Talentacquisitiestrategieën zijn een van de belangrijkste resoluties die bedrijven hebben in relatie tot wereldwijde veranderingen en het probleem van de “Grote Ontslaggolf”. Lees het artikel om meer te ontdekken over strategieën die u kunnen helpen de beste talenten voor uw bedrijf te vinden.
Beste talentacquisitiestrategieën – inhoudsopgave:
Talentacquisitiestrategieën
Hedendaagse bedrijven moeten hun best doen om het personeelsbehoud te verhogen en alleen talentmanagement dat de beste strategieën gebruikt, kan daarbij helpen. De beste strategieën in talentacquisitie zijn als volgt:
Vergoeding. Uw organisatie moet bereid zijn om het marktloon te evenaren of zelfs te overtreffen. Het bedrijf moet gedetailleerd op de hoogte zijn van de situatie op de markt en in staat zijn om een concurrerende vergoeding te creëren om nieuwe talenten aan te trekken. Het bedrijf dat niet kan concurreren met wat andere bedrijven hun werknemers aanbieden, is gedoemd te falen in talentacquisitie.
Niemand wil voor minder werken als er ergens anders veel meer te krijgen is. Een geweldige bedrijfscultuur telt niet meer – mensen werken vanuit huis, steeds vaker alleen, en daarom is het enige feit dat hen bij de organisatie kan houden hun salaris.
Overweeg het gebruik van ATS. Alle processen die verband houden met werving en aanstelling zijn tijdrovend en vervelend. Het kost veel tijd en moeite om alle documenten te verzamelen, op te slaan en te verwerken, om nog maar te zwijgen van de noodzaak voor gegevensextractie en -analyse. Om veel kandidaten op basis van hun kernvaardigheden en ervaring te kunnen vergelijken, kunt u besluiten automatisering in uw processen te integreren. Applicant Tracking Systems (ATS) worden steeds geavanceerder en met het gebruik van Kunstmatige Intelligentie (AI) bieden ze ons betere analytische resultaten.
Een goede ATS moet in staat zijn om de gegevens van al uw aanvragers te analyseren, ze te filteren op basis van uw vooraf ingestelde waarden en het besluitvormingsproces te versnellen. Sommige van de initiële fasen, zoals testen, het maken van enquêtes en het invullen van de basisdocumenten, kunnen ook worden vergemakkelijkt met het gebruik van ATS.
Intern werven. Beoordeel uw personeelsbestand en controleer of sommige van de meest benodigde kandidaten al in uw eigen bedrijf werken. De zoektocht naar de best geschikte individuen zou daar moeten beginnen – intern werven vermindert de kosten van werving, onboarding en training, daarom is het de moeite waard om te overwegen. Het beoordelen van de vaardigheden van al reeds in dienst zijnde individuen zou een onderdeel van de voortdurende praktijk moeten zijn, aangezien intern werven niet alleen geld bespaart, maar ook de loyaliteit van het personeel vergroot.
Huur aannemers en remote workers in. Niet al uw werknemers hoeven op basis van een vast dienstverband te worden aangenomen en in uw eigen kantoor te werken. Overweeg verschillende werkopties, wees flexibel, want sommige van de meest getalenteerde werknemers geven er al de voorkeur aan om op afstand te werken of kiezen voor meer flexibele vormen van werk. Wees in staat om hen allemaal aan te bieden en talent naar uw bedrijf aan te trekken.
Vergeet diversiteit en inclusie niet. De meeste van de grootste bedrijven ter wereld hebben al ontdekt dat om talent aan te trekken, de organisatie open moet staan voor de diversiteit van individuen. Het bedrijf moet inclusiebeleid implementeren en diversiteit moet een van de kernwaarden van de organisatie zijn.
Voorheen gebruikte, minder effectieve, modellen van werving waren gebaseerd op verwijzingen, waarbij de ene witte man de andere witte man als de volgende werknemer aanbeval. Deze zoekmethode bleek ineffectief. Talent kan groeien in alle sociale lagen en van verschillende: leeftijd, geslacht, etniciteit of ras zijn. Bedrijven die niet in staat zijn om diversiteit te omarmen, zijn gedoemd te falen.
Focus op welzijn en mentale gezondheid. Hedendaagse werknemers begrijpen dat de kwaliteit van werk de kwaliteit van leven betekent. Ze blijven bij hun werkgever zolang de werkomstandigheden goed genoeg zijn om hen op hun plek te houden. Slechte werkomstandigheden zijn de meest beruchte reden voor werknemers om te besluiten te vertrekken, gevolgd door lage salarissen, de behoefte aan verandering en plannen voor een eigen bedrijf. Welzijnsprogramma’s zijn een must voor hedendaagse werkgevers – om bij te blijven met de concurrentie moet uw organisatie ook over dergelijke innovaties nadenken.
Gebruik sociale media voor werving. De meerderheid van de mensen die toegang heeft tot nieuwe technologieën, gebruikt sociale media – volgens de statistieken is dat 58% van alle mensen ter wereld en dat komt neer op 4,62 miljard mensen. Ze besteden veel tijd aan plezier, maar ze volgen en interageren ook met merken en zoeken naar banen.
Sommige van de wervingsmethoden die tot nu toe zijn gebruikt, zijn niet langer relevant voor grote massa’s mensen. Om talent te kunnen vinden en aan te trekken, moeten bedrijven adverteren via de sociale media. De hoeveelheid advertenties, de snelheid en frequentie van vacatures – dit alles moet worden aangepast aan het hoge gebruik van dit medium om de vereiste resultaten te behalen.
Ken uw potentiële werknemers. Er zijn enorme verschillen tussen generaties werknemers en de bedrijven die precies weten hoe ze de juiste werkomstandigheden voor hun potentiële werknemers kunnen bieden, hebben betere kansen om talent aan te trekken. Om het probleem te begrijpen, moeten managers zich realiseren dat bijvoorbeeld Generatie Z (leeftijden 18-24 vandaag) 27% van de wereldwijde beroepsbevolking zal vertegenwoordigen, terwijl Millennials 75% van de wereldwijde beroepsbevolking zullen vertegenwoordigen tegen 2025.
Beide generaties kunnen worden gezien als globaal omdat ze een constante verbinding met de wereld hebben via digitale technologieën. Deze generaties werknemers hebben andere verwachtingen dan hun ouders hadden. Om individuen van Generatie Z en de generatie van Millennials aan te trekken, moeten bedrijven begrijpen dat zij: de voorkeur geven aan thuiswerken, diversiteit en inclusie waarderen, een balans tussen werk en privéleven verwachten, evenals aandacht besteden aan gelijkheid en milieuproblemen.
Samenvatting
De manieren van gisteren zijn niet langer betrouwbaar – de samenlevingen veranderen snel, de nieuwe generaties werknemers zijn mobieler en digitaler. Het bewustzijn van sociale kwesties is ook toegenomen en de werknemers van vandaag verwachten meer van hun werkgevers dan hun ouders deden. Alle bedrijven die talent willen aantrekken, moeten nieuwe acquisitiestrategieën toepassen, anders kunnen ze mogelijk niet alle posities invullen die grotere talenten, vaardigheden en bekwaamheden vereisen. Acquisitiestrategieën moeten volgen op wereldwijde trends en zich aanpassen aan de moderne verwachtingen, anders zullen ze falen.
Lees ook: Een link tussen diversiteitsmanagement en gelijke werkgelegenheid in de werkomgeving
Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.
Nicole Mankin
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.