Soms kan het gebeuren dat je zonder inspiratie komt te zitten voor interessante content, en de vraag in je hoofd opkomt waarover je moet bloggen. Wat dan? Hoe zorg je ervoor dat de ideeën voor blogteksten raak zijn en gemakkelijk komen? Vandaag willen we enkele tips presenteren die je veel ideeën zullen geven om je blog fris en populair te maken.
Vandaag de dag is het door de enorme verkeersdrukte en felle concurrentie een ontmoedigende taak om de hoge populariteit van een blog op te bouwen. Zelfs een effectieve promotie van de site garandeert geen onmiddellijk succes. Daarom moet je een stap voor zijn op je rivalen en voortdurend waardevolle content op een frisse manier leveren. Hoe doe je dat? Bekijk onze suggesties.
De genialiteit van de menselijke geest stelt ons in staat om ongelooflijke successen te behalen alleen met behulp van gedachten en ideeën die op papier zijn gezet. Daarom moet je ideeën voor je berichten formuleren met behulp van de principes van praxeologie – de theorie van efficiënt handelen, die de basis heeft gelegd voor het systeem van modern management.
Volgens de principes zou het vasthouden aan de praxeologische cyclus (focussen op wat lezers kunnen gebruiken, niet alleen denken en analyseren) een bevredigend resultaat van het werk moeten garanderen. Hoewel het suggereren van de gouden gedachten van Kotarbiński of Kieżun de creativiteit bevordert, garandeert het sorteren van ideeën, het implementeren ervan en het observeren van de resultaten niet de opkomst van briljante inspiratie. In deze context is het noodzakelijk om een bewezen bron van inspiratie te hebben, dankzij welke we zullen weten waarover we op de blog moeten schrijven.
Populaire en succesvolle blogonderwerpen hebben veel gemeen met geweldige zakelijke ideeën. Ze hebben dezelfde kenmerken: ze zijn innovatief, trekken de interesse van het publiek en genereren winst. Ze hebben ook dezelfde nadelen – ze zijn vaak ongrijpbaar, verschijnen tijdelijk in de geest en hebben het karakter van slogans, niet van een hele complexe constructie.
Vaak kan in een schijnbaar luie moment van gebrek aan inspiratie, het eigenlijk spontaan opkomen, alsof het uit het niets komt. Wees voorbereid op zo’n moment, en leg je ideeën vast. Wanneer ze komen:
Omringende trends, behoeften en aspiraties zorgen ervoor dat je publiek op een specifiek moment op zoek gaat naar concrete informatie. Een geweldig idee of een briljante inspiratie is misschien niet genoeg – je moet ook in de huidige marktvraag passen en het juiste moment raken. Het analyseren van voorkeuren in zo’n breed gebied als het internet is een onmogelijke opgave om alleen te volbrengen. Je kunt echter inspiratie zoeken met behulp van tools die speciaal zijn voorbereid voor de goede optimalisatie van je weblog.
Een van de mogelijkheden is om te bladeren door een rijke database van tags, dankzij welke we een onderwerp kunnen samenstellen dat interessant is voor de ontvanger en hen kan aantrekken om ons artikel te lezen. De toegevoegde waarde van het kennen van de relevante zinnen is ook het optimalisatieproces van de blog. Door relevante zoekwoorden in de content op te nemen, zal de Google-engine de onze verkiezen en deze op de top zoekposities plaatsen. Voorbeelden van intuïtieve zoekwoorddatabases zijn onder andere Senuto, Semstorm en KWFinder.
Content die op een online blog wordt geplaatst is vloeibaar. Dit betekent dat bezoekers op elk moment kunnen komen en gaan wanneer ze dat willen. Website-artikelen hebben echter de neiging om binnen enkele dagen verouderd te raken. Wanneer je tientallen (of honderden) materialen op je blog hebt, is het onmogelijk om het proces van hun veroudering te controleren.
Een nuttige tool voor het vernieuwen van blogcontent is Animalz Revive – een gratis SEO-tool voor het analyseren van content die je in staat stelt om terug te gaan naar geposte artikelen, hun zichtbaarheid te verbeteren, verouderde berichten te verwijderen en te leren welke fouten je in de toekomst niet moet maken.
Een bedrijfsblog is een persoonlijke, enigszins geïsoleerde bron van artikelen. De lezer moet daadwerkelijk op de relevante link klikken om het voorbereide materiaal te zien. Dit betekent dat de site degenen aantrekt die verleid worden door een aantrekkelijke kop of geïntrigeerd zijn door de content. Om het verkeer naar je blog te verhogen, moet je verder reiken, waardoor de interesse van je publiek toeneemt. Een goed idee kan zijn om korte video’s op YouTube op te nemen die het artikel beschrijven of een fanpage op Facebook te runnen.
De krachtigste tool voor het vinden van nieuwe ideeën is echter onze hersenen. Prikkel de ontvanger met slimheid en een gevoel voor humor. Creëer content op basis van bewezen patronen – berichten zoals “X vs. Y”, “TOP 5”, of gebaseerd op de PBC-formule. Voeg echter je eigen draai eraan toe, door de bekende patronen op jouw manier te interpreteren.
In plaats van de voordelen van een bepaalde optie op te sommen, richt je je op het antagonisme van waarom de andere optie niet de moeite waard is om na te streven. Stel intrigerende titels samen, vergroot het volume van de lead, en verweef verwijzingen naar de voordelen voor de lezer. Schrijf over populaire onderwerpen, en vergeet niet de sterkste zoekwoorden te gebruiken om de pagina te positioneren.
Vind je onze content leuk? Blijf in contact door lid te worden van onze Facebook en Twitter gemeenschap.
Er is waarschijnlijk geen enkel social media-kanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…