Heb je je ooit afgevraagd hoe je de conversie in je e-winkel kunt verhogen? Als je antwoord ja is, kun je de kennis die we hier hebben verzameld gebruiken en je klanten gelukkig maken terwijl je je verkoop verhoogt. De website van een online winkel moet mensen aanmoedigen om te winkelen — zowel in uiterlijk als in de eenvoud van navigeren.
De website van een online winkel moet zo worden ontworpen dat deze voldoet aan de behoeften van niet alleen de verkoper, maar vooral de klanten. Hoewel zo’n aanname triviaal lijkt, kan het moeilijk zijn om te implementeren.
Navigeren door de e-shop moet snelle en efficiënte zijn. Wanneer een klant op de knop “Verzending” klikt, wil hij naar de pagina gaan die de verzending beschrijft. Als hij door verschillende andere pagina’s moet klikken, bijvoorbeeld over actuele promoties, zal hij eerder stoppen met winkelen dan besluiten zo’n reis te maken. Overweeg ook de zogenaamde “kruimelnavigatie”, dat wil zeggen, de gebruiker zijn huidige locatie tonen met behulp van hiërarchisch geordende hyperlinks naar pagina’s die hij eerder heeft bezocht, bijvoorbeeld:
Op deze manier voelt de klant zich niet verloren op de site en kan hij gemakkelijk terugkeren naar de pagina die hem het meest interesseert.
Een andere manier om de conversie te verhogen is een effectieve zoekfunctie. Als een zoekmachine de zin die je zoekt niet kan vinden, heb je drie keuzes: synoniemen intypen, zelf door de categorieën klikken of simpelweg de site verlaten en je geluk bij je concurrenten proberen. Daarom is het de moeite waard om regelmatig de zoekstatistieken van een e-shop te controleren om te weten welke van hen de zwakste resultaten/geene resultaten genereren en zorg te dragen voor het hintsysteem in de zoekmachine.
Zelfs de meest professionele lay-out helpt niet als de producten worden vergezeld door foto’s van slechte kwaliteit. Gebruikers kopen met hun ogen. Laat ze de goederen in detail zien met de mogelijkheid om de foto’s te vergroten naar afbeeldingen van het item vanuit meerdere perspectieven.
Een goed voorbeeld is Zappos, een online winkel die in de top 10 van meest bezochte winkelwebsites in de VS staat. Hun productfoto’s zijn eenvoudig, vanuit elk perspectief genomen, met de mogelijkheid om in te zoomen om het materiaal te zien.
In veel winkels is het registratieproces vervelend en tijdrovend, net als de winkelprocedure zelf, wat ervoor zorgt dat veel klanten ontmoedigd raken en opgeven. Door de winkelwagentje gaan, alle velden invullen, de transactie afronden. Maak het voor hen leuk en gemakkelijk voor een keer.
Experimenteer met formulieren en A/B-tests om te zien welke het meest handig zijn voor klanten. Of zet in op winkelen zonder registratie. De implementatie van sommige van deze veranderingen hoeft geen tijd of specialistische vaardigheden te vereisen.
Het kan echter de klanten veel gemakkelijker maken om de e-store te gebruiken en de conversies aanzienlijk verhogen. Vooral in tijden waarin consumenten steeds meer aandacht besteden aan winkelgemak in plaats van prijzen.
Zoals je kunt zien, zijn er verschillende manieren om de conversie in je e-store te verhogen. Allereerst, om het te verhogen, moet je het meten. Als je onze tips volgt, zou je conversie moeten toenemen en zul je meer verkopen!
Als je meer ideeën nodig hebt waar en hoe je je producten kunt verkopen, zie dan ons artikel over verkopen op het Amazon FBA-platform.
Als je onze inhoud leuk vindt, laat dan een reactie hieronder achter en sluit je natuurlijk aan bij onze Facebook-gemeenschap om in contact te blijven!
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…