Cookie-cutter prestaties in marketing zijn matig. Het is algemeen aanvaard dat mensen die in stereotypen denken niet creatief genoeg zijn, minder details opmerken en vaak in een routine vervallen. Een schematische aanpak kan echter nuttig zijn in de context van het construeren van goede koppen. Een sjabloon is een formaat dat helpt om een geaccepteerd concept om te zetten in een eindeloze reeks geweldige ideeën. Hoe schrijf je pakkende koppen die lezers aanmoedigen om het hele artikel te lezen en de inhoud van de pagina te bekijken?
Pakkende koppen – inhoudsopgave:
- Waarom zijn artikel titels zo belangrijk?
- Welke kenmerken hebben effectieve titels?
- Hoe schrijf je pakkende koppen? Voorbeelden van creatieve sjablonen
- Voorbeelden
- Beste (1) voor (2)
- Hoe (1) bereikt (2)
- (1). (2) legt uit hoe (3)
- Weet je al hoe je koppen moet schrijven?
Waarom zijn artikel titels zo belangrijk?
Posttitels zijn enkele van de belangrijkste elementen van artikelen die online worden geplaatst. Ze werken in twee fasen: ze dragen bij aan betere SEO, en ze interageren ook met de kijker, waardoor deze wordt aangemoedigd om op de link te klikken.
Inhoud die is geproduceerd op basis van betrouwbare sjablonen kan bijdragen aan een snelle en effectieve promotie van een bedrijfsblog, website of online winkel. Het gebruik van de techniek van het ontwikkelen van bestaande patronen maakt het mogelijk om de ontwikkeling van de site zichtbaar te intensiveren, wat zich vertaalt in een toename van het aantal weergaven.
Welke kenmerken hebben effectieve titels?
Herhaling, gebaseerd op bewezen sjablonen, is een effectief wapen in de strijd om de aandacht van potentiële klanten. Sjabloontechnieken voor het construeren van interessante koppen worden gebruikt door de grootste websites ter wereld.
Zeker, we kennen allemaal minstens een paar voorbeelden van pakkende, licht clickbait-titels die zijn geplaatst op populaire roddel-, nieuws- of medische portals.
Titel-sjablonen verenigen het formaat van de inhoud. Dit betekent dat gebruikers zich in de loop van de tijd gewend raken aan en een bepaald type kop associëren met een bepaalde website.
Het gebruik van een patroon betekent niet dat er clichés worden geïntroduceerd. Een populair kop-sjabloon kan verrassend en aantrekkelijk zijn voor de ontvanger. Koppen die één concept bevatten, zijn gemakkelijker te begrijpen. Dit geldt niet alleen voor websitebezoekers, maar ook voor het contentcreatieteam. Werknemers zullen de vorm van het creëren van pakkende titels veel sneller oppikken.
Hoe schrijf je pakkende koppen? Voorbeelden van creatieve sjablonen
Het gebruik van sjablonen stelt je in staat om inhoud op een cascade-manier te creëren. Dit proces wordt ook wel horizontale uitbreiding genoemd: het stelt je in staat om een reeks artikelen te construeren op basis van een vergelijkbaar patroon. In de praktijk betekent dit dat de maker, door gebruik te maken van één patroon, veel meer materiaal kan produceren dan hij zou doen zonder deze techniek.
Voorbeelden:
- 5 manieren om…
- Top 10
- Top 10 van alles
- Hoe schrijf je titels die de aandacht trekken? 3 betrouwbare archetypen
Beste (1) voor (2)
Het is een vorm van kop die twee belangrijke elementen in zijn inhoud bevat: (1) – dat is, een object, product, dienst en (2) – een persoon, doelgroep of activiteit. Een dergelijke kop is bedoeld om de kijker nieuwsgierig te maken door zijn eenvoudige en ongecompliceerde structuur. Het belangrijkste doel van de content schrijver zal zijn om te presenteren wat de beste eigenschap is voor het onderwerp.
Voorbeelden van titels die volgens dit patroon zijn opgebouwd:
- De beste benzinemaaier voor je recreatieperceel
- De beste Chinese groene thee om te drinken
- Beste personenauto voor een jonge vrouw
Hoe (1) bereikt (2)
Een ander type pakkende kop richt zich op het isoleren van twee structurele elementen: (1) – persoon, bedrijf, entiteit en (2) – succes, winst, roem, publiciteit. De kop beïnvloedt de kijker door een situatie te presenteren die op het eerste gezicht misschien onbereikbaar lijkt. De kop genereert spanning, nieuwsgierigheid en moedigt de lezer aan om meer te leren over de situatie die de werking van een bepaalde persoon, bedrijf of bekend merk heeft beïnvloed.
Titelvoorbeelden:
- Hoe heeft Google wereldwijd succes behaald?
- Hoe heeft Jennifer Lopez wereldwijde roem bereikt?
- Hoeveel technologische vooruitgang heeft Europa in de 21e eeuw geboekt?
(1). (2) legt uit hoe (3)
Dit is een voorbeeld van een complexe kop met drie verschillende variabele elementen. (1) duidt een entiteit, bedrijf, persoon, belangrijke figuur aan die in het artikel wordt besproken en die, vanwege zijn of haar situatie, objectief belangrijk is voor de lezer. (2) verwijst naar een expert, autoriteit of opinieleider. (3) kan synoniem zijn met succes, een bepaalde gebeurtenis, incident, omstandigheid.
Voorbeelden van titels:
- De legende van Adam Malysz. Een beroemde coach legt uit hoe de Poolse ski-jumper zijn succes heeft behaald
- Dood van “John Smith”. Beveiligingsexperts leggen uit hoe het incident heeft plaatsgevonden
- Braziliaanse Arabica-koffie. Havenmedewerkers leggen uit hoe de bonen naar Polen worden vervoerd
Weet je al hoe je koppen moet schrijven?
Effectieve titels kunnen worden gegenereerd met sjablonen. Dit betekent echter niet dat een op sjablonen gebaseerde titel cliché, alledaags en oninteressant zal zijn. Integendeel: bewezen vormen van kopconstructie dragen bij aan een toename van het websiteverkeer.
Lezers kiezen eerder voor inhoud die voorafgegaan wordt door een briljante titel. Dit blijkt uit de populariteit van sites die sjabloontechnieken voor koppen in hun artikelen gebruiken. Sjablonen zijn ook nuttig voor de makers zelf. Het is een veelzijdig hulpmiddel dat je in staat stelt om snel en effectieve inhoud te creëren.
Mira Bodhi
Kent alle voor- en nadelen van het werken als freelancer en haalt er toch het beste uit. Tijdmanagement en zelfmotivatie zijn haar grootste voordelen. Ze is nu een digitale nomade en werkt terwijl ze de wereld rondreist.