Categories: BlogProductiviteit

Hoe routine taken automatisch uit te voeren?

Elke dag hebben werknemers veel taken te vervullen. Veel van deze taken zijn repetitief, worden bijna automatisch uitgevoerd en worden saai of belastend. Hoe kun je routine taken automatisch uitvoeren?

Routine taken – inhoudsopgave:

  1. Tijdbeheer
  2. De meest voorkomende taken – automatisch
  3. Hoe automatisch op e-mails te reageren
  4. Sociale media – berichten
  5. Toegang tot informatie
  6. Onderzoek
  7. Routine taken – samenvatting
  8. Routine taken – Belangrijke vragen

Tijdbeheer

Het belangrijkste probleem betreft een verstandige aanpak van routineactiviteiten binnen de juiste tijdbeheermaatregelen. Het blijkt cruciaal te zijn om de werkdag zo in te plannen dat taken op geschikte tijden worden uitgevoerd. Automatisering (of, kort gezegd, bepaalde dingen “als vanzelfsprekend” doen) stelt je in staat om je beter te concentreren op taken die meer werk en aandacht vereisen.

De meest voorkomende taken – automatisch

De meest voorkomende terugkerende taken zijn administratieve zaken. Dit omvat bijvoorbeeld het invullen van kantooruren, het controleren van e-mail of het maken van korte berichten op sociale media.

Hoe automatisch op e-mails te reageren

Communicatie in real-time vervangt het dagelijks schrijven en reageren op e-mails. Helaas komt het schrijven naar klanten of zakenpartners met wie de verbondenheid laag is, met de onmogelijkheid om instant messaging te gebruiken. Maar dat is niet helemaal het punt. Het belangrijkste is om zoveel mogelijk contacten te hebben in al je communicatie-apps. De mensen met wie je de meeste tijd doorbrengt, directe leidinggevenden/ondergeschikten, reguliere collega’s. Het is ook een goed idee om groepsgesprekken te creëren die alleen mensen omvatten die specifiek bij het project betrokken zijn. Op deze manier zal de kern van de zaak – dat wil zeggen, het terugschrijven van berichten – automatisch en integraal worden voor de rest van je dagelijkse taken.

Sociale media – berichten

Als je taken omvatten het plaatsen op populaire platforms, zorg er dan voor dat het werk georganiseerd is. Er is vaak behoefte om dagelijks de bord van je bedrijf te vullen. Daarom, als het mogelijk is, plan dan enkele berichten van tevoren. Op deze manier, hoewel je in het begin meer tijd zult besteden, kun je deze dagelijkse routine een paar dagen uitstellen en je bezighouden met belangrijkere zaken.

Natuurlijk is dit niet altijd mogelijk. De gebeurtenissen waarop je moet reageren op sociale media zijn onvoorspelbaar. Toch kunnen dingen die periodiek, routinematig terugkeren – gemakkelijk goed van tevoren worden gepland.

Toegang tot informatie

In sommige sectoren worden werknemers geacht op de hoogte te blijven van wereldgebeurtenissen. De overvloed aan nieuwssites kan overweldigend zijn. Daarom is het een goed idee om een paar sites te kiezen die de meest relevante informatie voor jou bieden en pushmeldingen mogelijk maken. Dit helpt je om een overvloed aan onnodige inhoud te vermijden.

Onderzoek

Er is vaak behoefte aan onderzoek. Zoals je weet – je kunt er uren aan besteden. Dus het is de moeite waard om een virtuele assistent te gebruiken, zoals Google Alerts, die ons op de hoogte houdt van belangrijke zaken, verschillende veranderingen monitort en automatisch informatie naar onze e-mailbox stuurt.

Routine taken – samenvatting

Natuurlijk kunnen voorbeelden van vereenvoudigingen en automatisering worden vermenigvuldigd. Het gebruik van nuttige tools en de focus op belangrijkere taken zal ons zeker helpen om onze doelen sneller te bereiken.

Lees ook: Waarom heb je een tijdblokker-app nodig? Top 8 apps in 2021!

Als je in contact wilt blijven, sluit je dan aan bij onze Facebook-gemeenschap!

Caroline Becker

Als projectmanager is Caroline een expert in het vinden van nieuwe methoden om de beste workflows te ontwerpen en processen te optimaliseren. Haar organisatorische vaardigheden en het vermogen om onder tijdsdruk te werken, maken haar de beste persoon om ingewikkelde projecten werkelijkheid te laten worden.

View all posts →

Caroline Becker

Als projectmanager is Caroline een expert in het vinden van nieuwe methoden om de beste workflows te ontwerpen en processen te optimaliseren. Haar organisatorische vaardigheden en het vermogen om onder tijdsdruk te werken, maken haar de beste persoon om ingewikkelde projecten werkelijkheid te laten worden.

Share
Published by
Caroline Becker

Recent Posts

Hoe kan sociale media de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten?

Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…

22 minutes ago

Top tips om je Amazon verkooprang te verhogen

Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…

2 hours ago

Top 5 tools voor het maken van landingspagina’s

De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…

4 hours ago

De kracht van AI in muziekcreatie verkennen | AI in business #33

Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…

6 hours ago

Scrum Gids | 12. Samenwerking tussen Product Owner en Scrum Master

In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…

8 hours ago

Waarom zijn zelfbewustzijn en zelfregulatie belangrijk in leiderschap?

Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…

9 hours ago