Een expert worden in affiliate marketing kan behoorlijk uitdagend zijn. Wanneer je je avontuur hiermee begint, moet je vertrouwd raken met een aantal nieuwe termen en definities. Wat is EPC in affiliate marketing? Waar staat EPC voor? Wat heeft marketing gemeen met wiskunde? Dit artikel zal deze vragen beantwoorden en je helpen de EPC-metric te begrijpen. Lees verder.
Slechts een paar uitgevers zijn professionele marketeers en universitaire afgestudeerden. Verschillende mensen die beginnen met affiliate marketing zijn specialisten in hun eigen vakgebieden. Marketing is een complex proces dat kennis uit verschillende gebieden combineert, waaronder wiskunde. Geef het een kans! Na het bereiken van een bepaald aantal klikken, is het tijd om de eerste conclusies te trekken.
Werken je marketinginspanningen eigenlijk? Brengen je acties enige resultaten, of heb je gewoon plezier? Als affiliate marketeer hoef je geen afgestudeerde in de deeltjesfysica te zijn, maar je moet zeker bekend zijn met basisbegrippen en indicatoren met betrekking tot affiliate marketing. Prestatiemetrics zijn niet gemaakt om humanisten te kwetsen. Wees niet bang voor statistieken en grafieken. Leer waar EPC voor staat.
Er zijn verschillende prestatie-indicatoren in marketing die de sleutel zijn tot het meten van het succes van elk bedrijf, en EPC is er een van. Deze metric laat zien of je affiliate campagnes winst opleveren of niet. Het helpt je inschatten hoe goed je verkeer converteert naar verkopen. EPC staat voor Earnings Per Click, en het is een metric die wordt gebruikt om de verwachte gemiddelde waarde te bepalen die wordt gegenereerd door 100 klikken op een bepaalde affiliate link. Op deze manier laat EPC je controleren hoe je aanbiedingen presteren, en eventueel je marketingstrategie aanpassen.
Om EPC te berekenen, neem je de commissie die je verdient en deel je deze door het aantal klikken op je affiliate links. EPC wordt meestal gegeven in veelvouden van 100. Bijvoorbeeld, als je 1.000 euro ontvangt na het genereren van 10.000 klikken, dan is de EPC voor deze aanbieding 10 euro, wat betekent dat je 10 euro kunt krijgen voor elke 100 klikken. Als in het geval van een andere aanbieding de commissie 1.000 euro bedroeg, maar er waren de helft van het aantal klikken, is het misschien de moeite waard om de winstgevendheid ervan te heroverwegen.
EPC is een essentiële metric waarmee je je verdienpotentieel kunt evalueren. Laten we samenvatten waarom EPC belangrijk is in affiliate marketing. EPC kan je helpen:
EPC is een van de meest voorkomende termen in affiliate marketing die marketeers in staat stelt slimmer beslissingen te nemen over hun strategieën, en hen een beter inzicht geeft in hoe hun bedrijf werkt. Als je meer wilt leren over affiliate marketing, lees dan onze andere artikelen: Hoe affiliate marketing op Amazon te doen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Startups zijn een leidend businessmodel in de recente tijd en elk jaar worden er steeds…
Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…