Het antwoord op de vraag hoe je een SEO Landingspagina bouwt, zou een van de eerste dingen moeten zijn die je probeert te vinden bij het maken van je eigen website. Een landingspagina is vaak de plek of het punt dat de eerste indruk maakt in de geest van je klanten. Je hebt maar een paar seconden om zijn aandacht te trekken en hem te overtuigen om te blijven en te verkennen. Maar laten we een stap terug doen.

Wat is het doel van de optimalisatie van een landingspagina als deze geen verkeer genereert? Dus de juiste eerste vraag is hoe je dit verkeer kunt krijgen of, met andere woorden, hoe je een SEO-vriendelijke landingspagina kunt bouwen?

Wat is een landingspagina?

De landingspagina van een website is een pagina die meestal gericht is op een bepaalde groep van gerichte zoekwoorden die nodig zijn om gerangschikt te worden. Het bevat ook een call-to-action (CTA). Een landingspagina maakt deel uit van een grotere inbound marketingcampagne.

In dit type campagne is het doel om ervoor te zorgen dat er een toename is in het volume van het totale zoekverkeer van je website in jouw niche of industrie. De unieke eigenschap van een landingspagina is dat deze een bepaald karakter heeft dat is ontworpen om bezoekers de benodigde informatie te bieden.

De geleverde informatie is meestal duidelijk en beknopt. Het helpt om bezoekers een goed overzicht te geven van een marketingwebsite. Je kunt beginnen met het optimaliseren van je landingspagina door naar je homepage te kijken.

Hoe een SEO Landingspagina te bouwen

Laat je Keyword Strategie je Inhoud Leiden

Wanneer je een goede SEO landingspagina bouwt, moet je erkennen dat je zoekwoordstrategie cruciaal is voor een goede landingspagina. Als regel moet je long-tail zoekwoorden kiezen die helpen om je te concentreren op zoekintentie. Naast het gebruik van zoekwoorden in je inhoud om je landingspagina te optimaliseren, moet je ook zorgen dat je goed schrijft zodat mensen kunnen lezen en begrijpen. Dit komt omdat mensen dit moeten lezen om het te begrijpen.

SEO-inhoudcreatie is geen geheim. Als je wilt weten hoe je geweldige SEO-inhoud kunt creëren, lees dan: SEO-tekstcreatie. Hoe het proces van inhoudcreatie te verbeteren?

Je moet je tekst contextualiseren als een manier om vast te stellen waar je pagina over gaat met secundaire zoekwoorden. De aanpak of tip van een landingspagina-optimalisator zou ook semantische zoekwoorden gebruiken, specifiek of meervoudig, om ervoor te zorgen dat de zoekintentie goed wordt verduidelijkt. Het gebruik van semantische zoekwoorden zou je ranking op een veel meer gecoördineerde en gerichte manier verhogen.

Je tekststructuur moet door zoekmachines begrepen worden.

Dit is waar het grootste deel van het werk ligt. Als je je SEO landingspagina moet optimaliseren, moet je weten dat het optimaliseren van je zoekwoorden in de tekst structuur niet genoeg is. Je pagina moet goed gestructureerd zijn zodat de zoekmachine deze kan analyseren en goed kan rangschikken. Voor zoekmachines om je pagina te identificeren en te analyseren, moet je rekening houden met enkele parameters die later zullen worden besproken.

Dit zijn de parameters om te overwegen als je je zichtbaarheid in zoekmachines wilt waarborgen

Optimalisatie van de Titel Tag

Dit is een SEO landingspagina-optimalisator, het mag niet veel woorden bevatten maar een paar. Zet het belangrijkere zoekwoord eerst in je titel, gevolgd door de minder belangrijke zoekwoorden.

Alt-tag

Je landingspagina gemakkelijk herkenbaar maken voor zoekmachines omvat ook het gebruik van alternatieve tags. Dit maakt het gemakkelijk voor zoekmachinebots om je pagina te herkennen. Dit komt omdat HTML-afbeeldingen soms niet op tijd verschijnen en deze alt-tags gemakkelijk kunnen worden geladen om ze te vervangen. Een goede alt-tag bevat een samenvattende beschrijving van de afbeelding en de context.

Geoptimaliseerde Meta Beschrijving

Dit is een andere parameter om te optimaliseren zodat je pagina gemakkelijk herkenbaar is voor zoekmachines. Het is een belangrijke rankingfactor.

Het optimaliseren van je Meta-beschrijving kan je websiteverkeer verhogen omdat het gebruikers kan beïnvloeden om op je site te klikken vanuit de zoekmachine-resultaten. Daarom moet je je Meta-beschrijving duidelijk, beknopt en kort maken om bezoekers aan te trekken.

Koppen

Er zijn verschillende soorten koppen, we hebben de H1-koptag die moet overeenkomen met de titel van je pagina. Andere beschikbare koptags zijn H2 en G3 die kunnen worden gebruikt of vastgezet op de inhoud of een pagina.

Interne links

Maak gebruik van de noodzakelijke interne links. Interne links zijn links naar een andere pagina van dezelfde website met behulp van de essentiële ankertekst. Het gebruik van interne links stelt zoekmachines in staat om de inhoud en context van een bepaalde pagina gemakkelijk te begrijpen.

Bouw Backlinks:

Dit is een andere tip voor het optimaliseren van een SEO landingspagina. Backlinks zijn links van gezaghebbende sites. Backlinks helpen over het algemeen om de ranking van een pagina te verhogen en zijn de cruciale factor van de “waarde” van je website. Om backlinks te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je pagina waardevol is. Dat betekent dat je pagina waardevolle informatie moet bevatten die gezaghebbende sites willen verwijzen. Voorbeelden van waardevolle inhoud die je kunt delen zijn statistieken of waardevolle gegevens waar andere sites naar moeten verwijzen.

Multimedia gebruik

Multimedia moet aan een pagina worden toegevoegd omdat zoekmachinebots die pagina als waardevol beschouwen. Zoekmachinebots geven in zekere mate prioriteit aan pagina’s met video’s en afbeeldingen.

seo landingspagina infographic

Optimaliseer je URL om een SEO-vriendelijke Landingspagina te bouwen

In de SEO-wereld is elk detail of elke stap even belangrijk, elk detail moet worden geoptimaliseerd om het beste resultaat te behalen. Het bouwen van een goede SEO landingspagina betekent dat je rekening houdt met elke parameter, waaronder het URL-adres van je website. Dit komt omdat de URL de structuur van een website toont, in dit geval de landingspagina en hoe de inhoud daarin past.

De URL van de landingspagina mag niet lang zijn, houd het kort met een maximum van 65 tekens. Zowel zoekmachinebots als kijkers lezen de URL en daarom is het belangrijk om de URL te optimaliseren.

Word lid van onze Facebook-gemeenschap om in contact te blijven!

Kamil Jasiński

Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Wek haar midden in de nacht en ze begint met je te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee.

View all posts →