De tools om met klanten te communiceren op basis van AI maken het mogelijk om diep gepersonaliseerde berichten te creëren, het belangrijkste is:
Maar hoe ziet personalisatie eruit in elk van deze gebieden en welke mogelijkheden heeft de AI om te communiceren met e-commerce klanten?
Een productaanbod dat is afgestemd op de behoeften van de klant en het perfecte moment raakt? Tools die gebruikmaken van kunstmatige intelligentie stellen precies zulke doelen. Dankzij hen is het mogelijk om te creëren:
Het tweede gebied van personalisatie heeft betrekking op het type inhoud dat aan de klant wordt weergegeven bij het betreden van een e-commerce site, in individuele e-mails, of zelfs bij het creëren van gepersonaliseerde e-mailcampagnes:
Het belangrijkste personalisatiekanaal voor e-commerce is de website van de winkel, waar het mogelijk is om niet alleen specifieke advertenties weer te geven die verband houden met de eerdere aankopen van de klant, maar ook productaanbevelingen en dynamische prijzen. Wanneer we een chatbot of virtuele assistent toevoegen die de klant herkent en het onderbroken gesprek voortzet, zal de klantervaring uniek zijn voor elke persoon die de website van onze winkel bezoekt.
Hoe te beginnen met AI bij het ontwikkelen van gepersonaliseerde communicatie met je e-commerce klant? De volgende tools zijn het proberen waard:
Bron: Clerk.io (https://www.clerk.io/)
Bron: OneSpot (https://onespot.pro/)
De meest interessante modules van SalesManago op basis van kunstmatige intelligentie zijn AI Studio en Deep Behavioral Profiling. AI Studio is een inhoudgenerator op basis van oplossingen van OpenAI, de makers van ChatGPT. AI Studio stelt je in staat om gepersonaliseerde inhoud te creëren, zoals e-mailonderwerpen, productbeschrijvingen en slogans die zijn afgestemd op klantgedrag en voorkeuren.
De module Deep Behavioural Profiling maakt het mogelijk om de interactie van de gebruiker met de site te volgen en kenmerken van de door de klant bekeken producten op basis hiervan te creëren.
Bron: SalesManago (https://www.salesmanago.pl/info/deep-behavioural-profiling.htm)
AI verandert de spelregels op het gebied van het personaliseren van klantcommunicatie in e-commerce. De rol ervan is niet alleen beperkt tot aangepaste aanbevelingen of dynamische prijzen, maar ook tot volledige personalisatie van inhoud en communicatiekanalen. Met tools zoals Clerk.io, OneSpot en SalesManago kun je de effectiviteit van je communicatie en verkoop aanzienlijk verbeteren.
Wat zal er in de toekomst gebeuren met de personalisatie van klantcommunicatie? Laten we ons overgeven aan een beetje sci-fi voorspelling. Stel je voor dat geavanceerde AI-algoritmen veranderingen in consumentengedrag kunnen voorspellen voordat ze zich voordoen. Dit opent de deur naar zogenaamde “preventieve personalisatie”, de mogelijkheid om aanbiedingen te ontwerpen die niet alleen zijn afgestemd op wat de klant nu wil, maar ook op wat ze in de toekomst leuk zullen vinden. In deze visie van de toekomst van personalisatie zal het reageren op klantbehoeften net zo belangrijk worden als het anticiperen daarop.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
JavaScript-expert en instructeur die IT-afdelingen coacht. Zijn belangrijkste doel is om de productiviteit van het team te verhogen door anderen te leren hoe ze effectief kunnen samenwerken tijdens het coderen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid content die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meerdaagse opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van Large Language Models (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…