Categories: BlogHR

HR-trends in 2022

Wilt u weten wat de toekomst in petto heeft voor HR-afdelingen wereldwijd in het komende jaar? Vandaag hebben we de belangrijkste HR-trends in 2022 verzameld. Lees het artikel en ontdek welke kansen en uitdagingen recruiters te wachten staan.

HR-trends in 2022 – inhoudsopgave:

  1. Thuiswerken
  2. Talent werven van over de hele wereld
  3. Uitdagingen voor HR
  4. Fruitdonnerdagen of psychologische ondersteuning?
  5. HR-trends in 2022 – Samenvatting

Thuiswerken

De pandemie heeft een ommekeer teweeggebracht in de werkmethoden voor de meeste bedrijven. De verplichting om op afstand te werken heeft bedrijven gedwongen om te handelen en zich aan te passen. De eerste reacties in veel bedrijven waren chaotisch, slecht doordacht en hinderlijk. De gevolgen hadden impact op zowel werknemers als werkgevers, en spaarden de HR-afdelingen niet. Het permanent thuiswerken was verreweg de grootste verandering waarmee in 2020 moest worden omgegaan.

Na de eerste schok hebben veel bedrijven radicale of innovatieve maatregelen genomen. Ze introduceerden een snelle herstructurering van apparatuur, nieuwe wettelijke regelingen, baanbrekende vooruitgangen in communicatie, nieuwe manieren om werknemers te motiveren, en spectaculaire tools, vooral op het gebied van software-automatiseringssystemen. Alles om zich aan te passen aan de markt om te overleven en een concurrentievoordeel te behalen.

Talent werven van over de hele wereld

Het is waarschijnlijk dat zelfs na weer een SARS-COV 2-uitbraak, wanneer de beperkingen worden opgeheven, veel werknemers nooit meer terug zullen keren naar de “goede oude” stationaire bureau-werkmethode. Het voordeel van deze situatie voor de recruiter – en de organisatie als geheel – is de kans om nieuwe talenten aan te trekken uit het hele land en de rest van de wereld. Thuiswerving is een proces dat hier zal blijven, zich zal ontwikkelen en verbeteren. Aangezien het wervingsproces niet wordt beperkt door locatie, kunt u professionals en waardevolle talenten vrijwel overal bereiken.

Uitdagingen voor HR

De uitdagingen die gepaard gaan met een remote of hybride werkmodel hebben voornamelijk betrekking op verschuivende rollen binnen het kantoor – van een werkplek naar een ontmoetingsplek. Wanneer werknemers die in hybride modus werken op kantoor verschijnen, zijn ze vaak meer gefocust op het verbeteren van relaties, het opbouwen van connecties, het kletsen met collega’s en het delen van koffie dan op werken. De trend van het kantoor als ontmoetingsplek zal zeker groeien in het komende jaar 2022.

Het tweede probleem betreft teammanagement en remote communicatie. Met de hulp van voortdurend ontwikkelende tools en opkomende applicaties past de communicatie zich aan de behoeften van de organisatie aan. Deze tools kunnen ook van pas komen bij het zoeken naar nieuwe prikkels voor het motiveren en meten van de effecten van werk.

Fruitdonnerdagen of psychologische ondersteuning?

Naast de verandering in de werkmodus, zouden ook de voorzieningen en voordelen die door de werkgever worden aangeboden, moeten volgen. Voorheen populaire fruitdonnerdagen, snacks en een ontspanningszone op kantoor, evenals voordelen met betrekking tot transport – gesubsidieerd vervoer naar kantoor of gratis parkeren – worden irrelevant. Veel interesse onder werknemers gaat ook uit naar voordelen die verband houden met thuiswerken: flexibele werktijden, subsidies voor het aanpassen van de werkplek thuis, en de mogelijkheid om bedrijfsmiddelen voor privédoeleinden te gebruiken.

Ook zijn alle voordelen die verband houden met het comfort en de veiligheid van de werknemer en zijn gezin populair geworden. Aanvullende verzekering, medische pakketten, psychologische ondersteuning, het opleiden van werknemers over digitale welzijn, en hygiëne op het werk (scheiding van werk- en privé-tijd). De multisportkaart is daarentegen verdrongen door remote activiteiten zoals yoga of online sportlessen.

HR-trends in 2022 – Samenvatting

Ondernemers, met de hulp van HR-teams, zouden het komende jaar moeten plannen in termen van de hierboven besproken kwesties. De pandemie heeft waarschijnlijk het werk systeem voor altijd veranderd en om aantrekkelijk te blijven op de arbeidsmarkt, moet men niet alleen zich aanpassen aan de situatie, maar ook voldoen aan de verwachtingen.

Dit kan u interesseren: Hoe de digitale stress te verminderen die een remote werknemer vergezelt?

Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

Share
Published by
Nicole Mankin

Recent Posts

Top tips om je Amazon verkooprang te verhogen

Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…

2 hours ago

Top 5 tools voor het maken van landingspagina’s

De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…

3 hours ago

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

6 hours ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

7 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

9 hours ago

3 e-mailmarketingplatforms

Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…

10 hours ago