Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen samen een pad dat gericht is op het ontwikkelen en vrijgeven van een Product. Elke Sprint heeft een specifiek Sprintdoel en een Sprint Backlog die wordt onderhouden door het Ontwikkelteam.
Sprint is het grootste van de evenementen in Scrum, waar we in dit artikel over hebben geschreven. Sprints volgen een continu cyclus van het begin tot het einde van het werk aan een Product. En elke iteratie brengt het team dichter bij het bereiken van het Productdoel.
Elke Sprint heeft een specifiek Sprintdoel om consistentie in het werk van het Ontwikkelteam te waarborgen. Het neemt de vorm aan van een zakelijk doel en beantwoordt de vraag “Waarom?”, “Met welk doel?”, of “Waarom?”.
De workflow van een Sprint wordt gedocumenteerd in de Sprint Backlog, die het werk opsomt dat nodig is om het Sprintdoel te bereiken. Een gedetailleerde beschrijving is hier te vinden.
Elke Sprint heeft een specifieke structuur en omvat de volgende evenementen:
De herhaling van Sprint-evenementen bevordert de implementatie van goede organisatorische praktijken. Met andere woorden, het Scrum Team implementeert de routines die nodig zijn voor effectieve planning en vestigt tijdens het werk de aandacht op problemen die op geschikte evenementen kunnen worden besproken.
Sprints stellen het Scrum Team in staat om het werk aan het Product op te splitsen in gelijke tijdsegmenten die niet langer dan een maand duren. Dit vaste kader versterkt de drie pijlers van empirisme:
We hebben in meer detail over de drie pijlers van empirisme en hun rol in Scrum geschreven hier. Maar vandaag zullen we kijken naar hoe ze van toepassing zijn op Sprint en zijn structuur.
Het splitsen van het werk in Sprints vergroot de transparantie, aangezien alle betrokken personen de vereiste informatie over de status van het Productwerk in elke Sprint kunnen krijgen. Sprint Planning en Sprint Review, het begin en het einde van een Sprint, gecombineerd met een update van de Product Backlog, bieden alle stakeholders waardevolle inzichten in de huidige status van het Product.
Door het werk in Sprints op te splitsen, is het mogelijk om regelmatig de voortgang te monitoren. Dit bevordert de constante identificatie van problemen in twee belangrijke gebieden. Dit zijn:
Aanpassing is een zeer belangrijk onderdeel van het werk van het Scrum Team, aangezien het de mogelijkheid biedt om de problemen die tijdens de inspectie zijn vastgesteld op te lossen. Tijdens elke Sprint bieden Daily Scrum en Sprint Retrospective een veilige ruimte om te praten over hoe het Scrum Team kan verbeteren. Het implementeren van voorgestelde oplossingen gebeurt onmiddellijk of aan het begin van de volgende Sprint.
Sprint Planning en Sprint Review creëren een veilige ruimte voor discussie over de Doelen en methoden om deze te bereiken. Een goed zelfsturend Scrum Team ontdekt succesvol wat en hoe te implementeren voor de volgende Sprint.
Elke Sprint laat voldoende ruimte voor het Scrum Team om de manier waarop ze werken te verbeteren en te improviseren. Identificeer daarom wat te veranderen tijdens een Sprint. De Scrum Guide biedt geen lijst van dergelijke veranderingen. Echter, de notie van empirisme biedt richtlijnen om te volgen en aan te passen aan de manier waarop een bepaald Scrum Team werkt.
Sprint is het cyclische Scrum-evenement dat alle andere bevat. Het heeft een sub Sprintdoel dat apart staat van het Productdoel. En de Sprint Backlog is anders dan de Product Backlog. De aard van Sprints is cyclisch. De vaste lengte van Sprints bevordert het handhaven van goede workflowpraktijken en het koesteren van de drie pijlers van empirisme. Tijdens een Sprint kan het Scrum Team zijn Doel niet veranderen. Het kan echter de Product Backlog verfijnen en naarmate de kennis toeneemt, de reikwijdte van het werk verfijnen en heronderhandelen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…