Het eBay-platform is een ideale bron van potentiële klanten. Dit artikel verzamelt alle informatie met betrekking tot het vermelden en promoten van uw verkoop. We zullen alle belangrijkste informatie over het vermelden op eBay presenteren.

Vermelden op eBay – inhoudsopgave:

  1. Wat kunt u niet verkopen op eBay?
  2. Hoe doe ik een bod?
  3. Hoe schrijf je een goede biednaam en beschrijving?
  4. Een verkoopaanbieding met versies uitgeven
  5. Optimalisatie van aanbiedingen voor mobiele apparaten
  6. Verkopen in het buitenland
  7. Gepromote vermeldingen of advertenties op eBay
  8. Promotionele en marketingtools

Wat kunt u niet verkopen op eBay?

Het eBay-platform heeft bepaalde beperkingen op de artikelen die te koop worden aangeboden. Sommige artikelen zijn verboden en andere vereisen dat aan aanvullende voorwaarden wordt voldaan. De lijst die door eBay is opgesteld, is een complete lijst, het is slechts een schets van de regels die het platform volgt. De regels zijn gebaseerd op nationale wetgeving en het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat hun aanbieding geen wetten overtreedt.

listing_on_ebay

Hoe doe ik een bod?

Vermelden op eBay gebeurt in vijf eenvoudige stappen:

  1. Klik op de “Verkopen” knop bovenaan de site en selecteer het verkoopformulier,
  2. Selecteer een categorie – voer zoekwoorden in het zoekvak in en druk op de “Verkopen” knop,
  3. Vul het formulier in met specifieke informatie:
    • Naam en beschrijving – dit zijn de twee stukjes informatie die de vermelding op eBay adverteren,
    • Artikelconditie – in individuele categorieën zal de nomenclatuur iets verschillen, bijv. technologische categorieën (nieuw, nieuw ander, gereviseerd met certificaat, gereviseerd door verkoper, gebruikt, voor onderdelen of niet werkend), kleding, schoenen en accessoires categorie (nieuw met label, nieuw zonder label, nieuw met defect, gebruikt). Gedetailleerde informatie over hoe de conditie van een product te bepalen is beschikbaar via deze link,
    • Foto – een verkoper kan maximaal 12 gratis foto’s aan elke aanbieding toevoegen, waarvan de eerste als miniatuur wordt weergegeven. Veilingen zonder een enkele foto kunnen niet worden gepubliceerd. In het geval van veilingen van gebruikte producten is het niet toegestaan om de fotobank te gebruiken – u moet een afbeelding plaatsen die het werkelijke uiterlijk van het artikel weerspiegelt. Voor betere leesbaarheid, verwijder alle kaders, logo’s, inscripties, enz. van de foto en zorg voor een minimale breedte van 500 pixels,
    • Veilingformaat – bij het verkopen op eBay hebben verkopers de keuze uit verschillende veilingformaten,
    • listing_on_ebay
    • Prijs – een verkoper die moeite heeft met het prijzen van het artikel dat hij aanbiedt, kan voltooide veilingen van vergelijkbare producten bekijken. De prijs moet bevredigend zijn voor zowel de klant als de verkoper,
    • Veilingduur – geveilde artikelen kunnen 1, 3, 5, 7, 10 of 14 dagen duren, terwijl artikelen met een “koop nu” verkoopformaat geldig zijn tot nader order,
    • Betaalmethoden – de koper heeft de keuze uit drie betaalmethoden: PayPal, contant en bankoverschrijving,
    • Verzendmethoden – geef informatie over de locaties waar verzending mogelijk is, verzendmethoden en levertijd,
    • Retourvoorwaarden – elke retailer is verplicht om duidelijke voorwaarden voor retouren vast te stellen, zelfs als ze geen retouren accepteren,
    • Extra opties – zijn gerelateerd aan de promotie van de aanbieding,
  4. Het is de moeite waard om de aanbieding te bekijken om eventuele fouten te detecteren,
  5. Wanneer alles correct is ingevoerd, bevestig de aanbieding met de knop “Item vermelden”.

Hoe schrijf je een goede biednaam en beschrijving?

De naam en beschrijving van de aanbieding zijn zeer belangrijk om de aandacht en interesse van de potentiële klant te trekken. Let bij het schrijven van de naam op:

  • selectie van relevante zoekwoorden (max. 80 tekens),
  • toevoegen van informatie over het merk/auteur/ontwerper,
  • toevoegen van informatie over de kenmerken van het artikel, bijv. maat,
  • toevoegen van een beschrijving van wat het object is,
  • geen woorden zoals “zie”, “cool”, enz. gebruiken,
  • geen synoniemen en meervouden gebruiken,
  • geen asterisken en leestekens gebruiken,
  • niet alle woorden in hoofdletters schrijven,
  • geen afkortingen misbruiken,
  • waarheidsgetrouwe en niet-misleidende informatie bevatten,
  • vulgair taalgebruik vermijden,
  • geen e-mailadressen of telefoonnummers invoeren.

