Categories: BlogE-commerce

5 ideeën om de orderwaarde in een online winkel te verhogen

Er zijn veel redenen om de orderwaarde in een online winkel te verhogen. Het belangrijkste voordeel van het verhogen van de gemiddelde orderwaarde is dat je meer verdient per transactie. Hoe krijg je klanten zover dat ze meer en/of duurdere artikelen kopen? De gemiddelde orderwaarde (AOV) is het bedrag dat een gemiddelde klant in jouw winkel uitgeeft. Dit kan worden berekend door de totale omzet te delen door het aantal ontvangen bestellingen. Hoewel deze formule geen rekening houdt met de bijbehorende kosten.

Orderwaarde in een online winkel. Inhoudsopgave:

  1. Bied gratis verzending aan… bij een bepaald bedrag
  2. Stel aanvullende producten voor
  3. Bied cadeaubonnen aan
  4. Zorg ervoor dat je een loyaliteitsprogramma implementeert
  5. Bied tijdgebonden promoties aan

1. Bied gratis verzending aan… bij een bepaald bedrag

Een drempel voor gratis verzending instellen is de gemakkelijkste manier om de orderwaarde in een online winkel te verhogen. Hoe doe je dat? Bereken de gemiddelde orderwaarde en voeg daar ongeveer 30% aan toe. Het resultaat is de drempel waarboven de klant niet voor de levering hoeft te betalen.

2. Stel aanvullende producten voor

Cross-selling en upselling zijn andere manieren om de winkelwagentwaarde te verhogen. Als een klant naar een jurk kijkt, zorg er dan voor dat je een bijpassende riem aanbeveelt. Wanneer zij deze artikelen samen zien, als een set, is de kans groter dat ze besluiten om ze beide te kopen. Evenzo, als ze naar goedkopere producten kijken (bijv. leren handschoenen), zorg er dan voor dat je ook een duurder product aanbeveelt, dat is (bijv. een portemonnee).

3. Bied cadeaubonnen aan

Zelfs als de cadeaubonnen een kleine waarde hebben, vergroot je de kans dat de klant terugkomt en… een beetje extra geeft om iets groters te kopen. Je moet er echter voor zorgen dat de prijzen van de producten op een zodanig niveau zijn dat de cadeaubon niet resulteert in een gratis aankoop voor de klant.

4. Zorg ervoor dat je een loyaliteitsprogramma implementeert

Door herhaalaankopen aan te moedigen, help je een gemeenschap van fans te creëren die waarschijnlijk meer producten zullen bestellen, en – je creëert een gemeenschap van ambassadeurs waardoor je je marketingkosten verlaagt. Dit is belangrijk omdat, volgens onderzoek, de meeste winst in online winkels afkomstig is van terugkerende klanten. Daarom is dit een geweldige manier om de orderwaarde in een online winkel te verhogen.

5. Bied tijdgebonden promoties aan

Je kunt een aanbieding van 48 uur aanbieden waarbij gebruikers een gratis cadeau of speciale korting krijgen wanneer ze een bepaald aantal producten bestellen. Dit is een geweldige manier om de gemiddelde orderwaarde te verhogen tijdens rustigere periodes wanneer reguliere klanten niet veel kopen.

Heb je nog andere ideeën om de orderwaarde in een online winkel te verhogen? Deel ze hieronder.

Als je al weet hoe je de orderwaarde in een online winkel kunt verhogen, en je bent ook geïnteresseerd in het verhogen van conversies in je e-commerce, lees dit.

Wil je in contact blijven met onze inhoud? Sluit je aan bij onze Facebook-gemeenschap

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

1 hour ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

3 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

4 hours ago

3 e-mailmarketingplatforms

Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…

6 hours ago

Scrum Gids | 28. Sprint in Scrum

Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…

8 hours ago

Hoe meer klanten naar uw bedrijf te trekken met videomarketing?

Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…

10 hours ago