Hoe YouTube te gebruiken om je bedrijf te promoten? 7 nuttige tips

Iedereen is zich bewust van het potentieel van YouTube. Als je je eigen bedrijf runt, neem YouTube op in de marketingstrategie van je bedrijf en denk na over hoe je dit platform in je voordeel kunt gebruiken. In het volgende artikel geven we je een aantal handige tips over hoe je YouTube kunt gebruiken om je producten of diensten te promoten. Lees verder.

Hoe gebruik je YouTube om je bedrijf te promoten? – inhoudsopgave:

  1. Ken je publiek
  2. Creëer content die verkoopt
  3. Optimaliseer je YouTube-video’s
  4. Creëer en beheer afspeellijsten
  5. Moedig je kijkers aan
  6. Focus op kwaliteit
  7. Promoot je YouTube-kanaal
  8. Samenvatting

Ken je publiek

Hoe gebruik je YouTube? Ten eerste moet je weten voor wie je content maakt. Zorg ervoor dat je je doelgroep vindt. Elke klant heeft andere behoeften. Als je bijvoorbeeld sportartikelen verkoopt, moet je bepalen wie je modelklanten zijn en je content afstemmen op hun verwachtingen. Als je klanten vaak fietsen bij je kopen, kan het een goed idee zijn om content over dit onderwerp te creëren.

Creëer content die verkoopt

Als je YouTube-kanaal een advertentie voor je merk of producten gaat zijn, moet het iets zijn als een billboard. Creëer content die strikt gerelateerd is aan wat je doet. Wees niet te opdringerig. Denk creatief na.

Aangezien we het voorbeeld van fietsen hebben genoemd, laten we een stap verder gaan. Creëer content die nuttig is en je product laat zien. Demonstreer bijvoorbeeld onder welke omstandigheden een bepaald fietsmodel nuttig zal zijn, wat de mogelijkheden zijn en voor wie het het meest geschikt is. Dit geeft je publiek meer informatie over het product dat je aanbiedt en helpt hen om een definitieve beslissing te nemen.

Optimaliseer je YouTube-video’s

Wat moet je weten over de video’s zelf? Laten we het opsplitsen in een paar punten:

  • Videobeschrijving – Wanneer je erin slaagt een goede beschrijving van je video te maken, zullen gebruikers het gemakkelijker vinden om deze te spotten in het doolhof van vergelijkbare content. Vergeet niet alle meest relevante informatie op te nemen. Op deze manier moedig je de kijker aan om langer op je kanaal te blijven.
  • YouTube-visitekaartje – Een goed logo, banner en andere aspecten van visuele communicatie zijn eigenlijk de basis. Val op in de massa door elementen te gebruiken die esthetisch aantrekkelijk en gemakkelijk te onthouden zijn. Houd ook rekening met het feit dat de afbeeldingen die je uploadt van hoge resolutie en in het juiste formaat moeten zijn.
  • Thumbnails – Thumbnails van de video’s die je op je kanaal uploadt zijn nog belangrijker. Het is jouw taak om thumbnails te maken die de aandacht trekken en kijkers aanmoedigen om op je feed te klikken, zelfs als het onverwacht verschijnt.
  • Kanaaltrailer – Wanneer kijkers je kanaal bezoeken, laat ze dan begroet worden door een boeiende, korte en informatieve video die laat zien waar het om gaat.

Creëer en beheer afspeellijsten

Als je meerdere video’s op je kanaal hebt, probeer ze dan te groeperen in thematische afspeellijsten. Wanneer je kijkers op een bepaalde afspeellijst klikken, worden de video’s automatisch afgespeeld. Op die manier zullen ze één clip tot het einde bekijken en is de kans groter dat ze de volgende die op de afspeellijst staat ook bekijken.

Moedig je kijkers aan

Bijna elke YouTuber gebruikt zinnen als “abonneer je”, “reageer op de video”, “duimpje omhoog”, en andere soortgelijke uitdrukkingen om de interactie met het publiek te verbeteren. Natuurlijk kunnen veel kijkers dit vervelend vinden. Het is echter de gemakkelijkste en meest voorkomende manier om hen aan te moedigen langer op je kanaal te blijven.

Focus op kwaliteit

Je bedrijf en het merk dat je creëert moeten sterk zijn. Zorg er daarom voor dat de content die je uploadt aan verschillende criteria voldoet, zoals hoge beeldkwaliteit, hoge geluidskwaliteit en onderwerp. Hoe professioneler de producties die je maakt, hoe beter.

Promoot je YouTube-kanaal

Je kunt je kanaal promoten met een verscheidenheid aan tools. Deze omvatten Google Ads en betaalde campagnes die beschikbaar zijn op YouTube, enz. Je kunt ook overslaande in-stream advertenties, niet-overslaande advertenties of masthead-advertenties maken die verschijnen in zoekresultaten op de startpagina of in gerelateerde video’s.

Hoe YouTube te gebruiken – samenvatting

Klanten bereiken via alle mogelijke kanalen is nu een must in de competitieve markt. Online adverteren, of het nu op YouTube of een ander platform is, is een betrouwbare en effectieve manier om meer leads te verwerven.

Je weet nu al hoe je YouTube kunt gebruiken om je bedrijf te promoten. Andere bronnen: 10 manieren om je YouTube-weergaven te verhogen.

Als je onze content leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

Wat is job crafting en wat zijn de voordelen ervan?

Een goede werkgever beseft dat het behalen van de verwachte prestaties en resultaten van hun…

1 hour ago

Leiderschapsstijl van millennials

Elke generatie heeft bepaalde eigenschappen en waarden die haar unieke karakter vormen. Dit is deels…

3 hours ago

Hoe ontdek je of je startup-idee al bestaat? 5 eenvoudige en gemakkelijke stappen

Het is een nachtmerrie voor veel potentiële ondernemers om te horen dat hun startup-idee al…

5 hours ago

3 redenen waarom bedrijven kiezen voor een aanstellingsstop

Elke ondernemer verwacht dat hun bedrijf zo goed mogelijk zal groeien, de verwachte financiële opbrengsten…

7 hours ago

Hoe vind je business angels en hoe begin je met samenwerken met hen?

Er zijn veel vormen van financiering voor startups op de markt. Het ondersteunen van innovatieve…

9 hours ago

Weet je wat UX-ontwerp betekent? Definities en betekenissen | De ultieme UX-gids #4

Er is geen algemeen aanvaarde uitleg voor UX-ontwerp. Het vakgebied ontwikkelt zich dynamisch, en dat…

11 hours ago