Het schrijven van een goede beschrijving vereist ook het volgen van een paar regels:

  • zinnen moeten compleet en correct geschreven zijn,
  • vergelijkbare informatie moet per alinea worden gegroepeerd,
  • de begin van de beschrijving moet de belangrijkste informatie bevatten,
  • als internationale retourvoorwaarden van toepassing zijn, beschrijf deze,
  • de beschrijving mag geen valse informatie of informatie die niet gerelateerd is aan het aangeboden artikel bevatten,
  • foto’s moeten worden toegevoegd met de juiste functies, niet in de beschrijving,
  • externe inhoud moet via HTTPS worden gedownload,
  • beschrijvingen moeten uniek zijn (kopieer geen beschrijvingen van andere sites),
  • handelsmerken en logo’s mogen niet worden gebruikt als de verkoper geen rechten heeft om ze te gebruiken,
  • beschrijvingen moeten duidelijk zijn voor de gebruiker, d.w.z. ze mogen niet te lang zijn en niet in een te klein lettertype zijn geschreven.

Om misverstanden te voorkomen, moet de verkoper in de beschrijving informatie opnemen over het merk/bedrijf/ontwerper/auteur, de staat van het artikel, het modelnummer, het aantal artikelen, maten (afmetingen, gewicht) en de tijd die nodig was om het product te maken.

Een verkoopaanbieding met versies uitgeven

Sommige artikelen zijn beschikbaar in veel versies, bijv. de artikelen verschillen in kleur of maat. In dergelijke gevallen kan de verkoper tijd (en geld – hij/zij betaalt slechts één keer voor het plaatsen van een bod) besparen en in plaats van veel afzonderlijke biedingen, er slechts één toevoegen. Elke versie kan afzonderlijk worden geprijsd, en een dergelijke vermelding op eBay kan meer zichtbaarheid krijgen.

Het maken van een verkoopvermelding op eBay met versies gebeurt in zes stappen:

  1. Open een geavanceerd verkoopformulier,
  2. Geef details, d.w.z. hoe de artikelen verschillen (bijv. maat),
  3. Specificeer informatie over het artikel – dat wil zeggen, informatie die gemeenschappelijk is voor alle versies van het artikel,
  4. Controleer versies – elke versie kan een aparte naam, voorraadnummer of label krijgen,
  5. Voeg een afbeelding van de versie toe,
  6. Specificeer de hoeveelheid en prijs van elke versie.

U kunt uw versies op elk moment beheren door naar “Mijn eBay” → “Verkopen” → “Actief” te gaan.

Optimalisatie van aanbiedingen voor mobiele apparaten

Met meer dan de helft van alle transacties op eBay die al plaatsvinden op mobiele apparaten, is het logisch om ervoor te zorgen dat uw vermeldingen geoptimaliseerd zijn voor hen. Er zijn een aantal dingen die u moet doen om ervoor te zorgen dat uw vermeldingen geoptimaliseerd zijn voor hen:

  • creatie van beschrijvingen in overeenstemming met Responsive Web Design RWD: lettergrootte min. 12 pixels, zwarte tekst op witte achtergrond, geen actieve inhoud, enz.,
  • toevoegen aan de aanbieding max. 12 foto’s,
  • toevoegen van alle parameters en productidentificaties – identificaties zijn unieke codes die in barcodes of productlabels zijn geplaatst.

Optimalisatie van verkoopaanbiedingen beïnvloedt hun snellere laadtijd en gemakkelijker toegang tot de belangrijkste informatie over een product.

Verkopen in het buitenland

Een verkoper die zijn artikelen in het buitenland wil verkopen, heeft twee manieren om dit te doen:

  1. Internationale verkopen – de verkoper moet een eBay-account hebben op het juiste niveau dat verzending naar Europa, het VK of wereldwijd aanbiedt,
  2. Global Shipping Program – Dit programma is beschikbaar voor verkopers die een bovenstandaardstatus hebben en wiens artikel zich fysiek in de VS bevindt en op ebay.com is vermeld. Gedetailleerde informatie over het programma is te vinden via deze link.

Gepromote vermeldingen of advertenties op eBay

Gepromote aanbiedingen helpen om hun zichtbaarheid te vergroten en zo betere verkopen te beïnvloeden. Bovendien betaalt de verkoper voor dergelijke advertenties alleen wanneer de klant erop klikt en binnen 30 dagen een aankoop doet. De bepaling van het tarief voor campagnes is individueel en flexibel. Het platform biedt ook een preview van voorgestelde tarieven om verkopers te helpen de meest optimale te kiezen. In het “Advertentiepaneel” is het mogelijk om campagneverslagen bij te houden.

Promotionele en marketingtools

  • Kortingen op bestelhoeveelheid – klanten aanmoedigen om grotere aankopen te doen,
  • Markdown verkoop evenementen – verkopers kunnen verkopen creëren in specifieke categorieën, zoals 20% korting op alle laptops,
  • Verzendkortingen – klanten een lagere prijs voor verzending aanbieden, bij grotere aankopen,
  • Gecodeerde coupons – een verkoper kan zijn eigen kortingscode maken, bijvoorbeeld, gebruik de code “Shop5” en ontvang 5% korting op uw volgende aankoop,
  • Volumeprijzen – de verkoper kan klanten aanmoedigen om meer artikelen te kopen met passende kortingen, zoals 5% korting bij aankoop van 2 artikelen.

Dat is alles wat we wilden overbrengen over het vermelden op eBay. Dit platform biedt geweldige kansen voor verkopers. De juiste manier om hun vermeldingen te presenteren en het gebruik van de tools om ze te promoten kan bevredigende resultaten en groei opleveren.

Als u van e-commerce houdt, lees dan ook: Hoe te Verkopen op eBay – 8 tips voor beginners!

U kunt ook in contact blijven en lid worden van onze Facebook-gemeenschap!

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →