E-mailmarketing is een gebied van de reclame- en promotieactiviteiten van een bedrijf dat inhoudt dat berichten worden verzonden naar specifieke groepen ontvangers die zijn afgestemd op hun behoeften en interesses. Het vormt dus een van de communicatiekanalen die door bedrijven in verschillende sectoren worden gebruikt om onder andere producten of diensten te promoten, klanten op te leiden of relaties met ontvangers op te bouwen. Het omvat belangrijke processen zoals:
Een bijzonder interessant aspect van de kwestie is automatisering, die meestal wordt uitgevoerd bij het gebruik van gespecialiseerde tools zoals e-mailmarketingplatforms.Er zijn verschillende oplossingen op de markt beschikbaar die zowel met deze functie in gedachten zijn ontwikkeld, als die deze vorm van automatisering aanbieden als slechts een van de beschikbare opties. Hieronder bespreken we 3 van de meest populaire tools die u kunt gebruiken om uw processen te stroomlijnen.
Mailchimp is ongetwijfeld een van de bekendste e-mailmarketingplatforms – voornamelijk omdat het geschikt is voor bedrijven met elk budget. Het biedt een gebruiksvriendelijke wizard voor het ontwerpen van nieuwsbrieven (met de drag&drop-functie), en tegelijkertijd biedt het ook verschillende kant-en-klare sjablonen, die het proces van het voorbereiden van berichten voor verzending veel gemakkelijker maken.
Bovendien biedt het tools voor het segmenteren van de lijst van ontvangers, het automatiseren van campagnes (het verzenden van gepersonaliseerde berichten op basis van de acties van klanten) en het analyseren van resultaten. Tegelijkertijd is het beschikbaar in een beperkte gratis versie (de mogelijkheid om slechts 1.000 e-mails per maand te verzenden), wat een voldoende pakket is voor kleine bedrijven of bedrijven die het programma voor interne doeleinden gebruiken (bedrijfsnieuwsbrief).
GetResponse is een e-mailmarketingplatform dat zeer vergelijkbaar is met Mailchimp qua functies. Dit komt omdat u met GetResponse gepersonaliseerde berichten kunt verzenden op basis van de acties van uw klanten en volgens de segmentatie die u heeft uitgevoerd, terwijl u ook gedetailleerde analytische rapporten ontvangt. Deze oplossing onderscheidt zich echter door het volgende:
Freshmail is een van de e-mailmarketingplatforms met veel mogelijkheden. U kunt berichten maken (ofwel zelf of met behulp van kant-en-klare sjablonen, waarvan er meer dan 200 zijn), ontvangers segmenteren of berichten afstemmen op het aankooptraject van de klant, om er maar een paar te noemen. Freshmail heeft ook de functionaliteit om A/B-tests uit te voeren (het vergelijken van berichtvarianten om de variant te kiezen die het beste werkt). Wat kenmerkt Freshmail nog meer? Net als bij GetResponse kunt u profiteren van een gratis proefperiode (van 14 dagen).
Na die tijd kunt u overstappen op een plan afhankelijk van het aantal ontvangers. Bovendien biedt het bedrijf boven de 50.000 ontvangers individuele contractvoorwaarden, naast de standaard beschikbare plannen.
Elk e-mailmarketingplatform dat hierboven is besproken, biedt vergelijkbare functies en ervaringen, ondersteunt bedrijven in verschillende sectoren met automatisering, maar heeft unieke mogelijkheden en voordelen die het onderscheiden van de concurrentie.
Het is dus de moeite waard om even de tijd te nemen om elk platform uit te proberen (vooral als ze een gratis proefperiode aanbieden) en te zien welke het beste voor u werkt. Bij het nemen van uw uiteindelijke beslissing moet u – naast de functionaliteit en intuïtiviteit van de tool – uw individuele behoeften, de grootte van uw bedrijf, uw marketingdoelen of uw potentieel voor het verzamelen van contacten (d.w.z. de aard van uw sector – meer of minder niche), onder andere factoren in overweging nemen. We hopen dat het nu niet moeilijk zal zijn!
Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…