Categories: BlogZakelijk

Internationale markttoetredingsstrategie

Internationale markttoetredestrategie is zeer belangrijk wanneer het bedrijf van plan is een buitenlandse markt te veroveren. Internationale uitbreiding vereist relevante voorbereiding. Analyse van de concurrentie moet worden uitgevoerd. Lees de tekst om te ontdekken waar je nog meer op moet letten voordat je internationale markten betreedt.

Internationale markttoetredestrategie – inhoudsopgave:

  1. Internationale markttoetredestrategie
  2. Strategie is de sleutel tot succes
  3. Factoren die internationale verkoop beïnvloeden
  4. Internationale verovering – wat is nog meer belangrijk?
  5. Internationale markttoetredestrategie – Samenvatting

Internationale markttoetredestrategie

Het Statista-rapport stelt dat de wereldwijde detailhandelsverkopen op het internet ongeveer 4 miljard Amerikaanse dollars in waarde hebben bereikt en nog steeds groeien. Internationale uitbreiding is een kans om het merk te promoten en de winst te verhogen. Daarom besluiten steeds meer bedrijven internationale markten te veroveren.

Uit onderzoek blijkt dat 63% van de Australische klanten en 54% van de Canadese en Russische klanten besluiten om buiten hun landen te winkelen. Wat interessant is, is dat klanten uit Azië evenzeer bereid zijn om te winkelen bij internationale online winkels. Grensoverschrijdende handel wordt gebruikt door inwoners van Zuid-Korea (21%), China (19%), India en Japan (beide landen 15%).

Voordat je begint met het verkopen van je producten in het buitenland, moet je eerst een plan maken. De internationale markttoetredestrategie is de sleutel tot het behalen van succes en het runnen van een winstgevend bedrijf.

Strategie is de sleutel tot succes

Elk bedrijf dat op het internationale toneel aanwezig wil zijn, moet beschikken over een langetermijnactie-strategie. Belangrijke beslissingen kunnen niet van de ene op de andere dag worden genomen, zonder eerdere voorbereiding – ze moeten van tevoren worden gepland en gebaseerd zijn op de kennis die is verworven door de analyse van veel verschillende factoren. Internationale online winkels die actief zijn op veel parallelle markten kunnen effectief functioneren dankzij de internationale markttoetredestrategie die hun bedrijven hebben.

Er is geen universele methode voor het creëren van een strategie. Elk bedrijf moet zijn strategie ontwerpen op basis van de kenmerken van de markt en de eigenschappen van de organisatie. Je moet om de hoeken kunnen kijken, flexibel zijn en vanaf het begin klaar zijn voor veranderingen om je aan de nieuwe markt aan te passen.

Factoren die internationale verkoop beïnvloeden

Voordat je internationale markten betreedt, moet het bedrijf alle interne en externe factoren controleren die invloed kunnen hebben op dergelijke activiteiten. Externe factoren zijn vraag, marktpotentieel en voorwaarden voor het doen van zaken. Interne factoren zijn strategie, beschikbare middelen en het vermogen om te concurreren met internationale bedrijven.

Klanten moeten bereid zijn om producten van internationale online winkels te kopen. De analyse moet de interesse van de lokale consumenten controleren. Zijn de producten die door het bedrijf worden aangeboden nodig op deze specifieke markt? Vervolgmarketingactiviteiten moeten gebaseerd zijn op het onderzoek. Sommige van de marketingstrategieën zullen communicatie met klanten omvatten.

Voordat je besluit de geselecteerde markt te betreden, moet je het volume, potentieel en ontwikkelingsgraad controleren. Dit is cruciaal omdat het gemakkelijker zal zijn om op opkomende markten te verschijnen, waar de positie van andere entiteiten niet zo sterk is als elders.

Het is noodzakelijk om te controleren of een bepaalde markt voldoet aan de voorwaarden voor het runnen van een bedrijf. Wat is de fase van technologische ontwikkeling van het land? Zijn er genoeg klanten met toegang tot internet? Wat is de structuur van servers en zijn ze veilig voor online transacties? Voordat je de buitenlandse markt betreedt, moet je de antwoorden op al deze vragen kennen.

Elk bedrijf moet het juiste moment vastleggen wanneer het voordelig is om te beginnen met internationale verkoop. Het bedrijf moet al een stabiele situatie op de lokale markt hebben om het risico te nemen om activiteiten naar het buitenland uit te breiden. De eigenaren van het bedrijf moeten beschikken over de financiële middelen die kunnen worden geïnvesteerd in nieuwe buitenlandse ondernemingen.

Elk bedrijf moet alle fasen van de orderverwerking overwegen – welke processen zullen door zijn middelen worden afgehandeld, welke zullen worden uitbesteed aan externe entiteiten zoals bezorg-, pakket-, post- of logistieke bedrijven.

Steeds meer bedrijven met vergelijkbare profielen betreden de internationale markt. De analyse van de concurrentie is essentieel om de betreffende commerciële zone te controleren. Hoeveel verkopers bieden hun product aan dat al op de markt is? Wat zijn hun prijzen? Wat is de kwaliteit van hun producten? Wat zijn hun marketingactiviteiten? Alles moet grondig worden gecontroleerd.

Internationale verovering – wat is nog meer belangrijk?

Voordat je buitenlandse markten betreedt, moet het bedrijf alle belasting- en juridische bepalingen die van kracht zijn in de betreffende landen controleren. Het merendeel van de wetgeving is alleen lokaal van toepassing, maar zodra we de buitenlandse markt betreden, moeten we alle regels volgen.

Internationale markttoetredestrategie – Samenvatting

Minder gecompliceerd is de verkoop in de Europese Unie. De EU-richtlijn stelt de regels voor de online transactie vast. Overeenkomstig de EU-wetgeving moet elke online winkel een beleid hebben, waarin het retourbeleid duidelijk aan de klanten wordt uitgelegd. In het geval van landen die niet tot de Europese Unie behoren, zal douane-inklaring noodzakelijk zijn.

Lees ook: Verkoopprognose – 6 geweldige vragen om je marktkansen te beoordelen

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

Wat is een onboarding specialist? Belangrijke rollen en verantwoordelijkheden

Wie is een onboarding specialist? Onboarding is een van de instrumenten van human resource management.…

53 minutes ago

Crowdfunding vs crowdlending. Wat zijn de belangrijkste verschillen?

Hoewel het misschien lijkt alsof crowdfunding en crowdlending dezelfde concepten zijn, worden ze vaak door…

3 hours ago

Hoe je een succesvolle startup kunt creëren door freelancers in te huren

Is het mogelijk om een succesvolle startup te creëren door freelancers in te huren? Ja,…

4 hours ago

Wat is een HRIS-analist? Functieomschrijving HRIS-analist

Grote en middelgrote bedrijven met een toegewijd HR-departement, naast het aannemen van HR-specialisten, stellen ook…

6 hours ago

Wat is een e-commerce strategie? 4 belangrijke elementen

Ben je van plan om een online winkel op te zetten en vraag je je…

8 hours ago

Hoe maak je een stockfoto? 10 geweldige tips voor geweldige afbeeldingen – Maak en verkoop digitale producten #29

Hoe maak je een stockfoto? Is het moeilijk om een geweldige stockafbeelding te maken die…

10 hours ago