Hoe maak je een stockfoto? Is het moeilijk om een geweldige stockafbeelding te maken die verkocht of op een website gebruikt kan worden? In een andere tekst hebben we beschreven hoe het maken en verkopen van stockfoto’s een gemakkelijke manier kan zijn om geld te verdienen. De markt voor stockfoto’s is zeer competitief, daarom, als we willen verdienen, moeten we voldoen aan de smaken van onze potentiële klanten. Hoe doe je dat? Lees de tekst om erachter te komen hoe je een goede stockfoto maakt.
Waar te beginnen? Als je geld wilt verdienen met het verkopen van foto’s, besteed dan wat tijd en denk na over het onderwerp. Bekijk de beeldbanken en lees over de regels en vereisten. Analyseer al beschikbare projecten – hun onderwerp en esthetiek.
Je moet beslissen welke online platform het beste bij jouw smaak en stijl past. Kijk welke soorten categorieën en subcategorieën er op die platforms zijn. Probeer contact te leggen met individuen die al succes hebben gehad met het verkopen van stockfoto’s en bekijk hun projecten.
Je moet projecten van goede kwaliteit creëren om te concurreren op de markt voor stockfoto’s. Er zijn verschillende manieren om het probleem van kwaliteitsfoto’s aan te pakken. Lees onze tips hieronder om erachter te komen hoe je aantrekkelijke en effectieve ontwerpen kunt maken.
Het concept van de afbeelding is de eerste belangrijke fase tijdens de realisatie van een project. Hoe vind je inspiratie? Waar kun je controleren welke soorten afbeeldingen populair zijn? De meeste informatie is te vinden op stockbanken. Veel van hen hebben speciale subpagina’s met de meest populaire categorieën en actuele lijsten van de meest gezochte thema’s.
Zo’n lijst verschilt afhankelijk van de stockbank, afhankelijk van de onderwerpen en hoeveel stockafbeeldingen er in de collectie zijn. Onder de meest gezochte categorieën zijn:
Zoals al eerder vermeld, zijn stockbanken een goede bron van inspiratie. Bijvoorbeeld, Shutterstock publiceerde de meest populaire thema’s voor juni 2022 en dat waren: verschillende mensen tonen (verschillende geslachten, etniciteiten, lichaamstypes en leeftijden), afbeeldingen die betrekking hebben op feestdagen (zomervakanties, vakantie mode, seizoenswerk, reizen), gezondheid en welzijn (zelfzorg, verse producten, fysieke activiteit, diëtisten, coaches, instructeurs). Daarnaast bevat de lijst met thema’s informatie over de trends in kleuren.
Onder de thema’s die slechter verkopen dan de anderen zijn: vlaggen, dieren, landschappen, zonsondergangen en zonsopgangen, individuele fruit- en groentesoorten, en fotobehang gemaakt in Photoshop. Er is een koper voor elk type product, daarom zullen zelfs die categorieën hun kopers vinden. Toch moet men de concurrentie overwegen, die enorm is. Om te kunnen verkopen, moet men de hoogste kwaliteit van werk leveren.
Samenvattend zijn er verschillende manieren om stockafbeeldingen te produceren die klanten bereid zijn te kopen. Naast de tips in de tekst is het belangrijk om de presentatie van de afbeelding te onthouden – een interessante miniatuur, een beknopte titel en een gedetailleerde beschrijving helpen je klanten om jouw project te vinden tussen vele andere vergelijkbare aanbiedingen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Van UI-schetsen tot voltooide digitale afbeeldingen, AI-gecreëerde afbeeldingen worden steeds populairder. Sommige ervan kunnen direct…
De wereldeconomie van de 21e eeuw wordt gekenmerkt door complexe en dynamische veranderingen op economisch…
Crowdfunding mislukkingen – heb je er al van gehoord? Om de voor de hand liggende…
Hoe IT-professionals te werven? Hoe je je op dit proces kunt voorbereiden? Technische werving is…
Eigenaarschap mentaliteit – weet je hoe je dit binnen je team kunt creëren? In de…
Wie is een onboarding specialist? Onboarding is een van de instrumenten van human resource management.…