je betrokkenheid en een knikje naar je publiek, maar ook een echte kans om invloed uit te oefenen op de heersende algoritmen van de pagina.
Er zijn veel tastbare voordelen van het gebruik van het Product Hunt-platform – je product kan gemakkelijk populariteit verwerven, je kunt nieuwe klanten krijgen, en de feedback van de community is onmiddellijk.
Veel hangt af van de kwaliteit en functionaliteit van ons eigen product, maar je inspanningen zullen worden beloond zolang je genoeg hart in de creatie van je campagne steekt. Zowel het innovatieve idee als het vermogen om je publiek te overtuigen zijn de sleutel tot succes.
Firmbee.com is momenteel aanwezig op het Product Hunt-platform. Alle belangrijke functionaliteiten van Firmbee.com kunnen op het Product Hunt-platform worden onderzocht. Zie zelf hoeveel je kunt winnen door voor ons product te kiezen.
De lancering van ons product op Product Hunt was op 28 februari en het ontving de derde “Product van de dag” badge. Je kunt nog steeds een opmerking achterlaten en ons product beoordelen, wat we je ten zeerste aanmoedigen.
Lees ook: Instagram-advertising wat moet je weten
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
Elk Scrum-artikel creëert een bepaalde verplichting van het Scrum-team. Het Productdoel, Sprintdoel en de Definitie…
Naam, logo en slogan vormen de “heilige drie-eenheid” van merkidentiteit. Dit zijn de elementen die…
Wat zijn offshoring en inshoring? Dynamische veranderingen in de wereldeconomie en globaliseringsprocessen beïnvloeden de werking…
Teamleiders worden meestal (of zouden in ieder geval moeten worden) mensen met uitzonderlijke vaardigheden -…
Dit is deel 7 van de JavaScript blogpostserie die je van beginner naar gevorderd zal…
Wat is Agile? Hoe gebruik je de Agile-methodologie voor freelanceprojecten? Lees het artikel om meer…