Instagram heeft al meer dan 500 miljoen profielen en is een krachtig marketinginstrument voor bedrijven. En de meeste gebruikers vragen zich af hoe ze gratis Instagram-volgers kunnen krijgen. In de loop der jaren hebben veel Instagram-bedrijven verschillende tactieken gebruikt om hun volgers op het platform te vergroten. Deze tactieken, zoals het kopen van volgers en zelfs nep-volgers, werkten in het begin. Maar nu moet je iets slimmer en veel harder werken om je volgers te laten groeien met kwaliteitsconsumenten.
Instagram heeft het verkrijgen van volgers de afgelopen jaren iets gemakkelijker gemaakt met een reeks functies en strategieën die je profiel zoveel beter kunnen maken. Als je je afvraagt hoe je gratis Instagram-volgers kunt krijgen, zijn hier enkele praktische Pro Tips die alle beste profielen nu gebruiken.
We weten allemaal dat planning een van de belangrijkste onderdelen van elke strategie is. Dus waarom denken mensen dat ze zonder het plannen van hun Instagram-bedrijven kunnen wegkomen? Zoals het gezegde luidt, Niet plannen is plannen om te falen, als je geen tijd besteedt aan het plannen van je Instagram-bedrijf, zul je niet succesvol zijn. Ongeacht wat je wilt bereiken met je Instagram-profiel, moet je je strategie zorgvuldig plannen. Of je nu volgers of verkeer naar je website wilt vergroten, je plan zal dat mogelijk maken. Dus, voordat je begint met posten, plan gewoon de dag en ga dan de wereld veroveren.
Wat je ook verkoopt of promoot, je moet weten wie je doelgroep is. Dit zal je begeleiden met betrekking tot welke berichten zullen werken en hoe je met je publiek kunt communiceren. Instagram heeft verschillende apps die je daarbij kunnen helpen. Deze handige applicaties zullen je profiel richten op de mensen die met je willen interageren. Er zijn 500 miljoen gebruikers op Instagram, maar niet allemaal willen ze jouw producten. Zodra je je doelgroep hebt geïdentificeerd, kun je beter met hen interageren in je berichten en productplaatsingen.
Instagram staat tot 30 hashtags in elke post toe. En dit is het primaire sorteersysteem dat ze gebruiken voor alle berichten die live gaan. Dus, als je de juiste hashtags gebruikt, zal je bericht je publiek bereiken. Simpel? Meestal. Ik weet zeker dat je berichten hebt gezien die eruitzien als een hashtag-vlooienmarkt, met een hoop tags die de post vormen. Natuurlijk, je zult opgemerkt worden, maar is het de juiste opmerking? Volg de vorige tip op en begrijp dat je publiek je zal vinden als je de juiste hashtags voor je berichten gebruikt. En je kunt altijd meer tags in je opmerkingen toevoegen als je dat wilt.
Dus, je hebt je profiel ingesteld en je hebt een publiek en je plaatst dagelijks. Maar al snel zie je de interactie afnemen en dan dalen. Wat nu? Je profiel is maar één van de miljoenen en je bent niet het enige profiel dat je producten verkoopt. Net als in de planningsfase moet je ervoor zorgen dat je profiel constant op de juiste koers blijft. Dit betekent regelmatig afbeeldingen en taglines bijwerken. Terwijl je dagelijks met je publiek werkt, moet je je profiel minstens elke week bijwerken. Dit houdt je profiel spannend en altijd in ontwikkeling.
Je berichten moeten uniek en relevant zijn. Dit is de primaire functie van de berichten die je elke dag vrijgeeft. Maar daarnaast moet je ook topkwaliteit content delen met je volgers. De reden hiervoor is dat je publiek je autoriteit in je markt al erkent. Maar als je begint met het delen van topkwaliteit content van andere profielen, vergroot je niet alleen je publiek door nieuwe volgers te winnen. Maar je zult waarschijnlijk ook herplaatsingen krijgen op deze profielen die je merk nog verder zullen opbouwen.
Net als de vorige tip, wanneer je “herplaatsbare” berichten plaatst, krijg je exposure bij doelgroepen die je momenteel niet target. Deze doelgroepen kunnen deel gaan uitmaken van je volgers. Dit creëert een natuurlijke groeicurve voor je volgersbasis, wat fantastisch is voor je bedrijf. Elke keer dat je wordt gedeeld met hoogwaardige content, wordt je bedrijf ook gedeeld. De associatie met hoogwaardige content is “goodwill marketing” die je voor geen geld kunt kopen.
Stel je voor dat je je boodschap levert wanneer niemand online is, je zult de reactie die je zoekt, uiteraard niet krijgen. Maar als je Instagram Insights gebruikt om de tijd te analyseren die je volger online doorbrengt en wanneer ze dat doen, krijg je geweldige reacties. De Insights geven aan wanneer je volgers gedurende de dag online zijn, wat je planningsschema eenvoudig maakt. Plan je berichten voor wanneer de meeste volgers online zijn en je zult uitstekende reacties krijgen.
Je profiel bestaat niet in een vacuüm, je deelt het Instagram-platform met miljoenen andere profielen die je kunnen helpen je bedrijf te laten groeien. Bijvoorbeeld, als je producten voor het verzorgen van mannenbaarden verkoopt, kun je contact opnemen met producten voor mannengezondheid of misschien leveranciers van verzorgingsapparatuur. Door te interageren met gelijkgestemde profielen, kun je zowel je producten cross-sellen als sterke relaties opbouwen die zelfs kunnen leiden tot gezamenlijke ondernemingen, enzovoort, wie weet?!
Als je deze gids hebt gevolgd, heb je echte volgers voor je bedrijf opgebouwd. Dit betekent dat je met deze echte mensen moet interageren om je gemeenschap te laten groeien. Ze kunnen vragen of suggesties voor je merk hebben die kunnen leiden tot nog meer winst. Luister naar hen en interageer, gebruik video, je locatie en alle tips samen en je zult een loyale aanhang op Instagram hebben.
Deze tips zijn slechts enkele van de meest voorkomende antwoorden op de vraag hoe je gratis Instagram-volgers kunt krijgen. Er zijn veel meer als je gewoon wat tijd neemt en een plan voor je Instagram-bedrijf ontwikkelt. Maak gebruik van deze tips en ze zullen je bedrijf dramatisch verbeteren!
En als je overweegt hoe je het verkooppotentieel van Instagram kunt gebruiken, lees dan ons artikel over hoe je een klein bedrijf op het internet kunt promoten.
Lees ook: Hoe schrijf je een Instagram-bio voor je bedrijf?
Word lid van onze Facebook-gemeenschap om in contact te blijven!
Er is waarschijnlijk geen enkel social media-kanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…