In het volgende artikel leer je hoe je je persoonlijke merk kunt opbouwen met webinars. Ben je een expert op een bepaald gebied? Kun je verhalen vertellen op een manier dat mensen graag naar je luisteren? Of misschien werk je met of ken je professionals die met zo’n talent zijn begiftigd? Als je op een van deze vragen ja kunt antwoorden, denk dan na over het uitzenden van een webinar. Zo’n onderneming is een geweldige kans voor ondernemers om zichzelf te promoten en hun doelgroep te bereiken. Lees verder.
Hoe bouw je je persoonlijke merk op met webinars? – inhoudsopgave:
Wat is een webinar?
Een webinar is een type online evenement dat wordt uitgevoerd met behulp van webcast-technologie. Het is een tweerichtingsvorm van communicatie tussen de deelnemers en presentatoren. Presentatoren (meestal samen met een expert en/of uitgenodigde gasten) modereren het verloop van de vergadering, voeren een gesprek met de deelnemers en chatten vaak met hun gasten. Kijkers kunnen vragen stellen en zo deelnemen aan een live discussie.
Hoe werkt een webinar?
Het houden van zo’n bijeenkomst is vooral comfortabel voor de kijkers. Laten we zeggen dat een bedrijf een nieuw product lanceert. Potentiële investeerders willen de details weten, met de CEO of medewerkers praten. Webinars bieden je zo’n kans. Deelnemers hebben toegang tot een live chat op elk apparaat, en de live-uitzending kan onder verschillende omstandigheden worden bekeken, zonder tijd te verspillen aan speciale voorbereidingen.
Facebook webinar
Naast een standaarduitzending op YouTube lijkt het organiseren van een parallelle uitzending op Facebook een steeds populairder trend te zijn. Er is geen noodzaak om na te denken over hoe je twee uitzendingen gelijktijdig kunt uitvoeren. Je kunt gemakkelijk applicaties vinden (betaald of gratis) die je in staat stellen om gegevens tegelijkertijd naar meerdere platforms te verzenden.
Dit is des te belangrijker omdat YouTube-abonnees en de gemeenschap op Facebook behoorlijk divers kunnen zijn, en het de moeite waard is om beide te bereiken. We kunnen niet vergeten om vragen te beantwoorden die op beide websites verschijnen.
Hoe maak je een webinar
Technisch gezien zijn webinars niet alleen toegankelijk voor de hosts en hun gasten. Je hebt ook mensen nodig die aan de andere kant van de camera staan. Bijvoorbeeld, een goede cameraman die, naast de foto’s, ook voor de live-uitzending zorgt, evenals mensen die verantwoordelijk zijn voor de verlichting en het inrichten van de scène.
Hoe bouw je je persoonlijke merk op – Samenvatting
Het is de moeite waard om webinars te houden, niet alleen om je bereik naar iedereen over de wereld uit te breiden. Het hosten van webinars die vol nuttige kennis zitten, zal je ook helpen om je organisatie als autoriteit te vestigen. Je klanten zullen de kans waarderen om vragen te stellen en in real-time antwoorden te ontvangen. Aangezien de webinarformule eenvoudig en toegankelijk is, stelt het je in staat om persoonlijke relaties met je leads op te bouwen en meetbare voordelen voor je bedrijf te brengen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Patrick Foster
Een ambitieuze videospecialist die zijn passie voor het creëren van mooie objecten combineert met de vaardigheid om geweldige video's te maken. Hij is bereid zijn kennis en ervaring met anderen te delen.