Iedereen die een klein bedrijf opent, heeft tientallen belangrijke beslissingen te nemen. Veel mensen richten zich op het krijgen van de eerste klanten, een bedrijfswebsite of het kiezen van een belastingvorm. Dit zijn belangrijke en noodzakelijke acties. Echter, als het gaat om het kiezen van facturatiesoftware, gebeurt het vaak dat de ondernemer kiest voor de eerste beschikbare oplossing. Dit is geen goede tactiek. Het is de moeite waard om de tijd te nemen om de beste online facturatiesoftware te kiezen. Dit zal het factureren eenvoudiger maken en je meer tijd geven om je bedrijf te runnen.
Online facturatiesoftware – inhoudsopgave:
- Tijd besparen
- Kies eenvoudige oplossingen
- Kies voor automatisering
- De voordelen van de Firmbee Gratis Facturatie App
Tijd besparen
Iedereen heeft dezelfde hoeveelheid tijd tot zijn beschikking – 24 uur per dag. Maar het is aan jou hoe je het gebruikt. Het runnen van zelfs een klein bedrijf is een allesomvattende activiteit. Daarom moet je je tijd goed beheren.
In de eerste plaats, ga voor die activiteiten die je de meeste voordelen opleveren. Natuurlijk kun je sommige taken delegeren, maar in het geval van een klein bedrijf heb je misschien nog niet de middelen om dat te doen. In dergelijke gevallen zullen sommige taken in-house moeten blijven. Wat is het waard om je inspanningen aan te besteden?
Een dergelijke taak is factureren. Accountantspecialisten rekenen meestal behoorlijk veel voor hun diensten. Ondertussen is dit een proces dat je met succes helemaal zelf kunt doen. Het kiezen van goede online facturatiesoftware zal je zeker tijd en middelen besparen.
Kies eenvoudige oplossingen
Waarschijnlijk houdt niemand ervan om door het doolhof van functies te waden om een factuur uit te geven. Daarom moet je kiezen voor online facturatiesoftware die gemakkelijk te gebruiken is. Het uitgeven van een factuur moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Een paar klikken zouden genoeg moeten zijn om een document te maken dat alle noodzakelijke elementen bevat.
Een functie die nuttig is voor kleine bedrijven is automatische factuurnummering. In dit geval hoef je je geen zorgen te maken over de juiste nummering, omdat de software automatisch opeenvolgende nummers aan de facturen toekent. Het is het beste om software te kiezen die de gebruiker niet beperkt tot één type nummering. In de beste applicaties kun je indien nodig gemakkelijk opeenvolgende series facturen toevoegen, waardoor je fouten kunt vermijden.
Een ander gemak dat goed zal werken voor kleine bedrijven betreft de prompt met belastingtarieven die in jouw land van toepassing zijn. Als je klanten in verschillende landen hebt, is een handige optie de mogelijkheid om de valuta te selecteren waarin de factuur zal worden uitgegeven. En als je gewend bent om je klanten een korting te geven, moet het mogelijk zijn om dit ofwel als percentage of als een specifiek bedrag te doen.
Kies voor automatisering
Kleine bedrijven geven vaak veel terugkerende facturen uit. Het handmatig uitgeven van dergelijke documenten kan veel tijd kosten. Het is ook gemakkelijk om een fout te maken. De oplossing voor deze problemen is automatisering. Het zal vooral goed werken als je terugkerende facturen uitgeeft.
Selecteer gewoon de dag waarop je zo’n document wilt uitgeven en voer de noodzakelijke gegevens in, zoals artikelomschrijving, prijs, betaalmethode en deadlines. Het programma doet de rest voor je. Tegelijkertijd maakt het niet uit met welke frequentie je dergelijke facturen uitgeeft. Het kan net zo goed wekelijks, maandelijks of per kwartaal zijn.
Zodra je de gegevens in het programma invoert, geeft het automatisch de volgende facturen uit voor de gekozen data. Dit bespaart een aanzienlijke hoeveelheid tijd. Maar dat is nog niet alles. Automatisering verlaagt de factureringskosten met maar liefst 29%.
De voordelen van de Firmbee Gratis Facturatie App
Het vinden van de beste online facturatiesoftware voor kleine bedrijven kan lastig zijn. Daarom is het de moeite waard om de belangrijkste voordelen van de Firmbee Gratis Facturatie App te verkennen. Het is software die in de cloud functioneert. Hierdoor kun je het overal gebruiken – niet alleen op kantoor, maar ook bij de klant en zelfs onderweg. Alles wat je nodig hebt is toegang tot het internet.
Enkele projecten zijn gebruikelijk in kleine bedrijven. Firmbee wordt geleverd met een gratis projectmanagementsysteem. Dit maakt het gemakkelijk om projectkosten te factureren. Er is ook een database van aannemers beschikbaar, wat het factureren vergemakkelijkt. Je hoeft klantgegevens maar één keer in te voeren om deze later te gebruiken bij het uitgeven van documenten.
Je kunt uitgegeven facturen gemakkelijk per e-mail verzenden, niet alleen naar de ontvanger. Je kunt zo’n factuur delen met andere leden van je team, zowel met de optie om het document te bewerken als om het alleen-lezen te maken. Op deze manier kun je gemakkelijk factureringsactiviteiten delegeren.
Een andere nuttige functie is de mogelijkheid om facturen te kopiëren, zodat je snel een vergelijkbaar document kunt uitgeven. Bewerk gewoon de gegevens op de factuur en je hebt al een gloednieuw bestand voor dezelfde ontvanger. Dit bespaart veel tijd.
Met deze applicatie krijg je eenvoudig te gebruiken tracking van betalingsstatussen van klanten. Dit maakt het gemakkelijker om facturen te reconciliëren omdat je weet op welke documenten je je eerst moet concentreren. Voor degenen wiens vervaldatum al is verstreken, toont de app de betalingsdatum die op de factuur is vermeld in een rode doos. Het voordeel voor klanten is dat ze hun betalingen in termijnen kunnen splitsen, en jij kunt de status van dergelijke betalingen volgen. De optie om periodiek herinneringen te sturen om facturen te betalen is ook een groot voordeel.
Simplicity, dat is het kenmerk van de Firmbee Gratis Facturatie App, betekent niet dat de app arm is aan functies. Integendeel, het past zich aan om te voldoen aan de individuele behoeften die kleine bedrijven hebben. Je kunt ook profiteren van opgenomen tutorials die je dichter bij de verschillende functies van deze applicatie zullen brengen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Andy Nichols
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.