Mobielvriendelijke werving is geschikt voor gebruikers van telefoons en andere compacte apparaten. Mobiele apparaten groeien jaar na jaar in kracht, terwijl desktopapparaten ver achterblijven. Tegenwoordig zegt maar liefst 90% van de werkzoekenden dat mobiele apparaten cruciaal zijn in het wervingsproces. Bijna de helft van de mensen gebruikt deze manier om dagelijks naar banen te zoeken. Recruiters moeten gelijke tred houden met de ontwikkeling van technologie en veranderingen in de gewoonten van de samenleving, wat de reden is waarom de vorm van werving moet worden aangepast aan de apparaten die potentiële kandidaten in hun dagelijks leven gebruiken.

Mobielvriendelijke werving – inhoudsopgave:

  1. Wat is mobielvriendelijke werving?
  2. Een droombaan, of de belangrijkste kenmerken van mobiele werving
  3. Generaties X, Y, Z op de arbeidsmarkt
  4. 5 stappen naar effectieve mobielvriendelijke werving
  5. Samenvatting

Wat is mobielvriendelijke werving?

Werving gericht op gebruikers van mobiele apparaten is de reactie van de HR-sector op de behoeften en vereisten van de huidige arbeidsmarkt. Werving die op deze manier wordt uitgevoerd, is afgestemd op compacte apparaten en telefoons, en voldoet daarmee aan de behoeften van de overgrote meerderheid van de werkzoekenden.

De aanpassing van het bedrijf aan actuele trends al in de wervingsfase heeft zeker een positief effect op het imago van het bedrijf in de ogen van de kandidaat. Dankzij een dergelijke procedure percepeert een potentiële werknemer het bedrijf als innovatief, pro-ontwikkeling en modern.

Een droombaan, of de belangrijkste kenmerken van mobiele werving

Computers hebben jarenlang de weg gewezen, maar een steeds sneller leven en de constante zoektocht naar meer handige en efficiënte oplossingen heeft het tijdperk van mobiele apparaten gebracht.

Zoals we weten, zijn sociale media al enige tijd een onderdeel van ons leven, maar niet iedereen beseft hoe belangrijk de rol ervan is in het wervingsproces. Volgens een studie van The Open University Business, zo’n 79% van de mensen zoekt specifiek naar banen via sociale media, die ze het vaakst op mobiele apparaten gebruiken.

Het combineren van sociale media en mobiele apparaten maakt het wervingsproces zo gemakkelijk en plezierig als nooit tevoren. Gebruikers kunnen overal en altijd vacatures doorbladeren, alles wat ze hoeven te doen is hun telefoon bij zich hebben.

Afgezien van het comfort van de potentiële werknemer en werkgever, is mobiele werving gewoon handig en verkort het de hele wervingsprocedure aanzienlijk. Daarom is het zo belangrijk om alle aspecten van het proces aan te passen en te optimaliseren voor mobiele apparaten.

Generaties X, Y, Z op de arbeidsmarkt

Momenteel zijn er maar liefst 3 actieve generaties op de arbeidsmarkt. Terwijl de bijdrage van Generatie X aan de populariteit van digitale media verreweg de kleinste is, hebben de andere 2 generaties een enorme impact op hoe de arbeidsmarkt functioneert.

Om het potentieel van werving gericht op mobiele consumenten te illustreren, moet er aandacht worden besteed aan Generatie Y. Millennials, zoals de eerder genoemde generatie wordt genoemd, benutten de mogelijkheden van digitale media en moderne technologie dynamisch. Hoe verhoudt dit zich tot de arbeidsmarkt? Heel veel.

Er wordt geschat dat tegen 2025 vertegenwoordigers van Generatie Y de arbeidsmarkt volledig zullen domineren, en ¾ van de huidige posities zullen innemen. Ze zijn zelfs bereid om op afstand te werken, en de wens naar ontwikkeling in combinatie met ongeduld maakt hen gretig om de meest handige oplossingen te kiezen, ook als het gaat om het veranderen van banen.

Generatie Z, die de minste ervaring op de arbeidsmarkt heeft, toont bovengemiddelde intuïtie in het gebruik van mobiele apparaten. Mensen die tot deze generatie behoren zijn zeer flexibel, houden van experimenteren en zoeken naar variatie, wat, in combinatie met de wens om te groeien, zich vertaalt in frequente deelname aan wervingsprocessen.

mobielvriendelijke werving

5 stappen naar effectieve mobielvriendelijke werving

Een effectief en aantrekkelijk mobiel wervingsplan vereist complexiteit en automatisering. Daartoe moeten de volgende aspecten worden benadrukt:

  1. Het aanvraagformulier is het basisdeel van de hele procedure. De interface moet vriendelijk, begrijpelijk en vooral geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, zodat het efficiënt kan worden gebruikt door de kandidaat.
  2. De volgende stap betreft de beoordeling van vaardigheden.
  3. Een online vergadering genereert aanzienlijke besparingen voor beide partijen en elimineert beperkingen veroorzaakt door locatie. Het interview is ook een kans om de persoonlijkheid en charisma van de geïnterviewde te leren kennen, en het verzoek om een korte video op te nemen test de motivatie en creativiteit van de kandidaat.
  4. Het gedragsrapport is een originele manier om meer te leren over voorkeuren en gedrag op de werkplek. Een speciale test helpt bij het identificeren van factoren die productiviteit, efficiëntie en zelfverwezenlijking activeren.
  5. De laatste fase omvat de selectie van de beste kandidaat.

Samenvatting

Er is één ding waarvan we tegenwoordig zeker kunnen zijn – Mobiel is koning. Onze tijd behoort zeker toe aan mobiele apparaten, wiens popularisering elk aspect van ons leven beïnvloedt. Werkgevers, en recruiters in het bijzonder, moeten gelijke tred houden met de snel veranderende wereld en aan de verwachtingen voldoen. Effectieve aanpassing van het wervingsproces aan de veranderingen waarmee we dagelijks worden geconfronteerd, is tegenwoordig een must. Het vergroot de kansen van een bedrijf om waardevolle samenwerking aan te gaan en heeft directe invloed op het merkimago.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →