Wat is e-commerce? Wie zijn online shoppers? Waarom is online kopen zo voordelig? De term e-commerce wordt sinds de jaren ’90 van de 20e eeuw gebruikt. De opkomst van de e-commerce-industrie is de laatste jaren nog zichtbaarder geworden. Daarom is het de moeite waard om te weten wat e-commerce is en wie de online shoppers zijn.
E-commerce of elektronische handel is een manier van handelen met behulp van hightech, moderne technologische en communicatieve oplossingen. De meest populaire vormen van e-commerce zijn online winkels, maar er zijn ook andere modellen zoals veilingsites, elektronische bankieren of advertentiesites. Elektronische handel kan alleen online worden uitgevoerd – bijvoorbeeld de handel in e-books, of een mix van technieken – de selectie en betaling worden online gedaan, maar de levering gebeurt traditioneel. E-commerce maakt het mogelijk om zowel fysieke goederen als digitale goederen en diensten te verkopen.
De belangrijkste types van e-commerce zijn:
Online winkels zijn de meest populaire e-commerce bedrijfsmodellen. Hun aanbod is meestal gericht op natuurlijke personen. Verschillende elementen beïnvloeden de populariteit van e-shops en dat zijn:
Ondanks de vorm van activiteit en het type e-commerce platform, heeft elke online winkel:
De populariteit van online winkelen groeit jaar na jaar. De pandemie heeft invloed gehad op de toename van de ontwikkeling van e-commerce en heeft de gewoonten van klanten veranderd. Volgens de schattingen zal de elektronische handel blijven groeien, maar het versoepelen van de beperkingen, de wens naar fysieke winkels en uitgaven aan reizen en entertainment kunnen leiden tot een vertraging in de groeicijfers.
Gemak heeft invloed op de populariteit van online winkelen. Veel klanten voelen zich steeds veiliger tijdens het online winkelen. Er is een breder aanbod als het gaat om vormen van aankoop, evenals betaalmethoden en leveringsopties.
De verdere ontwikkeling van de e-commerce-industrie is onvermijdelijk. De concurrentie op de markt wordt steeds heviger en bedrijven worden gedwongen oplossingen in te voeren die hen een concurrentievoordeel kunnen geven. Steeds meer nieuwe technologieën worden gebruikt om verkopers te helpen de trends bij te houden.
De analyse van statistieken kan bedrijven helpen om de juiste koers van ontwikkeling te bepalen en trends in de komende maanden te voorspellen. Basisstatistieken met betrekking tot de e-commerce en online winkelen industrie zijn:
Er zijn momenteel 7,9 miljard mensen op de wereld, terwijl 27,2% mensen zijn die hun goederen op het internet kopen. Er zijn verschillen in aankoopkeuzes gerelateerd aan het geslacht van de koper. Vrouwen doen vaker online aankopen voor: kleding, sportaccessoires, voedselaccessoires, boeken en medicijnen. Mannen kopen computeronderdelen, elektronische artikelen en reizen. Kopers van over de hele wereld kiezen PayPal als hun favoriete betaalmethode.
Volgens de statistieken, in de VS is 38,4% van de online shoppers individuen onder de 35 jaar. De grootste groep online shoppers zijn de mensen tussen de 25 en 35 jaar.
Er zijn verschillende redenen om producten online te kopen en die zijn:
Miljoenen online shoppers zijn een drijvende kracht geworden achter de ontwikkeling van e-commerce. Ze kunnen niet langer worden genegeerd als de perifere zone in de handel. E-commerce is een voortdurend groeiende industrie. Het bezitten van een online winkel is een standaard manier van handelen geworden. Sommige branches verkopen niet online, maar er is een voorspelling dat ze gedwongen zullen worden hun handel online te verplaatsen, gedreven door de markt en de gewoonten van klanten.
Wat is e-commerce? Je hebt het antwoord gevonden! Lees ook: Websiteverkeer en webconversieratio – 2 goede redenen om ze te meten
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijen gemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…
Heb je ooit het gevoel dat de dag te kort is om alles te doen…