Na de lockdowns is er veel veranderd in de dagelijkse werking van bedrijven wereldwijd – een groot aantal werknemers is overgestapt op thuiswerken. Daarom kijken we vandaag dichterbij naar de manier waarop het Freelance Management Systeem helpt bij remote work.

Freelance Management Systeem en remote work – inhoudsopgave:

  1. Pandemieën en remote work
  2. Standaardisatie
  3. Verbetering van de relaties met externe werknemers
  4. Transparantie van kwaliteitscontrole
  5. Tijdbesparing en verhoging van de productiviteit
  6. Samenvatting

Pandemieën en remote work

Pandemieën van Covid-19 hebben de arbeidsmarkten verstoord, evenals de werking van bedrijven en instellingen over de hele wereld. De onmiddellijke, kortetermijngevolgen waren zeer ernstig voor veel individuen. Miljoenen werknemers werden gedwongen op verlof gestuurd of verloren in extreme gevallen hun baan.

Veel werknemers werden gevraagd om op afstand vanuit hun eigen huis te werken. Dit betrof voornamelijk administratieve en kantoormedewerkers. Hoe hebben deze gebeurtenissen de houding van werknemers ten opzichte van remote work beïnvloed?

Voor de pandemieën hadden sommige van de grootste bedrijven kantoren op veel verre plaatsen in de wereld: in Europa, Azië en de VS. Met de pandemieën moesten ze hun aanpak van werk radicaal veranderen. De meeste kantoormedewerkers stapten over op remote work, en nu mogen ze leven en werken waar en wanneer ze willen. Veel bedrijven verklaren nog steeds dat ze in de toekomst een remote werkmodel zullen gebruiken.

Het lijkt erop dat het traditionele werkmodel, waarin zowel het management als de werknemers tegelijkertijd op hetzelfde kantoor werken, niet het meest efficiënt is voor alle werknemers. Om de overstap van de traditionele werkmodus naar de remote werkmodus te vergemakkelijken, moesten nieuwe tools worden ontwikkeld, die zowel voor fulltime als freelance werknemers kunnen worden toegepast. Een van deze tools, het Freelance Management Systeem, is bijzonder nuttig voor remote work.

Standaardisatie

Gewoonlijk, wanneer het Freelance Management Systeem niet in het bedrijf wordt gebruikt, worden freelancers geïntegreerd in bedrijfsprocessen via veel verschillende communicatiemiddelen zoals: e-mails, telefoongesprekken, Excel-spreadsheets. Door een gebrek aan middelen is er geen garantie dat de onboarding van freelancers in lijn zal zijn met de verwachtingen van het bedrijf.

Vergelijkbare problemen kunnen zich voordoen in relatie tot fulltime werknemers die op afstand werken. Zonder een consistente informatiestroom tussen het bedrijf en de werknemers, kunnen werkende individuen verloren raken in de veelheid aan processen. Het gebrek aan standaarden stelt het bedrijf bloot aan juridische en financiële risico’s. Het Freelance Management Systeem maakt een soepele integratie van freelancers en andere op afstand werkende individuen op een gestandaardiseerde en consistente manier mogelijk.

Verbetering van de relaties met externe werknemers

Net als de fulltime werknemers verdienen freelancers een goede behandeling. Bedrijven die de meest gekwalificeerde en beste freelance werknemers willen aantrekken en behouden, moeten een soepele onboarding voor hun op afstand werkende werknemers bieden.

Bovendien moet de kwestie van een snel, betrouwbaar betaalsysteem worden opgelost. Om een sterke, langdurige relatie tussen de freelance werknemer en het bedrijf te creëren, moeten dergelijke zaken worden geregeld.

Freelance Management Systeem

Transparantie van kwaliteitscontrole

Freelance Management Systeem stelt het bedrijf in staat om volledige controle te behouden over alle ingehuurde freelance individuen via een georganiseerde database met alle belangrijke details zoals: adres, tarieven, werkgeschiedenis.

Met het Freelance Management Systeem is het dagelijkse werk sneller, terwijl sommige kosten lager zijn. Het is veel gemakkelijker om te achterhalen wie de vaardigheden en capaciteiten heeft om bepaalde taken uit te voeren, terwijl de werkstroom van fulltime werknemers veel beter is georganiseerd. De organisatorische kosten van het bedrijf zijn beperkt, het budget wordt strakker gecontroleerd.

Tijdbesparing en verhoging van de productiviteit

Een van de voordelen van het Freelance Management Systeem voor remote work is de tijdsbesparing en verhoging van de productiviteit van zowel fulltime werknemers als freelancers. Bedrijven zonder managementsysteem kunnen verwachten dat de productiviteit van hun werknemers lager is dan verwacht.

Als gevolg hiervan moeten er meer mensen worden aangesteld om toezicht te houden op alle lopende projecten. Frequent toezicht is vereist, anders kunnen problemen met de tijdige afronding van de processen gemakkelijk worden voorspeld.

Met tools zoals het Freelance Management Systeem kunnen bedrijven de voortgang van hun projecten volgen, en in geval van verminderde productiviteit kunnen ze snel genoeg reageren om financiële verliezen te voorkomen.

Samenvatting

Niet alle bedrijven zullen besluiten om veranderingen in hun werkmodi door te voeren, sommigen zullen bij de traditionele manier van werken blijven. Sommige bedrijven kunnen op zoek gaan naar inspiratie en nieuwe praktijken testen, om de beste manieren te ontdekken die hen na de pandemie ten goede kunnen komen.

Één ding is zeker, niet alle werknemers zullen terugkeren naar hun kantoren. Sommigen zullen nog steeds op afstand werken, en hun werkgevers zullen betere tools nodig hebben om hun werk te beheren.

Een van de bijzonder nuttige tools is het Freelance Management Systeem. Om meer te weten te komen over de implementatie van het Freelance Management Systeem in uw bedrijf, moedigen we u aan om onze link hieronder te lezen.

Lees ook: Hoe het freelance management systeem te implementeren

Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →