Hoe bereik je onbesliste klanten die hun winkelwagentje verlaten en moedig je ze aan om terug te keren naar je website? Probeer remarketing! Maar wat is remarketing? Lees hieronder.

Remarketing – inhoudsopgave:

  1. Wat is remarketing?
  2. Hoe werkt remarketing?
  3. Adverteren dat de gebruiker volgt
  4. Hoe werkt remarketing in Google Ads?
  5. Wat heb je nodig om te beginnen met remarketing op Facebook?
  6. Verhoog de winst met remarketing
  7. Wat is remarketing?

    Remarketing is een steeds populairdere techniek om die klanten te beïnvloeden die een product- of dienstwebsite hebben verlaten.

    Het idee van remarketingcampagnes richt zich op het tonen van herinneringsadvertenties aan die mensen die de site hebben bezocht en specifieke acties hebben ondernomen. Het opnieuw presenteren van het aanbod in een gebruiksvriendelijk formaat is een ander belangrijk punt om de behoefte aan het aangeboden product of de dienst te verdiepen. Klinkt als een effectieve manier om alleen geïnteresseerde klanten te bereiken? Dat is het zeker!

    Hoe werkt remarketing?

    Simpel gezegd – remarketing maakt het mogelijk om advertenties weer te geven aan een groep ontvangers die eerder een website hebben bezocht en een vooraf gedefinieerde actie hebben voltooid – bijvoorbeeld het toevoegen van een product aan het winkelwagentje zonder de aankoop te voltooien.

    Dit geeft de marketeers de zekerheid dat ze te maken hebben met een geïnteresseerde persoon die om de een of andere reden het aankoopproces niet heeft voltooid.

    Adverteren dat de gebruiker volgt

    Remarketing biedt de mogelijkheid om een geïnteresseerde internetgebruiker te volgen – hierdoor kan hij/zij kennis maken met een bedrijf dankzij een vermenigvuldigd bericht. Bovendien vergroot het het consumentenvertrouwen in het bedrijf door advertenties weer te geven op de websites die dagelijks worden bezocht.

    Subtiel gebruik van vrije ruimte voor deze vorm van adverteren (alleen verbaal met zoekwoorden of graphics) maakt de boodschap geloofwaardiger en is geen opdringerige presentatie van producten of diensten.

    Hoe werkt remarketing in Google Ads?

    Met remarketing in Google kun je je product of dienst succesvol presenteren aan onbesliste klanten op basis van de zoekmachine van Google en binnen zijn advertentienetwerk. Dit omvat partnerwebsites, portals en zelfs YouTube).

    Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

    De website van de producent installeert speciale code om bezoekers toe te voegen aan de lijst van potentiële klanten. Dankzij de mogelijkheid om gegevens en cookies op de schijf van de klant op te slaan, is het mogelijk om hun activiteit te volgen. Als gevolg hiervan kun je op deze gegevens opereren en je advertentiemateriaal afstemmen op de behoeften van de gebruiker door gepersonaliseerde advertenties weer te geven.

    Wat heb je nodig om te beginnen met remarketing op Facebook?

    De eerste stap is om de FB-pixel op je pagina te installeren en deze specifieke evenementen toe te wijzen die voor jou conversies betekenen. Dit kan bijvoorbeeld het toevoegen van een product aan je winkelwagentje of het weergeven van een productkaart zijn. Wanneer je de code plakt, verzamelt de pixel gegevens over het gebruikersgedrag op je site.

    De volgende stap is om een aangepaste doelgroep te creëren – als deze te groot blijkt te zijn voor jou, kun je deze groep verder verkleinen tot de demografie die je wilt. Je kunt ook advertenties richten op mensen die specifieke pagina’s op je website hebben bekeken of specifieke producten hebben doorzocht.

    Verhoog de winst met remarketing

    De hoge effectiviteit van remarketingadvertenties in combinatie met de relatief lage kosten voor het verwerven van een potentiële klant zijn de voordelen van deze techniek. Een bijkomend voordeel is dat internetgebruikers de kans krijgen om de advertentie van het bedrijf in hun natuurlijke omgeving tegen te komen terwijl ze hun favoriete sites doorbladeren.

    Naast Google en FB kun je ook trackingcode installeren op je bedrijfskanaal op YouTube. Wat je ook met deze techniek krijgt, zijn verhoogde conversies en een betere merkbekendheid, wat zeker bijdraagt aan de redenen om voor remarketing te kiezen als je dat nog niet hebt geprobeerd.

    Je vindt het misschien ook leuk: 18 manieren om de verkoop te verhogen en binnen het budget te blijven

    Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter.

    Zofia Lipska

    Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

    View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

29 minutes ago

3 e-mailmarketingplatforms

Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…

2 hours ago

Scrum Gids | 28. Sprint in Scrum

Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…

4 hours ago

Hoe meer klanten naar uw bedrijf te trekken met videomarketing?

Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…

6 hours ago

Hoe vind je een copywriter?

Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…

8 hours ago

Waarom heb je een tijdblokker-app nodig? Top 8 apps in 2023

Heb je ooit het gevoel dat de dag te kort is om alles te doen…

9 hours ago