Om deze reden is de zogenaamde ‘Over ons’-pagina essentieel op een website, waar kijkers bevestiging vinden van de authenticiteit en geloofwaardigheid van het merk dat ze bekijken. Hier zijn 4 manieren om deze tab te beschrijven en tegelijkertijd je doel te bereiken – aandacht trekken, vertrouwen opbouwen en dichterbij contact (en uiteindelijk een relatie) met het merk aanmoedigen.

Wat is de Over ons-pagina?

Een “Over ons”-pagina (soms ook wel “Over het bedrijf” of “Ons verhaal” genoemd) is een sectie van een website (maar ook een reclamebrochure of ander marketingmateriaal) die is ontworpen om informatie te presenteren over een bepaald bedrijf of organisatie. Het doel van deze tab is om de geschiedenis, missie, waarden en doelen van een bepaald merk te presenteren, evenals de mensen achter een bepaald bedrijf of project. Vertrouwd raken met deze informatie helpt potentiële klanten, zakenpartners en andere geïnteresseerden beter te begrijpen wie het bedrijf is, waarom het waardevol is en om welke reden men, bij het kiezen tussen andere huidige entiteiten (die dezelfde aanbiedingen promoten), voor dat specifieke merk zou moeten kiezen.

Hoe schrijf je een Over ons-pagina?

Bij het bekijken van de websites van verschillende merken, kan men vaak constateren dat de Over ons-pagina een herhaling is van de inhoud die op de hoofdtabs is opgenomen, met de nadruk op het verstrekken van de contactinformatie van het bedrijf (d.w.z. herhaling van de inhoud van de ‘Contacteer ons’-tab), of presenteert het items die in het aanbod van het merk zijn (en dus beschikbaar zijn op veel andere tabs). Echter, dat is niet het soort informatie waar gebruikers naar op zoek zijn wanneer ze naar die specifieke plek gaan. Hier zijn vier effectieve praktijken om je te helpen de soort beschrijving op je Over ons-pagina te creëren die de gebruiker – en misschien je toekomstige klant – verwacht.

  1. Vertel het verhaal
  2. De eerste beschreven methode is het resultaat van de benadering dat mensen graag verhalen horen en ook van andere mensen kopen – dat wil zeggen, het stelt voor om de kracht van storytelling te benutten. Immers, elk bedrijf heeft een korter of langer verhaal, en het vertellen daarvan (vooral op een persoonlijke manier, geweldig voor micro- en lokale bedrijven) kan de sleutel zijn tot het opbouwen van een band met klanten.

    Als je van dit idee wilt profiteren, begin dan met het presenteren van de oorsprong van het bedrijf. Vertel het verhaal van wie het heeft opgericht, wanneer, met wie, onder welke omstandigheden, en vooral – waarom. Toon de mijlpalen in de geschiedenis van het bedrijf, met de nadruk op het vertellen van niet alleen de behaalde successen, maar ook de uitdagingen die overwonnen moesten worden. Je verhaal vertellen zal je klanten helpen je beter te begrijpen.

  3. Focus op visie, missie en waarden
  4. De missie, visie en onderliggende waarden van een bedrijf zijn sleutelcomponenten die helpen de identiteit van een merk vorm te geven. In tijden van dynamische concurrentie op de markt, is het door dergelijke zaken, die een essentieel onderdeel van je merkstrategie zijn, dat je moet beginnen met het vestigen van je bedrijf – om te bepalen waarom je doet wat je doet en welke waarden (innovatie, duurzaamheid, meisjesheid, enz.) je leiden.

    Maar zodra je deze kwesties hebt geïdentificeerd, behandel ze dan niet als geheime kennis waar alleen jij of mogelijk enkele medewerkers van op de hoogte zijn. Presenteer het op de ‘Over ons’-subpagina zodat klanten kunnen zien wat voor jou belangrijk is. Immers, het kan zijn dat dezelfde elementen ook belangrijk voor hen zijn – en dat zal hen aanmoedigen om een aankoop te doen.

  5. Toon je team
  6. Je hebt vast wel gehoord dat storytelling de kans op verkopen vergroot, omdat mensen het meest geneigd zijn om van andere mensen te kopen, in plaats van van merken waaraan ze geen gezicht kunnen toekennen. Dit geloof ligt ten grondslag aan het derde voorbeeld, dat laat zien hoe je een ‘Over ons’-pagina kunt ontwikkelen – dat wil zeggen, door de meest waardevolle hulpbron van elk bedrijf te tonen, de mensen.

    Introduceer daarom de sleutelpersonen in je team, schets hun ervaring, passies en hoe zij de productontwikkeling of serviceontwerp voor de eindgebruiker ondersteunen. Door dit soort informatie te verstrekken (ondersteund door foto’s van de individuen) bouw je vertrouwen op bij de kijker en laat je zien dat er competente en toegewijde professionals achter je bedrijf staan.

  7. Mix de bovenstaande punten
  8. De vierde hierboven beschreven methode is een mix van de drie eerder genoemde. Zonder twijfel is het de beste praktijk die je zult vinden bij het creëren en analyseren van ‘Over ons’-pagina’s. Waarom? Omdat het storytelling omvat (het verhaal van hoe het bedrijf zich heeft ontwikkeld kan echt boeiend zijn voor het publiek), gezichten toont (essentieel op het gebied van het opbouwen van vertrouwen in het merk), en aangeeft wat de waarden van het bedrijf zijn (wat een kans biedt om te identificeren). Door al deze informatie te synthetiseren (en de creativiteit van teamleden of een externe copywriting specialist in te zetten), kun je een beschrijving creëren die zelfs de meest sceptische kijker zal aanspreken.

Over ons-pagina

Over pagina – samenvatting

Hoewel de ‘Over ons’-pagina de kortste, minst gecompliceerde is en een kleine hoeveelheid informatie bevat in vergelijking met andere inzetten op de website van een merk, is het goed krijgen ervan een grote uitdaging voor bedrijven – ongeacht in welke sector ze zich bevinden. De ontwikkeling van de tekst zal echter niet zo omslachtig en tijdrovend zijn wanneer je gebruik maakt van de inhoudsontwerpsuggesties die hierboven zijn uiteengezet.

Toch is het in dit opzicht ongetwijfeld de moeite waard om deze taak te delegeren aan de persoon die het bedrijf het beste kent of om de hulp van een professional in te schakelen die, na het verzamelen van de nodige informatie, een beschrijving zal creëren die je in staat stelt je gewenste doelen te bereiken. Dit is de beste manier om ervoor te zorgen dat de ‘Over ons’-pagina ook een rol speelt in het aanmoedigen of overtuigen van de klant om een aankoop te doen.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →