De introductie van remote recruitment vanaf het begin brengt kandidaten naar de virtuele wereld. De informatie over de vacature of het bedrijf is daar. De online activiteit van het bedrijf wordt het visitekaartje van de organisatie, en efficiënte online operaties worden nog meer aangemoedigd om te solliciteren naar specifieke functies.

Online activiteit van het bedrijf – inhoudsopgave:

  1. Online werkgeversmerk – de online activiteiten van het bedrijf
  2. Hoe beïnvloedt de online activiteit van het bedrijf remote recruitment?

Online werkgeversmerk – de online activiteiten van het bedrijf

Momenteel is het internet een van de meest waardevolle informatiebronnen geworden. Elke dag kunnen duizenden mensen zonder veel moeite het bedrijf controleren, de informatie over de online activiteit, sociale betrokkenheid of kwesties door andere meningen verifiëren. Tegelijkertijd is wat het meest gewaardeerd wordt op de arbeidsmarkt transparantie. De kandidaten willen, voordat ze besluiten om uiteindelijk een nieuwe baan te solliciteren of te beginnen, zoveel mogelijk over het bedrijf weten, terwijl de technologieën die vandaag de dag zijn ontwikkeld alles veel gemakkelijker meetbaar en controleerbaar maken.

Een sterk werkgeversmerk beïnvloedt de perceptie van de organisatie positief, terwijl de verbinding van de virtuele wereld met de echte wereld de bedrijven dwingt om ook online zorg te dragen voor een goede naam. Het opbouwen van merkbewustzijn vergemakkelijkt de creatie van een betrokken gemeenschap die met het bedrijf is verbonden. Op deze manier wordt de herkenbaarheid van het merk versterkt en trekt het nieuwe werknemers aan.

De huidige samenleving gebruikt het internet op bijna elk moment van het leven. De toenemende populariteit van verschillende soorten sociale media betekent soms dat het niet hebben van dergelijke accounts gelijkstaat aan sociale isolatie. Evenzo geldt de situatie voor merken. Sociale media zijn de verbinding tussen de merken, klanten en kandidaten voor functies. Met de erkenning van het potentieel dat voortvloeit uit het contact met miljoenen mensen, kan het bedrijf zijn bereik aanzienlijk uitbreiden, en dat kan bijna zonder kosten.

Het belangrijkste doel van elke organisatie is de beste presentatie van zichzelf en het ondernemen van activiteiten, terwijl het internet hen de kans biedt om nieuwe oplossingen in te voeren en de wereld over die activiteiten te informeren. Online merkopbouw is gebaseerd op een verscheidenheid aan marketingactiviteiten die op het internet worden uitgevoerd. Die activiteiten hoeven niet de vorm aan te nemen van ingewikkelde, langdurige campagnes. Soms is het voldoende om enkele berichten te creëren of een account op de website uit te geven die laat zien hoe het bedrijf van binnenuit functioneert. Op deze manier komt het merk dichter bij de potentiële werknemers die, zelfs voordat ze naar het interview gaan, een voorlopige research kunnen doen over mogelijke taken, de structuur van het werk zelf of zelfs de typische sfeer.

online activiteit van het bedrijf

Hoe beïnvloedt de online activiteit van het bedrijf remote recruitment?

De online activiteit van het bedrijf beïnvloedt het algehele imago. Afhankelijk van de richting waarin we onze online branding willen ontwikkelen, kan dit de perceptie van het merk positief of negatief beïnvloeden.

De aanwezigheid van de organisatie ook in de virtuele wereld komt in veel gebieden van pas, waaronder remote recruitment. Het proces is gebaseerd op het gebruik van het internet en de nieuwste technologieën. Zelfs het vinden van de advertentie met de vacature gebeurt online. De allereerste ontmoeting met het merk is op het internet en de meeste kandidaten willen niet dat de volgende stappen dit communicatieve kanaal veranderen.

De meest natuurlijke consequentie van het lezen van een interessante vacature is het verkrijgen van zoveel mogelijk informatie over het wervende bedrijf. De kracht van het internet komt van pas, het stelt je in staat om echt interessante feiten te zoeken. Daarom is het zo belangrijk om zorg te dragen voor het opbouwen van een online imago.

Alle informatie die kandidaten online tegenkomen kan de vorm van verdere samenwerking beïnvloeden. Een positief imago gebaseerd op hoge activiteit in sociale media of andere digitale kanalen versterkt de geloofwaardigheid van een bepaald merk. Als gevolg hiervan is een potentiële werknemer nog meer geïnteresseerd in een vacature van zo’n plek, en het bedrijf zelf wordt vaak als prestigieuzer geïdentificeerd.

Aan de andere kant is de echte bedreiging voor de goede naam van de organisatie en het succes van het remote recruitmentproces elke negatieve feedback over het bedrijf of informatie die ongunstige aspecten van de werking onthult. Er is een hoog risico dat een slechte reputatie kandidaten afschrikt, ongeacht de voordelen die zelfs in de best geformuleerde vacature worden benadrukt.

De ontwikkeling van technologie en het verplaatsen van veel processen naar de virtuele wereld hebben ongetwijfeld de werking van bedrijven verbeterd en hen in staat gesteld een nog breder publiek te bereiken. Merken mogen echter niet vergeten dat zo’n snelle informatiestroom ook slechte informatie met zich meebrengt, die een imago kan ruïneren.

Zorgvuldig geplande online branding is vandaag de dag een van de meest effectieve marketingstrategieën geworden, die tegelijkertijd niet veel geld vereist. Positieve effecten zijn ook zichtbaar in het remote recruitmentproces. Een herkenbaar merk op het internet trekt de meest getalenteerde kandidaten aan, die, door het hele proces online te starten, gemakkelijk informatie over de toekomstige werkgever kunnen zoeken.

Lees ook: Tips om erkenning van werknemers in een remote team te bereiken

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →