Categories: BlogZakelijk

3 populaire en vaak uitbestede diensten

Bedrijven die besluiten om uitbesteding te gebruiken, moeten kiezen welke processen ze buiten hun bedrijf willen delegeren. In tegenstelling tot wat men zou verwachten, zijn niet alle diensten het waard om uit te besteden. Sommige daarvan zouden intern moeten worden uitgevoerd. In het artikel van vandaag leer je 3 meest voorkomende uitbestede diensten kennen. Je zult ook leren welke daarvan niet uitbesteed zouden moeten worden.

3 populaire en vaak uitbestede diensten – inhoudsopgave:

  1. Taken die uitbesteed moeten worden
  2. Taken die niet uitbesteed moeten worden
  3. Samenvatting

Taken die uitbesteed moeten worden

Uitbestede HR-diensten

Het vinden en werven van medewerkers kan een uitdaging zijn voor een bedrijf. Het vereist dat een bedrijf gekwalificeerd personeel voor zijn HR-afdeling inhuurt dat gespecialiseerd is in het vinden van de juiste medewerkers voor de gegeven posities. Het delegeren van deze taak aan een extern bedrijf lost het probleem op, en vermindert zo de kosten voor de organisatie.

Uitzendbureaus, waarvan de bedrijfsvoering is gebaseerd op het vinden van geschikte kandidaten, hebben voldoende personeel bestaande uit professionals op dit gebied. Ze houden zich niet alleen bezig met wervingsprocessen, maar ook met daaropvolgende taken met betrekking tot teambeheer, zoals werknemersvoordelen. Uitbestede bedrijven helpen met HR-vraagstukken en ondersteunen de organisatie in aspecten zoals het geven van geschikte trainingen, tijdbeheer van werknemers en salarisadministratie.

Uitbestede marketingdiensten

Alles wat met marketing te maken heeft, is een ideale taak om uit te besteden. In welke specifieke aspecten kunnen uitbestedingsbedrijven je helpen? Het aanbod van diensten is zeer breed, bijvoorbeeld het ontwerpen van advertenties, het genereren en publiceren van boeiende content, het ontwikkelen van een SEO-strategie om de verkeersstatistieken te verhogen, en het creëren van sociale media feeds.

Het delegeren van marketingtaken stelt je in staat om tijd en energie te besparen. Bovendien kun je er zeker van zijn dat de specialisten die deze taken op zich nemen, ze efficiënter en nauwkeuriger zullen uitvoeren dan interne medewerkers, die mogelijk niet zo’n uitgebreide ervaring in de branche hebben.

Uitbestede boekhouddiensten

Zelf je boekhouding doen, vooral aan het begin van het runnen van je bedrijf, kan verschillende problemen veroorzaken. Het begrijpen van de huidige regelgeving is een tijdrovende en ingewikkelde taak. Zaken met betrekking tot boekhouding, facturering, evenals de afhandeling van alle verplichtingen en vorderingen, moeten worden uitgevoerd door opgeleide en ervaren specialisten. Op deze manier kun je extra kosten en mogelijke fouten vermijden.

Externe bedrijven die boekhouding aanbieden, kunnen ook financiële analyses voorbereiden, die nuttig zijn bij het opstellen van bedrijfsstrategieën.

Taken die niet uitbesteed moeten worden

Kerncompetenties

Kerncompetenties zijn de belangrijkste kenmerken die een bedrijf onderscheiden van andere organisaties in dezelfde sector. Ze zouden niet aan externe bedrijven moeten worden gedelegeerd. Het uitbesteden van kernvaardigheden die een bedrijf een concurrentievoordeel geven, betekent dat strategieën voor het opbouwen van dat voordeel extern worden blootgesteld en door andere organisaties kunnen worden gebruikt. Een bijkomend nadeel is dat externe bedrijven nooit zo goed zullen zijn in het uitvoeren ervan, omdat ze zich concentreren op hun eigen capaciteiten.

Strategieplanning

Dit is een andere dienst die nooit uitbesteed zou moeten worden. Strategieplanning is gebaseerd op gegevens over de huidige toestand van je bedrijf, evenals voorspellingen over waar het naartoe gaat. Dergelijke informatie moet vertrouwelijk zijn en alleen beschikbaar voor leden van de organisatie. Door strategieplanning is de kans groter dat medewerkers zich ermee identificeren en meer betrokken raken bij de uitvoering ervan.

Uitbestede diensten – samenvatting

Uitbesteding is een geweldig hulpmiddel om een bedrijf te ontwikkelen, de winst te verhogen en tijd te besparen. Echter, om effectief te zijn, is het noodzakelijk om te analyseren wat je wilt uitbesteden en of het winstgevend zal zijn voor de organisatie of niet. De hierboven beschreven aspecten helpen bij het kiezen welke diensten aan externe bedrijven moeten worden uitbesteed en welke daarvan zeker intern moeten worden uitgevoerd.

Je hebt nu geleerd wat vaak uitbestede diensten zijn. Je bent misschien ook geïnteresseerd in het lezen van: 6 stappen naar het opbouwen van een succesvolle uitbestedingsstrategie.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

2 hours ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

4 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

5 hours ago

3 e-mailmarketingplatforms

Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…

7 hours ago

Scrum Gids | 28. Sprint in Scrum

Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…

9 hours ago

Hoe meer klanten naar uw bedrijf te trekken met videomarketing?

Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…

11 hours ago