Een betrouwbare manier om uw online bedrijf te laten groeien en uw klanten beter te begrijpen, is via e-commerce-analyse. Vandaag zullen we ons richten op hoe u het kunt gebruiken en hoe het uw bedrijf ten goede kan komen.

E-commerce-analyse – inhoudsopgave:

  1. Wat is webanalyse?
  2. E-commerce-analyse – is het de moeite waard?
  3. Soorten data-analyse
  4. E-commerce-analyse – samenvatting

Wat is webanalyse?

Webanalyse is de verzameling en analyse van gegevens op basis van al genomen acties. Betrouwbare statistieken kunnen een bedrijf ook helpen de oorzaken van problemen te identificeren en waardevolle informatie te bieden over de ROI van specifieke acties.

E-commerce-analyse

E-commerce-analyse – is het de moeite waard?

Analyse van een online winkel kan een merk vertellen wanneer een toename in vraag mogelijk is, waardoor het een passende strategie kan voorbereiden. Dergelijke acties kunnen ook kosten verlagen omdat het bedrijf voorbereid is op verschillende situaties.

Het is echter vaak moeilijk te voorspellen wat klanten nodig hebben. Het bijhouden van statistieken kan een bepaalde niche tonen, zodat het merk kan overwegen een nieuw product te lanceren dat consumenten willen. Gegevens verzamelen gaat ook over het leren van gebruikersgedrag, wat u in staat stelt om actie te ondernemen om hun problemen en zorgen op te lossen.

Soorten data-analyse

Er zijn vier soorten data-analyse:

  • descriptief – dit is de basisvorm van data-analyse. Het beantwoordt de basisvragen: wat is er gebeurd? hoe vaak? wanneer? waar? Een voorbeeld van deze soort analyse zijn maandelijkse omzetrapporten,
  • diagnostisch – deze benadering is nauwkeuriger omdat het zoekt naar verbindingen tussen gegevens en gedragspatronen. Het beantwoordt de vraag “waarom is het zo gebeurd en niet anders?”
  • voorspellend – dergelijke analyses proberen te voorspellen wat er kan gebeuren op basis van historische gegevens, zoals verkoopvoorspellingen,
  • prescriptief – deze benadering heeft als doel de beste oplossing en een uitweg uit een bepaalde complexe situatie te vinden. Het stelt u in staat te onderscheiden of een bepaalde actie het bedrijf in staat zal stellen een positief resultaat te behalen.
  • E-commerce-analyse

    E-commerce-analyse – samenvatting

    Analyse van online winkels is een belangrijk onderdeel van het runnen van een online bedrijf. Het is ook een voordeel ten opzichte van traditionele verkoop, omdat het veel waardevolle informatie biedt om de winkeloperaties te verbeteren.

    Lees: Hoe u de effectieve waardepropositie kunt creëren

    Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

    Andy Nichols

    Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

    View all posts →

    The most important questions

    1. Wat is webanalyse?

      Het is een proces van het verzamelen en analyseren van gegevens uit die gebieden, die invloed hebben op de werking van een online winkel.

    2. Wat zijn de soorten data-analyse?

      We onderscheiden tussen descriptieve, diagnostische, predictieve en prescriptieve analyses.