Social media zijn een uitstekende platform voor informatie-uitwisseling. Ze dienen niet alleen als een plek voor vrije gegevensuitwisseling – hun complexiteit kan ook handig zijn voor zakelijke doeleinden. Een van de meest overtuigende toepassingen is de implementatie van het wervingsproces met hun hulp. Aan de hand van Facebook als voorbeeld kan dit idee eenvoudig worden geïmplementeerd. We presenteren waar dit proces uit bestaat en hoe je effectief medewerkers kunt werven.
Je weet al hoe je een Facebook bedrijfsprofiel aanmaakt. Ben je nu op zoek naar nieuwe medewerkers? Bekijk wat Facebook werving te bieden heeft en hoe je de perfecte kandidaat via dit portaal kunt vinden.
Amerikaanse ontwikkelaars hebben met succes het spectrum van Facebook-functionaliteiten uitgebreid. Door in de afgelopen jaren nieuwe opties aan de service toe te voegen, hebben ze het gezicht van deze sociale media voorgoed veranderd. Een enorme groep internetgebruikers, geconcentreerd op één site, is de rijkste database van potentiële medewerkers, die voor je bedrijf geworven kunnen worden. Facebook-tools maken het mogelijk om “ideale medewerkers” te traceren die voldoen aan de gewenste kenmerken van de werkgever. Er zijn verschillende manieren om Facebook werving effectief te maken.
Een geweldige oplossing om kandidaten op Facebook te zoeken is het opzetten van een speciaal recruiterprofiel. Het profiel is de privépagina van de persoon die verantwoordelijk is voor werving in het bedrijf. Daarom moet het compleet, duidelijk en rijk aan gedetailleerde inhoud zijn. Om dit te doen, gebruik je de optie die beschikbaar is in de rechterbovenhoek na inloggen op je privéprofiel. Vanuit het dropdownmenu, zichtbaar na het indrukken van het “plus” teken, heb je de optie om een persoonlijke pagina aan te maken die kan fungeren als een recruiterprofiel.
Dit is belangrijk omdat werkzoekenden direct naar deze subpagina zullen gaan. Een speciale pagina moet een profielfoto, een achtergrondfoto en een beschrijving van de meest relevante kenmerken van de recruiter hebben. Het moet ook informatie bevatten over voltooide cursussen, scholen, examens. Dit zal de recruiter, die direct geassocieerd is met de werkgever, betrouwbaarder en eerlijker maken in de ogen van de toekomstige werknemer.
Onlangs heeft Facebook een optie geboden om naar banen te zoeken voor elke gebruiker die geregistreerd is in het sociale netwerk. Deze functie is beschikbaar in het paneel aan de linkerkant van de pagina-indeling. Onder het pictogram van “actetas”, zijn verborgen vacatureadvertenties, afgestemd op de voorkeuren van de gebruiker.
Elke keer dat een kandidaat een aanvraag indient, wordt hij gevraagd om zijn verzoek te motiveren. Wanneer een kandidaat solliciteert, verschijnt er een gespreksvenster om de kandidaat met de werkgever te verbinden. De recruiter kan door de ingediende aanvragen bladeren en de aanvragen selecteren die hem het meest relevant lijken. Dergelijke werving op Facebook is passief – de werkgever wacht, na het creëren van een vacatureadvertentie, op kandidaten die zich aanmelden.
Een optionele methode om op Facebook te werven is om een betaalde vacatureadvertentie aan te schaffen. Dit zal een statische vorm hebben en zal worden weergegeven als een traditionele gesponsorde post.
Steeds vaker richten marketingtechnieken zich op het aanmoedigen van kandidaten om te interageren. Het is de moeite waard om van deze kans gebruik te maken en in plaats van blote tekst, een korte video of een map met foto’s in te voegen. Het onbetwiste voordeel van deze vorm van werving is de mogelijkheid om de doelgroep nauwkeurig te bepalen, die onze post zal zijn. Daarom kun je zelfs op het moment van het ontwerpen van de advertentie, een gedetailleerde selectie van kandidaten maken, die in de post wordt weergegeven.
Er zijn ook gratis manieren om naar medewerkers op Facebook te zoeken. Ze bestaan uit het toevoegen van advertenties in speciale themagroepen. Groepen brengen mensen samen die lokaal of in een bepaald beroep naar werk zoeken. Deze methode vereist echter meer activiteit van de recruiter – heel vaak moeten de beheerders deze goedkeuren, en de wervingspost mag niet de kenmerken van spam hebben. Een alternatieve methode is om gratis advertenties rechtstreeks op de fanpagina van het bedrijf toe te voegen. Het nadeel van deze oplossing is een veel kleiner bereik dan in het geval van betaalde advertenties.
Nu je weet hoe je medewerkers kunt werven met sociale media, zoals Facebook, laten we eens kijken of je bekend bent met de wedstrijdregels – een nuttig en toch iets ondergewaardeerd hulpmiddel bij het onderhouden van je bedrijfsfanpagina.
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.
Wat zijn de voordelen van sociale media? Kan het gerichte traffic naar je bedrijfswebsite brengen?…
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…