YouTube is een van de grootste sociale mediaplatforms en wordt vaak beschouwd als de op één na grootste zoekmachine ter wereld. Het is eigendom van Google en het is het grootste video-gebaseerde sociale media- en zoekmachineplatform met miljarden gebruikers over de hele wereld. Hoe kun je YouTube-weergaven verhogen? Hoe profiteert een YouTuber van dit steeds toenemende aantal bezoekers?
Mensen houden van YouTube omdat het kwaliteitseducatie en entertainment in videoformaat biedt. Elke dag worden er verschillende video’s in verschillende niches op YouTube geüpload. Er wordt geschat (volgens Statista) dat er een verbazingwekkend record van meer dan 500 uur video’s per minuut op YouTube wordt geüpload. En (volgens YouTube) loggen meer dan 2 miljard mensen zich elke maand in op YouTube.
Hoe kan een YouTuber de voortgang meten? De beste manier om de voortgang op YouTube te meten is in het aantal weergaven. Het aantal weergaven dat een YouTuber genereert, is een afspiegeling van de tevredenheid van kijkers over een bepaalde video.
Als je de wens hebt om meer weergaven op YouTube te krijgen, dan moet je wat werk verzetten om je zoekwoorden en zoekwoordbeschrijving te verbeteren. Je hebt wat onderzoek nodig om effectief met een goede zoekwoordbeschrijving te komen. Deze zoekwoorden en beschrijvingen helpen om twee dingen te bereiken. Een beschrijvende en interessante zoekwoordtitel stelt het YouTube-algoritme in staat om te sorteren op relevantie en informeert kijkers bovendien over de inhoud van een video. Het uitvoeren van zoekwoordonderzoek moet net als het normale reguliere zoekwoordonderzoek voor zoekmachines worden gedaan. Je zou dezelfde tools moeten gebruiken voor hetzelfde resultaat. Als je de populariteit van zoekwoorden op YouTube wilt controleren, ga dan naar de zoekwoordplanner en selecteer YouTube-zoekopdracht aan de rechterkant. Het optimaliseren van je video-inhoud voor de juiste zoekwoorden zal helpen om organische weergaven te verkrijgen door gebruikers en de zoekmachine te informeren waar je video over gaat.
Een andere belangrijke stap om je YouTube-weergaven te verhogen is om gebruik te maken van video-tags. Dit komt omdat video-tags helpen om uniek te onderscheiden waar je video over gaat en helpt het YouTube-algoritme om je video’s aan potentiële kijkers aan te bevelen. Je moet video-tags gebruiken samen met een beschrijving en je titel. Deze twee, dat is je beschrijving en titel, moeten overeenkomen met waar de video over gaat.
Een andere manier om je YouTube-weergaven te verhogen is door je thumbnail-afbeelding te optimaliseren. Het optimaliseren ervan heeft een significante invloed op het helpen krijgen van meer weergaven. Het maakt niet uit of het op een organische pagina, in de voorgestelde sectie of op sociale media is. Je moet gebruik maken van een afbeelding van hoge kwaliteit met leesbare kenmerken en zeer duidelijke lettertypen met enkele close-ups van gezichten.
Dit speelt een grote rol in het bepalen van het aantal YouTube-weergaven dat je zou hebben. Als je creatieve en hoogwaardige video-inhoud produceert, zal dit helpen om je aantal YouTube-weergaven te verhogen en vice versa. Dit komt omdat wanneer veel kijkers je video bekijken en een positieve beoordeling geven als gevolg van je inhoud, YouTube-analyse dit oppikt en het gebruikt om je video te rangschikken, waardoor je video een betere organische ranking heeft.
Waarde is belangrijk. Over het algemeen, als mensen geen waarde uit een bepaalde zaak kunnen halen, zijn ze er meestal niet in geïnteresseerd. Als je je weergaven op YouTube wilt verhogen, moet je je video’s educatief of vermakelijk maken of proberen beide te doen. De waarheid is dat gebruikers op YouTube er zijn om te leren of vermaakt te worden. Educatieve video’s zoals “Hoe te” , “Stappen naar” of vermakelijke discussies met grappen kunnen zeer nuttig zijn.
Het tonen van eindschermen kan je YouTube-weergaven aanzienlijk beïnvloeden of verhogen. Het is een manier om gebruikers te laten genieten van de inhoud van je video door alle relevante informatie van alles wat in de video is besproken te tonen en dit kan helpen om kijkers naar je kanaal te trekken.
Op dezelfde manier als bloggers gebruik maken van gastberichten in bloggen, kunnen YouTubers gebruik maken van gast YouTubers. Deze gast YouTubers zijn natuurlijk YouTube- en industrie-invloeders. Het gebruik van bekende namen in een bepaalde industrie kan helpen om meer weergaven voor je websites te krijgen. Je moet een van hun vele video’s of websites koppelen om maximaal te profiteren van hun invloed.
Ondertitels of transcripties van je video’s zijn hevig bediscussieerd wat betreft hun vermogen om je YouTube-ranking te verhogen. Echter, gesloten ondertitels kunnen helpen om meer YouTube-weergaven te krijgen, omdat ze zich richten op internationale doelgroepen en mensen met een handicap.
Dit kan voor sommige mensen niet goed zijn, maar het is een goede manier om je YouTube-weergaven te verhogen. Iemand zei ooit: “Goede artiesten kunnen lenen, maar grote artiesten stelen.” Maak je video’s vergelijkbaar met die van de leiders in de industrie – dit kan helpen om je video’s goed te laten ranken. Waarom? Het is een kans om dezelfde geestverwanten aan te trekken, aangezien deze video in de suggestiesectie verschijnt die vergelijkbare video’s bevat als de net bekeken video’s.
Deze tip kan ook helpen om het aantal weergaven te verhogen door een groot niveau van bewustzijn van je kanaal te creëren. Maar je hebt een basismarker nodig om mee te beginnen, en een mooie marker is rond de 5000 weergaven. Het hebben van deze basislijnmaker zal de zichtbaarheid van die video vergroten door deze vaker in zoekresultaten te laten verschijnen.
Vergeet niet dat goed ranken voor de organische resultaten van YouTube je weergaven enorm kan verhogen en een duurzame methode van kijkverkeer kan bieden. Het kopen van YouTube-weergaven kan een snelle boost in weergaven bieden, maar het is geen goede langetermijnoplossing, aangezien gedragsanalyses meer betekenisvolle rankingfactoren zijn in de ogen van de algoritmes van YouTube.
Lees ook hoe je je YouTube-kanaal kunt promoten en je zichtbaarheid kunt vergroten!
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…