Een landingspagina is een speciale website waar mensen die aanvankelijk geïnteresseerd zijn in uw aanbod rechtstreeks van lopende advertentiecampagnes of sociale media naartoe worden geleid. Dit is uw kans om hen om te zetten in potentiële klanten. Hoe maakt u een landingspagina in WordPress die verkoopt en u helpt om relaties met uw klanten op te bouwen? We zullen proberen deze vraag in het volgende artikel te beantwoorden.
Als u nog geen landingspagina heeft, vraagt u zich waarschijnlijk af wat het nut is om er een te maken. Kunnen klanten niet worden doorgestuurd naar een standaard homepage? Het is tenslotte de plek met veel informatie over uw bedrijf en de producten of diensten die u aanbiedt, toch? Nou, niet helemaal.
Laten we beginnen met het feit dat een speciale WordPress LP, in tegenstelling tot een standaard homepage, een vrij onderscheidend ontwerp heeft om specifieke acties aan te moedigen. Het hangt allemaal af van hoe de advertentiecampagne die naar het landingspagina leidt, is uitgevoerd. De landingspagina is ook een zelfstandige pagina die te allen tijde leads verzamelt. Flexibiliteit en aanpasbaarheid zijn precies de grootste voordelen van een LP.
Beide elementen, d.w.z. de eerdere trailer in de vorm van een advertentie en de landingspagina, moeten samenwerken. Een LP kan vele doelen dienen. Hier kunt u klanten aanmoedigen om zich aan te melden voor een wachtlijst voor een webinar of een nieuw ebook, of een speciale korting voor clubleden communiceren. Hoe u deze campagne uitvoert, is aan u. Vergeet echter niet dat de LP uw kans is om de aandacht van een klant te trekken, en het is aan u om interesse om te zetten in verkopen.
We hebben ook vermeld dat de landingspagina moet overeenkomen met de marketingstrategie waarin deze werd gepresenteerd of met de sociale media-gegevens van waaruit de doorverwijzing plaatsvindt.
Er is nog een reden om een landingspagina te maken. De homepage van uw bedrijf is één en onveranderlijk. Ongeacht wat erop verschijnt en van welke bron het is doorgestuurd. Het moet dus universeel zijn, wat zijn voor- en nadelen heeft. Een LP daarentegen kan strikt reageren op de behoeften van een specifieke campagne en zich richten op een specifieke doelgroep. U hoeft uzelf niet te beperken en u kunt meerdere landingspagina’s maken en op elk van hen een iets ander aanbod plaatsen. Op deze manier heeft u een betere kans om in de behoeften van de bezoeker te voorzien.
Nu u weet waarom u een WordPress LP zou moeten hebben, laten we ons richten op hoe deze eruit moet zien. Allereerst moet het eenvoudig zijn. Dit geldt zowel voor het ontwerp als voor de tekst op de pagina. Bezoekers moeten precies weten waarom ze daar zijn, de landingspagina moet over één item of een specifiek aanbod gaan. Het mag ook geen extra afleiders of doorverwijzingen bevatten. De tekst zelf moet consistent en pakkend blijven. Hier is het noodzakelijk om de taal van voordelen toe te passen.
Vergeet echter niet dat de landingspagina aantrekkelijk moet zijn. Het is uw visitekaartje, dat uw bedrijf vertegenwoordigt. Een persoon die aanvankelijk geïnteresseerd is in uw aanbod, vormt een mening op basis daarvan. Hoewel de inhoud zelf ook belangrijk is, is de visuele waarneming nog beslissender. Hier tellen seconden, dus zorg ervoor dat uw website er professioneel uitziet.
De landingspagina moet daarom bovenal specifiek zijn. De klant moet precies weten waarom hij of zij erop is en wat hij of zij kan krijgen.
Laten we bij het begin beginnen. Wat een persoon die naar een landingspagina gaat als eerste ziet, is de kop. En daar hangt veel van af. U heeft ongeveer 30 tekens om de klant ervan te overtuigen dat uw aanbod de moeite waard is. Niet veel, toch? Dus de kop moet consistent en tegelijkertijd pakkend zijn. Eén zin die uw aanbod perfect samenvat en vertelt waarom het de moeite waard is om te gebruiken.
Natuurlijk is de inhoud belangrijk. Hier kunt u zich richten op de waarde die u de klant biedt. Gebruik hiervoor de taal van voordelen en beschrijf nauwkeurig de voordelen die ze zullen ontvangen. Zorg er ook voor dat de tekst uiteindelijk alle zorgen van de klant aanpakt.
