Contentmarketingstrategie heeft als doel een band op te bouwen met uw doelgroep. De systematische levering van content die consistent is met de behoeften van de ontvangers, en die merkbekendheid opbouwt, speelt een sleutelrol. Een voorbeeld van contentmarketing is een tuinwinkel die praktische adviezen publiceert over het verbouwen van een perceel. In dit geval is de kans groter dat klanten daar een aankoop doen dan bij een buitenlandse verkoper. Effectieve marketingactiviteiten vereisen systematische aanpassingen om aan de behoeften van de ontvangers te voldoen.
Aantrekkelijke marketinginhoud stelt u niet alleen in staat om uw doelgroep direct te bereiken, maar zorgt er ook voor dat u het effect van virale verspreiding krijgt, omdat uw publiek bereid zal zijn het met anderen te delen. Dit maakt het gemakkelijker voor u om nieuwe mensen te bereiken en een band met hen op te bouwen, wat zal vertalen in langdurige verkoop. Goede relaties tussen de verkoper en de ontvanger stellen u in staat om dure producten te verkopen, ongeacht de concurrentie op de markt. Natuurlijk zal een bepaald percentage mensen goedkoper bij concurrenten kopen, maar de overgrote meerderheid zal loyaal zijn aan u of uw bedrijf. Bereid daarom een contentmarketingplan voor de komende weken of maanden voor.
Om erachter te komen hoe je goede content kunt maken, onderzoekt u systematisch uw doelgroep. Als u al een profiel van uw doelklant heeft, bijvoorbeeld qua geslacht, leeftijd, interesses, enz., overweeg dan of het de moeite waard is om meer gedetailleerde informatie op te nemen, d.w.z. burgerlijke staat, functie, inkomen, woonplaats, opleiding, enz. Problemen en behoeften van potentiële klanten spelen een sleutelrol en deze veranderen in de loop van de tijd.
Vergeet niet dat de ontwikkeling van technologie nieuwe problemen voor ontvangers met zich meebrengt. Het oplossen van deze problemen en het geven van advies zijn de basis van effectieve contentmarketing. Hoewel systematische publicatie een sleutelrol speelt, moet u ook op kwaliteit focussen. In plaats van een dozijn profielen op verschillende sociale mediaplatforms te beheren, concentreert u zich op een paar om ervoor te zorgen dat de content aantrekkelijk is. Analyseer de accounts die u heeft en overweeg of het bijhouden van al deze accounts daadwerkelijk de kwaliteit van de content vermindert.
Sociale mediaplatforms zoals: Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Een effectief hulpmiddel dat u moet gebruiken om een merk op te bouwen en een band met de doelgroep te creëren, is een blog die de juiste promotie vereist. Vergeet niet een nieuwsbrief op te nemen die uw ontvangers graag lezen. Alleen actuele methoden met de huidige trends zullen u in staat stellen om effectieve contentmarketing te voeren, wat kan dat zijn?
Video is nog steeds zeer effectief in het opbouwen van vertrouwen en het creëren van een band met de doelgroep. De meeste videoplatforms bieden statistieken waarmee u analyses kunt uitvoeren. Live streaming, d.w.z. delen in real-time, is nog steeds populair in 2021. U kunt deze vorm van communicatie gebruiken op onder andere: YouTube, Facebook, LinkedIn, Instagram en zelfs een website. Hoe maak je goede content met behulp van dergelijke communicatiemiddelen? Focus op gratis oplossingen voor klantproblemen en presenteer de effectiviteit van uw product of dienst. Live evenementen zijn zeer effectief omdat ze u in staat stellen om uw publiek in real-time vragen te stellen. Daarom is een belangrijk onderdeel van een webinar of live presentatie de Q&A-sessie. Om variatie aan uw content toe te voegen, kunt u live gesprekken voeren met influencers, evenals verslag doen van branche-evenementen. Dankzij dit begint u potentiële klanten te betrekken en zult u hen sneller overtuigen om te kopen.
Geïnteresseerd in videomarketing? U kunt meer leren uit ons artikel “Videomarketing voor Kleine Bedrijven“
Spraakzoekopdrachten zijn al vele jaren populair en dat is in 2021 nog steeds zo. Als u contentmarketing wilt afstemmen op de heersende trends, optimaliseer dan uw content in overeenstemming met spraakzoekopdrachten. Vergeet niet dat gebruikers van spraakzoeksystemen vaak lange en ingewikkelde zinnen gebruiken.
Bijvoorbeeld: in plaats van “goede tandarts Wrocław”, kan de zoekopdracht luiden: “Waar kan ik een goede tandarts in Wrocław vinden?” Vragen moeten echter snel en concreet worden beantwoord. Daarom speelt de optimalisatie van de content voor de long tail, d.w.z. de lange staart van de sleutelzin, een sleutelrol.
SEO (Search Engine Optimization) is de optimalisatie van content voor zoekmachines die systematische acties vereist. De belangrijkste voordelen van positionering zijn:
De meeste gebruikers zoeken naar de informatie die ze willen op Google. Daarom zal een goede websitepositionering u in staat stellen om potentiële klanten voor lange tijd te winnen. Vergeet niet dat de algoritmen van Google voortdurend veranderen, daarom zijn SEO-activiteiten een continu proces dat systematisch moet worden bijgewerkt. Een blog met berichten met sleutelzinnen speelt een belangrijke rol in de positionering. De Google-zoekmachine werkt voortdurend samen met YouTube. Daarom worden de titels en beschrijvingen van films met de juiste herhaling van sleutelzinnen ook weergegeven in de zoekresultaten van Google. Als u besluit om SEO-activiteiten zelf uit te voeren, vergeet dan niet om systematisch zoekwoorden te controleren, bijvoorbeeld met behulp van Google Keyword Planner. Zoekmachineoptimalisatie is een langetermijnstrategie die wordt gebruikt om potentiële klanten naar uw blog te leiden vanuit de top organische zoekresultaten en maakt contentmarketing effectiever.
Correct gebruik van SEO zal uw bedrijf zeker een boost geven. Leer hoe u teksten kunt schrijven en opmaken om het verkeer naar uw website te verhogen
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…
Heb je ooit het gevoel dat de dag te kort is om alles te doen…
Wat is software? Wat zijn de soorten en methoden van distributie? Blijvend bij het onderwerp…