Long tail positionering is een effectieve methode voor websitepromotie. Positionering kent veel verschillende scholen en diverse strategieën. Een daarvan is long tail positionering, die gebruikmaakt van long tail zoekwoorden. Wat betekent dit precies en wie kan deze manier van het promoten van een website gebruiken?
Dankzij de diversificatie van positioneringsmethoden is het mogelijk om betere resultaten van dergelijke acties te behalen. Een methode die vaak wordt gebruikt, is long tail positionering, dat wil zeggen positionering op basis van gedetailleerde, meestal meerwoordige zoekwoordzinnen. Dankzij deze methode kun je je website promoten op honderden verschillende zinnen tegen lage kosten. Wat is long tail positionering precies en welke voordelen biedt het voor website-eigenaren?
De “long tail” methode is niet nieuw in de SEO-wereld, en het strategische belang ervan voor het behalen van specifieke resultaten (klanten aantrekken die geïnteresseerd zijn in het aanbod, de service, de aankoop) is al lange tijd bekend. Door voor positionering niet vijf, niet tien en niet eens twintig zoekwoorden te kiezen, vaak zeer populair en competitief, maar enkele honderden of zelfs enkele duizenden zinnen, kun je de zichtbaarheid van je site aanzienlijk verbeteren.
Tegelijkertijd hoef je je geen zorgen te maken over de kosten van een dergelijk initiatief. Positioneringsdiensten voor long tail zinnen zijn zeer aantrekkelijk geprijsd.
Simpel gezegd, kan het worden beschreven als positionering op basis van de promotie van een website voor veel verschillende sleutelzinnen met een specifieke, precieze en gedetailleerde structuur. Meestal zijn dit voornamelijk:
Long tail is gebaseerd op het aanvullen van traditionele positionering voor hoofdzoekwoorden met positionering voor talrijke zinnen die de kans op conversie van acties vergroten.
Conversie in de wereld van e-marketing en SEO is een situatie waarin een internetgebruiker, na het bezoeken van een website, een actie onderneemt. Vanuit het perspectief van een verkoper in een online winkel is dit voornamelijk de aankoop van een product. De invoer verkregen uit een gedetailleerde long tail zin zorgt voor een hogere conversieratio.
Dit komt doordat long tails internetgebruikers in staat stellen om websites en winkels te vinden met inhoud waarin ze daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Na het invoeren en het vinden van het product dat ze zoeken, besluiten ze meestal om het meteen te kopen. Dat komt omdat ze niet door tientallen subpagina’s hoeven te klikken, maar alles met één klik in de zoekmachine vinden.
Allereerst, beperk jezelf niet. Long tail SEO gaat over het beschrijven van je website met zoveel mogelijk verschillende woorden en sleutelzinnen. We kunnen positionering niet alleen verdelen in de homepage en een paar tabbladen, maar ook subpagina’s van categorieën of producten in het geval van online winkels. Zinnen moeten worden gekozen op basis van bijvoorbeeld het assortiment dat beschikbaar is in de winkel, thematische inhoud die op de site wordt besproken, locatie van de geleverde diensten.
Hoewel long tail vrijwel onbeperkte mogelijkheden biedt, moeten de zinnen gerelateerd blijven aan de inhoud van de pagina. Woorden kiezen die verband houden met een totaal andere industrie mist volledig de bedoeling.
De eigenaar van een website die op deze manier is gepositioneerd, kan specifieke effecten van deze acties verwachten. Dit is voornamelijk de verhoogde conversieratio die hierboven is genoemd, maar niet alleen dat. SEO long tail betekent ook een hoger aantal bezoeken aan de website. Ook meer internetgebruikers die de inhoud leren kennen en de naam onthouden.
Aangezien er minder concurrentie is voor long tail zinnen, is het veel gemakkelijker om ze in de TOP te “kloppen” en ze op hoge posities te houden. Bovendien is een dergelijke long tail positionering financieel voordelig: het maakt promotie van veel zoekwoorden mogelijk met zelfs een klein budget.
De rol van een SEO is om naar de inhoud van de site en het onderwerp te kijken. Het moet beoordelen of de website geschikt is voor long tail SEO, of het een voldoende aantal bladwijzers en subpagina’s heeft die verkeer kunnen genereren.
Als dat niet het geval is – is het de moeite waard om de eigenaar voor te stellen om deze uit te breiden en optimalisatieacties te ondernemen. De positioneerder moet ook geavanceerde tools gebruiken om de juiste zinnen te selecteren. De genomen acties moeten consistent zijn en tegelijkertijd aanvullen, niet volledig vervangen, traditionele positionering.
Een ander aspect dat verband houdt met long tail positionering is spraakzoekopdrachten. Het lijkt cruciaal te zijn vanuit een SEO-perspectief en je kunt er meer over leren hier.
Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Wek haar midden in de nacht en ze begint met je te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee.
Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…