Sociale bewijskracht is het ultieme wapen dat veel meer kan doen dan een eenvoudige productbeschrijving. Hier kunt u feedback van tevreden klanten geven, een case study presenteren of de logo’s van bedrijven die u bedient invoegen. Er is maar één regel: alle beoordelingen moeten authentiek zijn. Daarom, als u net uw bedrijf begint en geen kring van vertrouwde klanten heeft, is het beter om te wachten met het ontwikkelen van dit gedeelte dan om valse beoordelingen te gebruiken.
Ten slotte komen we bij het punt. Tenslotte is de landingspagina gemaakt zodat de bezoeker de veronderstelde actie uitvoert. Ook hier geldt de regel: specifics tellen. De boodschap moet duidelijk spreken over wat de gebruiker ontvangt wanneer hij of zij op de knop klikt. Ga niet voor een cliché “check”. Trek uw lezers aan met “ontvang een gratis e-book” of “geniet van 10% korting”. Op die manier weten ze precies waar ze op klikken en welke voordelen het met zich meebrengt.
Laten we beginnen met het feit dat het veel gemakkelijker is dan je denkt. Landingspagina’s zijn vrij eenvoudig in ontwerp en vereisen niet dat je ingewikkelde WordPress-functies kent of programmeervaardigheden hebt. Gebruik gewoon de pagina-bouwer van uw keuze en u zult zien dat het echt leuk is. Er zijn een heleboel kant-en-klare sjablonen om uit te kiezen, die u kunt aanpassen aan uw behoeften. In de meeste kunt u individuele elementen zoals de grootte of het type lettertype wijzigen, evenals de plaatsing van individuele blokken, de elementen die de pagina samenstellen. Het is een beetje zoals bouwen met blokken. En als u meer nodig heeft dan dat, stellen de wizard ook in staat om aangepaste CSS te bewerken.
Gutenberg Editor is een vrij eenvoudige blokeditor die standaard op WP staat. Hoewel je geen wonderen van hem kunt verwachten, zal hij perfect werken voor het maken van eenvoudige landingspagina’s met een beperkt budget.
Ieder die weet wat WordPress is, heeft waarschijnlijk gehoord van Elementor. Het is een van de populairste website-bouwers, die geweldige mogelijkheden biedt. Het voordeel van zijn populariteit is dat er talloze sjablonen online beschikbaar zijn die ermee compatibel zijn.
Een even populair hulpmiddel is Divi. Of iemand nu voor Elementor of Divi kiest, is meer een kwestie van smaak. De twee tools zijn zeer vergelijkbaar en beide worden bediend in blokbewerkingsmodus.
SeedProd is een plug-in die beschikbaar is in zowel gratis als betaalde versies. Laatstgenoemde is natuurlijk beslist krachtiger en heeft meer functionaliteit. Het is een vrij eenvoudige wizard die geen programmeerkennis vereist en typisch is ontworpen voor het maken van landingspagina’s. Dit betekent dat vrijwel elk element al is aangepast, en het enige wat u hoeft te doen is de pagina te vullen met pakkende inhoud en bijpassende graphics, d.w.z. cosmetische aanpassingen. Bovendien is het lichtgewicht en SEO-vriendelijk.
Een andere bekende plug-in is Beaver Builder, waar u uw landingspagina vrij eenvoudig kunt toveren uit kant-en-klare sjablonen. U kunt ze natuurlijk aanpassen en de verschillende elementen naar wens herschikken.
Vergeet niet dat oefening kunst baart. Voordat u een landingspagina maakt, maakt u uzelf vertrouwd met de wizard, controleert u de mogelijkheden en bekijkt u enkele tutorialvideo’s. Er is veel gratis kennis op het internet – maak er gebruik van. Krijg gewoon de basisvaardigheden en u zult zien hoeveel plezier het is.
Als u zich echter niet in staat voelt of beperkte capaciteit heeft, kunt u uw landingspagina altijd uitbesteden aan een extern bedrijf.
Lees ook: 5 landingspagina-fouten die conversies doen dalen
Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u zich aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…
Heb je ooit het gevoel dat de dag te kort is om alles te doen…
Wat is software? Wat zijn de soorten en methoden van distributie? Blijvend bij het onderwerp…
Het presenteren en communiceren van onderzoeksresultaten is waarschijnlijk een van de meest cruciale (en veeleisende)…