Steeds meer bedrijven gebruiken moderne systemen om verschillende soorten documenten, boekhouding, handel, enz. te beheren. Er zijn ook softwaresystemen ontworpen om directe zakelijke relaties met klanten in een bepaalde sector tot stand te brengen en te onderhouden. Deze systemen worden doorgaans jaar na jaar aangeschaft door verschillende bedrijven van alle kaliber, van grote spelers tot kleine ondernemers. De software wordt CRM (customer relationship management) genoemd, en in dit artikel gaan we onze lijst van de meest prominente op de markt bekijken.

Beste gratis CRM-software – inhoudsopgave:

  1. Wat is gratis CRM-software?
  2. Voor wie zijn gratis CRM’s bedoeld?
  3. De beste gratis CRM-software
  4. CRM freeware – Samenvatting
  5. Waarom gratis CRM-software gebruiken?
  6. Voor welke oplossingen kunnen we een gratis CRM aanpassen?
  7. Kan CRM worden geïntegreerd met andere systemen?
  8. Wie gebruikt CRM het vaakst?

Wat is gratis CRM-software?

De populariteit en het gebruiksgemak van CRM’s maken ze tot sleutelsoftware voor klantrelatiebeheer. Deze applicaties hebben zowel freemium- als geüpgradede betaalde versies. Gratis CRM’s zijn uitgerust met verschillende functies die nodig zijn voor goed bedrijfsbeheer, maar ook voor het voeren van interacties tussen klant-eigenaar, klant-werknemer, klant-verkoper, enz. Ze zorgen voor efficiënt beheer van taken of threads die verband houden met een bepaald zakelijk gesprek, evenals voor het onderhouden van relaties met klanten.

Natuurlijk stelt gratis CRM je ook in staat om mensen die een product bestellen, bijvoorbeeld in een online winkel, of een specifiek item aanvragen, direct te bedienen. Een dergelijke opslag van informatie via gratis CRM’s garandeert in de toekomst de mogelijkheid om snel op de zaak terug te komen, aangezien klanten die voor de eerste keer iets hebben besteld bij een bepaalde winkel, groothandel of ander bedrijf, in de toekomst mogelijk meer aanbiedingen voor de producten willen. Gratis CRM in de cloud garandeert ook een directe interactie tussen klant en verkoper via online diensten, waardoor snelle toegang tot de informatie in de CRM via het web mogelijk is.

CRM is niet alleen een hulpmiddel voor het vastleggen van verschillende notities met betrekking tot zakelijke gesprekken met bepaalde klanten, het is ook een bedrijfsstrategie en moderne manier van het implementeren en beheren van diensten en processen in een bepaald bedrijf. CRM’s hebben verschillende functies die je in staat stellen om bijvoorbeeld digitale documenten aan een zaak, verkoop- of handelsdocumenten toe te voegen. Ze werken in een netwerkstructuur in real-time, aangezien informatie in een enkele database wordt ingevoerd en verwerkt. Daarom heeft elke persoon die deze software vanaf elk apparaat gebruikt, bijgewerkte informatie.

gratis crm software

Voor wie zijn gratis CRM’s bedoeld?

Vanwege hun brede scala aan mogelijkheden zijn CRM’s handig voor professionals die veel zakelijke gesprekken hebben die moeilijk te onthouden en in de gaten te houden zijn. Dit type software biedt grote hulp bij klantrelatiebeheer, omdat het directe aanvragen met betrekking tot verkoop en verkooproutes afhandelt door integratie met online diensten. Het beheert ook automatisch aanvragen voor offertes, klachten en dergelijke.

De beste gratis CRM-software

Welke gratis CRM moet je kiezen? Er zijn veel gratis CRM-systemen op de markt, maar laten we beginnen met waarschijnlijk de meest populaire en gerespecteerde, genaamd SugarCRM. De gratis versie heeft tal van functies, zoals een gepersonaliseerd gebruikerspaneel, de mogelijkheid om nieuwe objecten toe te voegen met de zogenaamde subpanelen of nuttige paden om veel elementen van de CRM te koppelen aan een specifiek casemodule. Bovendien garandeert SugarCRM de registratie, evenals de planning van veel evenementen. Wat meer is, het heeft opties om documenten of digitale gegevens te importeren en exporteren.

Een andere gratis CRM is SuiteCRM. Het heeft veel mogelijkheden die verder gaan dan de standaard van zijn soort. Allereerst is het programma gebouwd met rijke functies die elke gebruiker in staat stellen om klantverzoeken te behandelen, projecten te leiden en te beheren of zakelijke vergaderingen en telefoongesprekken vast te leggen. SuiteCRM is geïntegreerd met Google Maps en heeft een ingebouwde wizard voor het automatiseren van veel taken. Het garandeert ook evenementenbeheer vanuit het gebruikerspaneel.

VTiger applicatie als gratis CRM is een programma dat tal van functies biedt. Met VTiger kunnen we gratis diensten gebruiken zoals MS Office of populaire e-mailapplicaties zoals Mozilla Thunderbird, MS Outlook. Het heeft een beheerder- en gebruikerspaneel, waar we veel functionaliteiten kunnen configureren en beheren. Het integreert ook met marketing systemen, communicatiesystemen of online diensten.

CRM freeware – Samenvatting

Elke ondernemer die zijn onderneming, bedrijf wil uitbreiden en veel klanten wil winnen, zou moderne gratis CRM-systemen moeten gebruiken. Een gratis CRM als hulpmiddel voor elk type bedrijf biedt mogelijkheden om klantrelaties te beheren. Deze systemen kunnen ook veel andere taken uitvoeren, zoals projectbeheer, boekhouding, bedrijfsbeheer, enz. Natuurlijk werken CRM-modules lokaal evenals online. De gratis CRM-download is een oplossing die de software voor persoonlijke computers samenvoegt met de gegevens van het bedrijfsnetwerk.

Waarom gratis CRM-software gebruiken?

Omdat ze het voeren van zakelijke relaties en verkooprelaties met bepaalde klanten verbeteren. Het is een oplossing die meerdere modules combineert tot één samenhangend geheel. Het geeft je het recht om gegevens in de CRM te beheren en te verzamelen.

Voor welke oplossingen kunnen we een gratis CRM aanpassen?

CRM-systemen vinden zeker hun toepassing in commerciële, verkoop-, marketingdiensten of het runnen van een bedrijf dat afhankelijk is van klantrelaties. Het aanpassen van een CRM-applicatie is eenvoudig, aangezien programma’s van dit type veelzijdige tools zijn voor het verzamelen van gegevens over zakelijke contacten.

Kan CRM worden geïntegreerd met andere systemen?

Gratis CRM’s kunnen worden geïntegreerd met andere diensten, bijvoorbeeld online systemen die e-commerce-uitgangen ondersteunen, evenals e-mail- of kantoortoepassingen. Daarom kunnen we de optie benutten om meerdere systemen tot één gemeenschappelijke structuur te combineren.

Wie gebruikt CRM het vaakst?

Meestal dienen gratis CRM-programma’s verkopers, eigenaren van eenmanszaken en bedrijven die een groot aantal mensen in dienst hebben. Onlangs is het programma ook steeds populairder geworden bij mensen die aan meerdere projecten in verschillende gebieden werken.

Bekijk ons vorige artikel over CRM voor freelancers en sluit je aan bij onze Facebook-gemeenschap om in contact te blijven!

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →