De COVID-19-pandemie heeft verschillende aspecten van ons leven veranderd. De verschuiving naar thuiswerken en de bijbehorende uitdagingen hebben onze privé- en professionele sferen aanzienlijk beïnvloed. De wereldwijde pandemie heeft ook de perceptie van uitbesteding van werk in zakelijke kringen sterk beïnvloed. Een grondig begrip van zakelijke tactieken gebaseerd op het delegeren van bepaalde taken buiten het bedrijf kan een manier zijn geweest om te overleven tijdens deze moeilijke tijd. Hoe heeft de COVID-19-pandemie de uitbesteding beïnvloed? Hoe kan uitbesteding organisaties helpen? Lees verder.
Zelfs vóór de COVID-19-pandemie was de wereldwijde uitbestedingsmarkt gewaardeerd op $221,5 miljard volgens een rapport van Grand View Research uit 2019. De landelijke lockdowns hebben bedrijven gedwongen om snel alle mogelijke taken naar de modus van thuiswerken te verschuiven. Deze trend heeft daarom een vraag gecreëerd naar het vinden en ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen voor organisaties, inclusief uitbesteding.
Een van de belangrijkste redenen die bedrijfsleiders aanmoedigden om uitbestedingsdiensten te gebruiken, was de wens om kosten te besparen en tijd te optimaliseren. Het Global Managed Services-rapport van 2020 toont aan dat bedrijven over de hele wereld op zoek waren naar ondersteuning op afstand om met een pandemiecrisis om te gaan. Bijna 80% van hen deed een beroep op uitbesteding. De trend om uitbestede diensten te gebruiken in het tijdperk van de coronaviruspandemie groeide gestaag, aangezien bedrijven flexibeler moesten worden en open moesten staan voor nieuwe oplossingen.
Veel bedrijven hebben gerealiseerd dat ze in een zeer korte tijd een digitale transformatie moeten ondergaan om de impact van de pandemie op hun activiteiten te verminderen. De crisis heeft organisaties ook gedwongen om steeds meer afhankelijk te zijn van de tools en oplossingen die nodig zijn om op afstand te werken. Organisaties die ervoor kozen om sommige taken aan freelancers te delegeren, moesten de juiste softwareoplossingen hebben om freelance medewerkers te beheren. In het bijzonder hebben FMS-systemen hier een sleutelrol gespeeld.
Het eerder genoemde rapport van Global Managed Services toont aan dat 45% van de ondervraagde organisaties van plan is om meer diensten uit te besteden. Dit komt deels omdat bedrijven hun zorgen over thuiswerken en de daaruit voortvloeiende beperkingen hebben overwonnen. De populariteit van uitbestede diensten tot nu toe (bijv. boekhouding) zal blijven groeien. De reden hiervoor is de toenemende focus van bedrijven op belangrijke interne activiteiten, wat een concurrentievoordeel opbouwt ten opzichte van andere organisaties in de sector.
Bedrijven die uitbestedingsdiensten gebruiken, verlagen interne kosten en krijgen toegang tot gekwalificeerde professionals. Dit is een perfecte kostenbesparende strategie die steeds meer bedrijven aanmoedigt om dit bedrijfsmodel te gebruiken.
De activiteit van veel bedrijven tijdens de pandemie was ernstig beperkt. Een van de oplossingen voor hun overleving en groei was het gebruik van uitbestedingsdiensten. Naarmate de pandemiecrisis afneemt, kunnen bedrijven terugkeren naar investeringen in hun interne middelen. Dit kan uitbestedingsbedrijven dwingen om de diensten die ze aanbieden te verbeteren of de prijs die ze vragen voor het leveren ervan te verlagen. De samenwerking tussen de twee partijen moet echter nog steeds worden ontwikkeld om volledig voorbereid te zijn op soortgelijke wereldwijde crises in de toekomst.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Elk Scrum-artikel creëert een bepaalde verplichting van het Scrum-team. Het Productdoel, Sprintdoel en de Definitie…
Naam, logo en slogan vormen de “heilige drie-eenheid” van merkidentiteit. Dit zijn de elementen die…
Wat zijn offshoring en inshoring? Dynamische veranderingen in de wereldeconomie en globaliseringsprocessen beïnvloeden de werking…
Teamleiders worden meestal (of zouden in ieder geval moeten worden) mensen met uitzonderlijke vaardigheden -…
Dit is deel 7 van de JavaScript blogpostserie die je van beginner naar gevorderd zal…
Wat is Agile? Hoe gebruik je de Agile-methodologie voor freelanceprojecten? Lees het artikel om meer…