Hoe content te marketen naar Generatie Z in 2023? 5 nuttige strategieën

Generatie Z is een belangrijke speler op de markt geworden. Zo belangrijk dat grote bedrijven hun marketingstrategieën zijn gaan veranderen en deze hebben aangepast aan de smaken van de nieuwe generatie. Zoomers zijn een unieke groep met iets andere waarden dan hun voorgangers, de Millennials. Dus met het komende jaar is het logisch om nieuwe strategieën te implementeren en marketingcampagnes af te stemmen op het jonge publiek. Vooral omdat ze extreem resistent zijn tegen traditionele marketingtechnieken. Leren over hun waarden zal je helpen manieren te vinden om hen te bereiken. Lees verder.

Generatie Z – inhoudsopgave:

  1. Generatie Z – dat wil zeggen, wie?
  2. Wat is belangrijk voor Generatie Z?
  3. Waarom zou je je marketingstrategie moeten afstemmen op Generatie Z?
  4. 5 marketingstrategieën om in 2023 te implementeren
  5. Samenvatting

Generatie Z – dat wil zeggen, wie?

Als je iets wilt creëren voor de nieuwe generatie, moet je weten wie je echt met je inhoud wilt bereiken en wat deze groep anders maakt. Het is belangrijk om te onthouden dat het onmogelijk is om Generatie Z in een specifieke tijdsperiode te plaatsen. Elke site geeft een iets andere definitie, en sommige mensen associëren hen nog steeds met Millennials en beschouwen hen als één groep digitale inwoners.

Laten we zeggen dat Generatie Z de bevolking is die geboren is tussen 1997 en 2010. Dit betekent dat de oudste mensen al volwassenen zijn, en de jongsten de tienerjaren ingaan. Echter, dit is niet het belangrijkste. Bij het creëren van marketingstrategieën moet je meer weten over hoe ze denken en wat hun keuzes aandrijft. Het zijn deze elementen die hen aanzienlijk onderscheiden van Millennials en een behoorlijke uitdaging vormen voor marketeers.

Wat is belangrijk voor Generatie Z?

Voor zoomers zijn de waarden van het bedrijf erg belangrijk. Ze zijn niet tevreden met alleen een product en zijn veel eerder geneigd iets te kopen van een merk dat hen boeit met een verhaal dat in lijn is met hun overtuigingen en levensstijl. Dit is een echte revolutie voor bestaande bedrijven die de digitale generatie van hun producten willen overtuigen. Ze moeten dieper gaan en de visie en missie van het bedrijf veranderen als ze zich willen aanpassen aan de eisen die de markt beheersen.

De meeste van hun aankoopbeslissingen zijn gebaseerd op sociale media. Dit is waar ze informatie zoeken, en van deze platforms leren ze over nieuwe producten die het overwegen waard zijn. Dus als je een plan maakt voor het nieuwe jaar, maak het gebruik van sociale media dan een prioriteit.

Waarom zou je je marketingstrategie moeten afstemmen op Generatie Z?

Hun afkeer van reclame en de strijd om authentieke inhoud maken marketing een moeilijke taak, en vaak een hoge kost. Loont het zelfs? Natuurlijk! Generatie Z is nu de grootste groep kopers. Het zijn hun beslissingen die anderen volgen. Zoomers zijn ook loyale klanten. Het kan wat kostbaar zijn om hen te bereiken, maar als ze een merk vertrouwen, zijn ze loyaal aan dat merk.

Generatie Z zijn sterke leiders die hun waarden kunnen communiceren en je kunnen overtuigen om hen te volgen. Dus je kunt er zeker van zijn dat ze geweldige merkambassadeurs zullen zijn onder hun vrienden en familie. Hoewel sommigen nog jong zijn en geen eigen budget hebben, kunnen ze het gedrag van de oudere generatie succesvol beïnvloeden.

5 marketingstrategieën om in 2023 te implementeren

Wees transparant

Dit is een generatie die verandering wil en patronen wil doorbreken. Ze willen praten over moeilijke kwesties en willen alle imperfecties zien. Ze willen de waarheid, geen kunstmatige reclame. Bedrijven beginnen deze behoefte langzaam op te merken en gebruiken niet alleen beroemde beroemdheden of modellen voor hun campagnes, maar ook gewone mensen. Ze tonen ook steeds vaker hun niet-ideale lichamen of etnische verschillen.

Transparantie is ook belangrijk in dit alles. Bij het creëren van marketinginhoud moet je het niet alleen benaderen als een element dat verkoop genereert, maar het beschouwen als jouw waarde. Integriteit is hier de sleutel. Zoomers kunnen allerlei informatie vinden en het internet doorzoeken om het te verifiëren. Vergeet niet dat naast officiële communicatie, gebruikers toegang hebben tot online forums, die buiten de censuur vallen.

Het is niet genoeg om alleen over waarden en sociale verantwoordelijkheid te praten. Deze generatie wil solide bewijs en gelijkheid tussen het merk en zijn publiek. Laat zien dat jouw sociale verantwoordelijkheid niet alleen slogans zijn die op het internet worden verspreid, maar waarden die je in je acties laat zien.

Zorg voor sociale media

Het is een feit dat sociale media verkopen. Zowel kleine bedrijven als giganten in de industrie weten dit. Bij het zoeken naar jouw plek op het web, is het de moeite waard om de specificaties van elk kanaal te leren. Op deze manier bepaal je waar jouw potentiële publiek zich bevindt.

Wat meer is, Generatie Z behandelt sociale media zoals de vorige Google-generaties. Het is waar ze de eerste informatie over een product zoeken met behulp van hashtags en tags. Dus vergeet de zoekwoorden niet en zorg ervoor dat je vindbaar bent.

Ongeacht welk platform je kiest, je moet weten dat pakkende video’s vandaag de dag verkopen. Je hebt maar een paar seconden om de klant te trekken. Als je erin slaagt, kun je verwachten dat ze dieper ingaan en je profiel bezoeken of meer leren over je producten. Je moet echter een goede eerste indruk maken.

Vergeet saaie video’s zonder expressie. Ze zullen verdwijnen in de hoeken en gaten van het internet en niemand aantrekken. Wees niet bang om grappige, ironische of intrigerende video’s te maken. Wees gek, volg trends en speel met sociale media. Dit is wat Generatie Z verwacht. Als je hun aandacht trekt, zullen ze uren besteden aan het volgen van de inhoud die je deelt. Beschouw deze korte video’s als een startpunt om belangrijkere onderwerpen te tonen.

Bouw een betrokken gemeenschap

Het gaat niet alleen om het runnen van een sociaal mediaprofiel. Focus op het bouwen van een betrokken gemeenschap. Hoewel dit een tijdrovend proces is en enige inzet vereist, is het absoluut de moeite waard. Generatie Z zal de zin van gemeenschap en verbinding tussen de klant en het merk waarderen, en zal je belonen door hun meningen verder te verspreiden. Het is ook de moeite waard om hier te vermelden dat inhoud die door andere gebruikers is gemaakt, hun beoordelingen van een product of interessante meningen, veel beter verkoopt dan betaalde reclame.

Concentreer je op het creëren van een relatie met je publiek, niet op de inhoud zelf. Laat zien dat ze op jouw hulp kunnen rekenen bij het kiezen van het juiste product of het beantwoorden van hun vraag. Kijk even in de reactiesectie – daar vinden vaak interessante discussies plaats. Reageer, deel en commentaar. Wees een deel van de gemeenschap.

Werk samen met influencers

Dit is een onderwerp waar de meeste merken al mee bekend zijn. Velen van hen hebben de kracht van influencers erkend en gewaardeerd en hebben hen de promotie van hun producten toevertrouwd. Geen wonder, tenslotte observeert de overgrote meerderheid van de Gen Z verschillende influencers die bij hen passen qua opvattingen of de manier waarop ze informatie overbrengen.

Het is een echt krachtig marketinginstrument dat geweldige mogelijkheden biedt. Met een goed gerichte samenwerking met een influencer kun je meer winnen dan alleen merkvoorkeur en productverkoop. Het hangt allemaal af van wat je echt nodig hebt. Vergeet niet dat influencers betrokken ontvangers hebben die graag hun vragen beantwoorden, en de gegevens die ze krijgen, zullen je laten zien wat Generatie Z echt verwacht en je in staat stellen je product of dienst aan die verwachtingen aan te passen.

Begin het potentieel in langdurige acties te zien. Het gaat niet alleen om het promoten van een product en het maken van een verkoop. Probeer doordachte marketingstrategieën te implementeren en pas de tools aan jouw behoeften aan.

Optimaliseer je website voor mobiele apparaten

Zoomers houden ervan sociale media te gebruiken, maar ze ronden de aankoop nog steeds af op de website van de winkel. Uiteraard gebeurt dit allemaal vanaf een mobiele telefoon. Dus als je het aantal verlaten winkelwagentjes wilt minimaliseren, moet je ervoor zorgen dat je site volledig geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten. Het lijkt misschien dat dit geen nieuwigheid is, maar toch hebben veel bedrijven geen responsieve websites. Als je besluit een sociale mediacampagne te voeren, vergeet dan niet om deze op je website te linken.

Samenvatting

Je kunt niet ontkennen dat Generatie Z een veeleisend publiek is dat traditionele marketing absoluut afwijst. Ze geven de voorkeur aan transparante, leuke en luchtige inhoud boven campagnes met een groot budget. Ze willen authenticiteit en waarderen merken die betrokken zijn bij sociale activiteiten. Ze besteden veel aandacht aan de waarden die een bedrijf belijdt, en dit is een sleutelcomponent die hun aankoopbeslissingen beïnvloedt. Gemeenschap is belangrijk voor hen. Ze willen erbij horen en zich een deel ervan voelen. Dus als je je marketingstrategie voor het komende jaar plant en Generatie Z wilt bereiken, houd dan rekening met hun waarden.

Lees ook: De generatiekloof op de werkvloer overbruggen.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

1 hour ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

3 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

4 hours ago

3 e-mailmarketingplatforms

Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…

6 hours ago

Scrum Gids | 28. Sprint in Scrum

Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…

8 hours ago

Hoe meer klanten naar uw bedrijf te trekken met videomarketing?

Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…

10 hours ago