Als het gaat om de dingen die je kunt verwachten van je SEO-bureau, is de lijn tussen de klant en de aannemer vaak als een slagveld, en eindigt soms zelfs in de rechtbank. Waarom? Er zijn nog steeds bureaus die profiteren van de onwetendheid van klanten en slinkse elementen in contracten gebruiken. Aan de andere kant verwachten sommige klanten onrealistische garanties en willen ze de rekeningen vereffenen met bureaus na 2 maanden samenwerking. Dus, hoe kun je effectief samenwerken met een SEO-bureau?

Samenwerking met een SEO-bureau – inhoudsopgave:

Klantvereisten – wat zijn de dingen die je kunt verwachten van je SEO-bureau?

samenwerking met een SEO-bureau infographic

SEO-rapport

De klant heeft het recht om transparante acties van het bureau te eisen, dus het moet regelmatig rapporten ontvangen. De eerste na de initiële audit; en de daaropvolgende – periodiek.

SEO-audit

Tijdens de audit van de website wordt de huidige positie in Google geanalyseerd. Het rapport moet daarom een beoordeling van de technische staat van de site bevatten, inclusief een analyse van de serverprestaties en de kwaliteit van de sitecode en inhoudsanalyse, evenals suggesties voor eventuele verbeteringen.

SEO-aanbevelingen

Aanbevelingen moeten zijn berekend om de website een kans te geven om in hogere posities in Google te verschijnen.

Hoe zou een SEO-strategie eruit moeten zien?

Positioneringsactiviteiten

Als we besluiten om samen te werken, zijn onder andere dingen die je kunt verwachten van je SEO-bureau een strategie voor positioneringsactiviteiten, waaronder bijvoorbeeld het definiëren van de zinnen waarvoor de website gepositioneerd zal worden.

Het is belangrijk om in de top zoekresultaten te verschijnen voor de zoekopdrachten die voor ons van belang zijn, en dus potentieel converterend.

Linkbuildingstrategie

De strategie moet ook het voorbereiden van een plan voor de groei van links naar de website vanuit andere websites omvatten. Hier is het belangrijk om te controleren waar de links vandaan komen en wat er met hen gebeurt in geval van beëindiging.

Er zijn nog steeds bedrijven die hun klanten afhankelijk maken door hun sites te linken aan hun achterliggende pagina’s (dit zijn pagina’s die alleen worden gebruikt om naar de sites van klanten te linken, zonder echte waarde voor de gebruiker). Het verwijderen van links kan nadelige gevolgen hebben voor de posities van de site in de zoekresultaten.

SEO-activiteiten – cyclisch en op lange termijn

Hoe zouden cyclische rapporten eruit moeten zien?

Onder de dingen die je kunt verwachten van je SEO-bureau zijn cyclische rapporten. In cyclische rapporten moet het bureau het aantal zinnen presenteren waarvoor de website in de top zoekresultaten staat. Het is belangrijk om gegevens in een bredere tijdsperspectief te presenteren omdat de posities van minuut tot minuut veranderen.

Aangezien de belangrijkste taak van een SEO bureau is om het organische verkeer naar de website te verhogen, moet het rapport informatie bevatten over de groei ervan. Het is ook goed als er informatie is over welke secties van de website de beste resultaten behalen, en welke aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld door productbeschrijvingen uit te breiden.

SEO is een langetermijnproces

Het optimaliseren van een website voor Google is een langetermijnproces en het is zeer moeilijk om de kwaliteit van de diensten die door een bureau worden geleverd op korte termijn te verifiëren. Vergeet dit niet als je nadenkt over de dingen die je kunt verwachten van je SEO-bureau.

De effecten zullen pas na een paar maanden zichtbaar zijn, maar de exacte tijd hangt af van de sector waarin het bedrijf opereert, de initiële staat van de website en de omvang van het werk dat moet worden gedaan. Om deze reden tekenen bureaus vaak contracten met klanten voor een langere periode, bijvoorbeeld voor een jaar.

Realistische vereisten en realistische beloften

Je kunt SEO-resultaten niet volledig voorspellen

Helaas zal de klant in deze periode beperkte ruimte voor manoeuvre hebben en zal hij vertrouwen krijgen in de competentie van het bureau pas na veel geld te hebben uitgegeven. Het is een moeilijke deal, vooral omdat een garantie voor bijvoorbeeld het innemen van een specifieke positie in Google nooit kan worden verkregen.

Het algoritme van de zoekmachine is te veranderlijk en onvoorspelbaar voor enige serieuze entiteit om dergelijke verklaringen te doen.

Zoek geen bureaus die onmiddellijke resultaten bieden

Het is de moeite waard om je hiervan bewust te zijn en niet te vertrouwen op entiteiten die onmiddellijke resultaten garanderen. Er is een groot risico dat we een partner vinden die praktijken gebruikt die niet in overeenstemming zijn met de Google-regelgeving. In dat geval kan de consequentie een straf zijn die aan de website wordt opgelegd, d.w.z. uitsluiting van zoekresultaten of een aanzienlijke verlaging van de positie van de website.

Wil je in contact blijven met onze inhoud? Sluit je aan bij onze Facebook-gemeenschap

Kamil Jasiński

Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Wek haar midden in de nacht en ze begint met je te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee.

View all posts →