In het artikel van vandaag zullen we ons richten op de Scrum Artefacten. We zullen het Product Backlog, Sprint Backlog en Increment uitleggen. We zullen ook de vraag beantwoorden waarvoor Scrum Teamleden en Stakeholders deze gebruiken.
Drie Scrum Artefacten zijn cruciaal voor een effectief Scrum Team. Dit zijn twee Backlogs, die lijsten van taken zijn, en de Increment, die een potentieel release-klaar versie van een Product is, verbeterd in een bepaalde Sprint.
Ze worden gezamenlijk Artefacten genoemd omdat ze één doel hebben. Namelijk, de transparantie van informatie over het werk aan het Product te maximaliseren.
Met de beschikbaarheid van Scrum Artefacten kan elk Scrum Teamlid of Stakeholder op elk moment een duidelijk beeld krijgen. Daar zullen ze zien:
Scrum backlogs beschrijven het Product zowel vanuit technisch als zakelijk perspectief. De technische beschrijving van het Product gemaakt door het Scrum Team bevat de manier waarop het Product werkt, evenals voorstellen van specifieke oplossingen die door het Development Team moeten worden geïmplementeerd. De zakelijke beschrijving bevat User Stories die vragen beantwoorden zoals:
Dus, ze beschrijven gedeeltelijke functionaliteiten van het Product vanuit het perspectief van de Klant.
We zullen afzonderlijke berichten aan elk Scrum Artefact wijden, gewijd aan Product Backlog, Sprint Backlog en Increment, respectievelijk.
De Product Backlog is een lijst van taken waar het Scrum Team aan zal werken. Het is uitgedrukt in zakelijke taal, en de reikwijdte bestrijkt de gehele duur van het project.
Het onderhoud en de beschikbaarheid van de Product Backlog zijn cruciaal voor de transparantie van het werk van het Scrum Team. Dankzij dit document weet het Development Team welk zakelijk probleem ze aan het oplossen zijn en wat de prioriteiten van de Klant zijn. Bovendien is de Product Backlog een wegwijzer waarop je jezelf kunt steunen wanneer je overweldigd raakt door kleinere taken die het beeld van het hele project vervagen.
De Product Backlog houdt de voortgang van het Development Team richting het Product Doel bij. Het wordt beheerd door de Product Owner en moet regelmatig worden bijgewerkt. Zodat het op elk moment een duidelijk beeld geeft van het werk dat gedaan moet worden.
De taken met de dichtstbijzijnde deadlines worden in de Product Backlog op de meest gedetailleerde manier beschreven. Taken met langere deadlines of optionele taken hebben de vorm van een algemeen overzicht.
We kunnen de Sprint Backlog beschouwen als vergelijkbaar met de Product Backlog. Echter, de manier waarop taken worden beschreven en de tijdschaal verandert.
Waar in de Product Backlog de focus lag op het beschrijven van taken vanuit het perspectief van een Stakeholder en zakelijke taal, is de Sprint Backlog het domein van de Developers. Zij zijn verantwoordelijk voor het onderhouden en bijwerken van de Sprint Backlog. Het is een beschrijving van het werk van het Team, daarom is het uitgedrukt in technische taal. Het beschrijft gedetailleerde taken en oplossingen zoals de Developers hun uitvoering plannen.
De Sprint Backlog opereert op een tijdschaal die overeenkomt met de duur van één Sprint, meestal twee weken tot een maand. Het maakt het mogelijk om de voortgang van het Development Team richting het Sprint Doel bij te houden.
De inhoud van de Product Backlog is een stapsgewijze beschrijving van hoe het Product Doel te bereiken. De inhoud van de Sprint Backlog is een beschrijving van de taken die leiden tot het bereiken van het Sprint Doel. De Increment is de som van gedeeltelijke Productfunctionaliteiten gerealiseerd in een bepaalde Sprint toegevoegd aan de huidige staat van het Product.
Elke nieuwe Increment bouwt voort op de vorige. Daarom moet het uitgevoerde werk grondig worden getest. Testen stelt je in staat om ervoor te zorgen dat de nieuwe oplossing geen interferentie of verstoring veroorzaakt van diegene die eerder zijn gemaakt. Voor het werk om een Increment te worden, moet het geïntegreerd worden in de bestaande staat van het Product. En resulteren in een verbeterde, werkende versie.
Met andere woorden, een Increment is een set van taken die in één Sprint zijn voltooid en die samen een nieuwe, werkende versie van een Product vormen. En de zakelijke betekenis ervan wordt beschreven door de Definitie van Voltooiing. Het wordt in de Product Backlog opgenomen tijdens Sprint Planning.
De Scrum artefacten zijn de Product Backlog, Sprint Backlog en Increment. Ze bieden alle stakeholders toegang tot informatie over de status van het Product. Scrum artefacten bevatten Scrum Team Doelen en Doelstellingen gedefinieerd vanuit zakelijke en technische perspectieven. Bovendien bevatten ze alle kenmerken van de huidige, werkende versie van het Product, potentieel klaar om op de markt te worden gebracht.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Als projectmanager is Caroline een expert in het vinden van nieuwe methoden om de beste workflows te ontwerpen en processen te optimaliseren. Haar organisatorische vaardigheden en het vermogen om onder tijdsdruk te werken, maken haar de beste persoon om ingewikkelde projecten werkelijkheid te laten worden.
Trends in public relations fluctueren. Temidden van de oceanen van data die onze moderne gedigitaliseerde…
Het is algemeen bekend dat de PrestaShop-webwinkel gratis is, maar sommige elementen vereisen extra betalingen,…
Hoe bereiken we nieuwe gebruikers? Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat een…
Globale inkoop is een bekende zakelijke oplossing. De huidige marktomstandigheden, globalisering en toenemende klantverwachtingen dwingen…
Hou je ervan om GIFs online te vinden en te delen? Leer hoe je in…
Denk je erover na om een bedrijf te starten, maar ben je verdwaald in het…