Probeer je succesvol te zijn in affiliate marketing, maar zijn je inspanningen tevergeefs? Wil je je dromen waarmaken, maar word je voortdurend geconfronteerd met overweldigende obstakels die je niet kunt overwinnen? Misschien heb je allerlei gidsen bestudeerd voordat je aan je avontuur als uitgever begon, maar het kan zijn dat de algemene principes de test niet hebben doorstaan. Kan falen worden omgezet in succes? Waarom werkt affiliate marketing niet? We haasten ons om te helpen!
Waarom werkt affiliate marketing niet? – inhoudsopgave:
- Leren van fouten
- Waarom werkt affiliate marketing niet? De grootste fouten
- Slechts één contract
- Geen doordachte strategie
- Ongepreciseerde doelen
- Geef niet op!
Leren van fouten
Je hebt vast wel dit clichématige gezegde gehoord dat je alleen van fouten leert. Helaas zijn dit vaak niet de fouten die iedereen maakt. Het zijn jouw fouten en jij betaalt de prijs. Wees echter niet ontmoedigd als je begin als uitgever moeilijk is. Elke les leert je iets. Als je marketing vol mislukkingen zit, laten we dan overwegen wat er misging. Waarom werkt affiliate marketing niet? Laten we de fouten vinden en ze rechtzetten!
Waarom werkt affiliate marketing niet? De grootste fouten
Misschien is de reden achter publicatiefouten niet zo moeilijk te vinden. Hieronder hebben we de meest voorkomende zonden van uitgevers voorbereid. We hopen dat het wat licht op je pad werpt en nuttige begeleiding biedt:
- Een veelvoorkomende teleurstelling blijkt onrealistische verwachtingen op financieel gebied te zijn. Het is gemakkelijk om ontmoedigd te raken en te denken dat je inspanningen tevergeefs zijn. Vergeet niet – niemand verdient miljoenen in een paar maanden.
- Je bent onzichtbaar op het web. Je gebruikt geen zoekwoorden of complexere zinnen. Als je het verkeer naar je site wilt verhogen, zullen zoekwoordplanners je helpen – een bewezen programma is SemRush. Gebruik op sociale netwerken hashtags.
- Je hebt geen contact met je publiek, zodat ze geen kans krijgen om op de hoogte te blijven. Gebruikers zijn gemakzuchtig en houden van kant-en-klare oplossingen. Heb je geen mailinglijst opgebouwd? Heb je geen nieuwsbrief onderhouden? Maak dat zo snel mogelijk goed!
- Zorg ervoor dat je een niche promoot, niet een populair en competitief gebied. Als het een niche is – heeft het dan succes? Is het persoonlijk interessant voor jou? De Google Trends-tool kan nuttig zijn – hiermee kun je de frequentie van zoekopdrachten naar bepaalde zinnen in een specifieke regio controleren. Misschien moet je de regio van werking specificeren.
- Neem nooit één communicatiewijze zonder na te denken. Diversifieer je activiteiten, controleer actuele trends en test verschillende oplossingen. Je inhoud kan interessant zijn, maar je publiek kan bijvoorbeeld de voorkeur geven aan video boven grafische vormen.
- Creëer geen inhoud uit dwang – saai, nutteloos en van slechte kwaliteit. Uitgever zijn is een baan zoals elke andere. Neem het serieus.
- Het opgeven van analyse is een stap richting falen. Je zult niet succesvol zijn als je niet weet waar je verkeer vandaan komt en waar het de meeste impact heeft. Het opzetten van Google Analytics, het gebruik van live statistieken en metingen is de verantwoordelijkheid van elke uitgever. Wees niet bang voor cijfers en analyses – het is een waardevolle informatiebron.
- Promoot je oude producten, niet up-to-date en bang voor het nieuws? Verander dat zo snel mogelijk! Innovatie is vandaag de dag van groot belang.
- Zorg ervoor dat je consistent handelt. Je kunt niet plotseling, zonder na te denken, producten aanbevelen die niet gerelateerd zijn aan je niche.
- Heb je producten van slechte kwaliteit aangeboden? Heb je iets geadverteerd dat je zelf niet zou willen gebruiken? Beëindig zo snel mogelijk dergelijke samenwerking voordat je je geloofwaardigheid verliest!
- Pas op voor opdringerige acties, vol spam. Niemand houdt ervan om overspoeld te worden met advertenties.
- Je zult ook blootgesteld worden aan verliezen door ineffectieve betaalde marketingactiviteiten en die al buiten je budget en je winsten aan het begin liggen.
Slechts één contract
Er zijn momenten waarop je niet verantwoordelijk bent voor falen. Je inspanningen kunnen tevergeefs zijn als je jezelf te lang beperkt tot één adverteerder of akkoord gaat met ongunstige voorwaarden. Test verschillende samenwerkingsmodellen, zoek naar nieuwe alternatieven en overweeg meer contracten naarmate je groeit.
Geen doordachte strategie
Het is zonde van je tijd om in de mist te dwalen. De sleutel is een geschikte strategie. Schrijf een plan op voordat je handelt. Plan om product nummer 1 te promoten. Denk dan na over hoe het aanbevelen van meer producten de eerste stap kan aanvullen.
Heb je ooit gehoord van cross-selling? Het is niets meer dan het verkopen van een aanvullend product bij een geselecteerd item. Voor een feestjurk zullen veel klanten op zoek zijn naar bijpassende sieraden of elegante schoenen. Je kent een soortgelijke procedure van fastfoodketens. Bij een hamburger krijg je een drankje en frietjes aangeboden. Een gouden middenweg is nodig. Promoot geen producten van verschillende stoffen, maar concentreer je activiteiten ook niet alleen op één ding.
Ongepreciseerde doelen
Elke vorm van marketing vereist het specificeren van doelen. Samenwerkingsmarketing is daar geen uitzondering op. Je weet niet of je een succesvolle uitgever bent als je niet duidelijk hebt wat je wilde bereiken. Elk van je doelen heeft een nauwkeurige definitie en tijdsgebonden kader nodig. Het doel is niet om een fulltime uitgever te worden, maar bijvoorbeeld om tegen het einde van oktober 2022 een winst van $100 te maken.
Geef niet op!
Fouten zijn onvermijdelijk. Niemand houdt ervan om ze te maken. Maar er is de andere kant van de medaille – niemand slaagt erin ze te vermijden en het is onmogelijk om alleen door succes te leren. De weg naar succes is hobbelig, het is veeleisend, maar het is de tijd waard. Heb je een gebied gevonden waar een onderontwikkelde draad blijft? Ben je nog steeds op zoek naar een grote tekortkoming? Ongeacht je vooruitgang als uitgever, dit advies is universeel: Laat je niet ontmoedigen, geef niet op. Werk eraan om mislukkingen om te zetten in grote successen!
Waarom werkt affiliate marketing niet? Nu weet je wat je moet doen om succesvol te zijn in dit vakgebied! Lees andere artikelen over affiliate marketing: Hoe affiliate marketing te doen?, Hoe een affiliate marketingwebsite effectief op te zetten?
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Andy Nichols
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.