Hoe de CTA te verbeteren – 5 bewezen methoden die je helpen de effectiviteit van de “call to action” te vergroten

CTA betekent “call to action”. Het is het belangrijkste element van mailings, landingspagina’s en websites. De essentie van CTA is om de ontvanger te overtuigen een specifieke actie uit te voeren – zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een e-book downloaden of een aankoop doen. Hoe verbeter je CTA? We presenteren bewezen tactieken.

Zo’n slogan is essentieel om de klant aan te moedigen de aangewezen actie te voltooien. Dus hoe genereer je een effectieve CTA? Hier zijn enkele bewezen tactieken.

Hoe CTA te verbeteren – Inhoudsopgave:

Hoe CTA te verbeteren?

Je moet in gedachten houden dat je om de gestelde doelen van een specifieke campagne effectief te bereiken, andere call to action slogan suggesties moet ontwikkelen dan de typische “Klik hier”. Probeer de perspectief van je potentiële klant aan te nemen en denk aan een suggestie die hen zou aanzetten tot een bepaalde activiteit. Communiceer de voordelen die voortkomen uit het klikken op de link. Dit kan ook een slogan zijn die de behoefte weerspiegelt, zoals “Download een e-book en genereer leads als een professional”.

Een effectieve call to action motiveert

Je call to action is bedoeld om het leven te vereenvoudigen en niet om een inspanning van de ontvanger aan te geven. Een betere praktijk is daarom om “Profiteer” te gebruiken in plaats van “Koop” slogans. Mensen houden er over het algemeen niet van om hun geld uit te geven. Daarom, in plaats van de klant aan te sporen om geld uit te geven, toon hen het voordeel dat ze zullen krijgen door tijd of geld te investeren in het uitvoeren van de actie die in de CTA wordt aangegeven. Ontwikkel slogans die meer zijn dan een reflectie van de bevelmodus – ze moeten ook motiveren.

Creëer korte CTA’s

Vergeet niet dat er niet veel ruimte is voor tekst op knoppen. De meest leesbare knoppen zijn die met een beperkt aantal woorden. In dit geval geldt ook de “minder is meer” regel. Als je knop te lang is, verliest deze waarschijnlijk zijn leesbaarheid en is er een risico dat deze niet opgemerkt wordt door de klant. Dit verklaart waarom je je moet inspannen om een korte maar pakkende slogan te creëren. Vergeet ook niet om de taal af te stemmen op je doelgroep.

Vakkundig overtuigen

Vermijd zoveel mogelijk het gebruik van zinnen zoals “gratis rapport”. Het wordt aanbevolen om de imperatieve modus te gebruiken, d.w.z. “haal een gratis rapport”. Talrijke CTA-tests hebben aangetoond dat het het meest effectief is om de eerste persoonsvorm te gebruiken, d.w.z.: “Ik download een gratis rapport”. Op het eerste gezicht lijkt het triviaal, maar het is de moeite waard om op je eigen campagne te testen hoe zo’n kleine wijziging de actie van de ontvanger kan beïnvloeden.

Wijs op het sociale bewijs onder de CTA

Gebruik de omgeving van de knop met de CTA ook in je voordeel. Een goede praktijk die de effectiviteit van de call to action zal verhogen, is om wat sociaal bewijs toe te voegen. Voorbeeld? Je kunt onder de knop toevoegen dat 20.000 mensen het al hebben gedaan (gedownload, gekocht, zich ingeschreven voor de nieuwsbrief). Je kunt ook bestaande aanbevelingen van klanten gebruiken die deze stap al hebben gezet. Dit zal je nieuwe publiek geruststellen dat ze de juiste actie ondernemen.

Zorg voor de esthetiek van de CTA-knop

De vorm en kleur van de knop, de omgeving van die knop met de slogan – je moet zorgen voor de visuele aantrekkelijkheid van deze elementen. Dit heeft allemaal invloed op de actie van de klant.

Test verschillende CTA-opties – de plaatsing van de knop, de kleur, enz. Je kunt ontdekken dat soms een kleine wijziging je effectiviteit kan verhogen. Vermijd ook het gebruik van algemeenheden, in plaats van “meld je aan voor de nieuwsbrief” probeer “krijg 10 tips om effectiever te werken”. Bovenal – test, wijzig, analyseer – met zulke praktijken bereik je perfectie in het schrijven van pakkende CTA’s.

Een overtuigende call to action is de sleutel tot het bereiken van je doel

Als je in de fase bent van het ontwerpen van een call to action – implementeer dan de hierboven genoemde tactieken. Gebruik de taal van voordelen, focus op concreetheid en waarde voor de klant. Test ook het grafisch ontwerp van de knoppen, vergelijk ze en trek conclusies. Maar onthoud dat je alleen één element tegelijk moet wijzigen – kleur, tekst of sociaal bewijs – anders kun je niet bepalen welke wijziging cruciaal bleek te zijn.

Als je geïnteresseerd bent in meer SEO-onderwerpen, bekijk dan dit artikel waarin we 7 dingen bespreken die het waard zijn om in gedachten te houden.

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

Hoe kan sociale media de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten?

Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…

26 minutes ago

Top tips om je Amazon verkooprang te verhogen

Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…

2 hours ago

Top 5 tools voor het maken van landingspagina’s

De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…

4 hours ago

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

6 hours ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

8 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

9 hours ago