Leer hoe je advertenties op Instagram kunt uitvoeren en hoe voordelig ze kunnen zijn voor jouw bedrijf. Instagram is een van de snelst groeiende sociale netwerken. Tot wel 2 miljard mensen hebben actieve Instagram-accounts en meer dan 500 miljoen gebruikers bezoeken het elke dag. Gezien dit feit is het de moeite waard om je zakelijke account op Instagram op te zetten. Dankzij dit account krijg je de kans om je potentiële klanten te bereiken. Het is echter niet genoeg om alleen het account op te zetten om succesvol te worden. Je moet betrokken raken bij je gemeenschap. Naast het uitvoeren van organische campagnes, is het de moeite waard om te investeren in betaalde advertenties. Lees verder.
Er zijn veel verschillende soorten advertentieformaten op Instagram, waaronder:
Een zo breed scala betekent dat je het beste advertentietype kunt kiezen dat past bij jouw specifieke bedrijfsdoelstellingen. Ook kun je betaalde advertenties precies afstemmen op de gegeven doelgroep en haar voorkeuren.
Hoe advertenties op Instagram te draaien? Als je wilt beginnen met het promoten van jouw bedrijf op Instagram, kun je gebruikmaken van Ads Manager of de applicatie zelf. Ads Manager stelt je in staat om complexere campagnes te creëren. Om echter een betaalde campagne uit te voeren, is het essentieel om over te schakelen naar een Instagram-bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat?
Ga naar je profiel, klik op het menu in de rechterbovenhoek en kies “Overschakelen naar professioneel account”. Koppel vervolgens optioneel je Instagram-pagina aan je Facebook-pagina en vul de contactgegevens in. Nu ben je helemaal klaar.
Je kunt elke post in een advertentie transformeren met slechts een paar klikken:
Instagram-advertenties maken via Facebook Ads Manager is een iets ingewikkelder proces. Om Ads Manager te gebruiken, moet je Instagram-account aan je Facebook-account zijn gekoppeld. Dit hulpmiddel stelt je in staat om conversieratio’s te berekenen en advertenties te maken die niet direct op je profiel zichtbaar zijn.
Volg de onderstaande stappen:
De belangrijkste voordelen van adverteren op Instagram zijn als volgt:
Als je serieus overweegt om je bedrijf op sociale media te adverteren, is Instagram een perfecte plek om te beginnen. Het draaien van een campagne op Instagram is noch moeilijk, noch duur, maar het kan aanzienlijk bijdragen aan de groei van je merk.
Aangezien je hebt geleerd hoe je advertenties op Instagram kunt draaien, lees ook hoe je echte volgers kunt krijgen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.
Er is waarschijnlijk geen enkel social media-kanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.
Ontvangers grijpen steeds vaker naar videomateriaal. Geschreven vormen worden minder populair. Traditionele bloggers proberen zich…
Copywriting is een extreem populaire professie geworden in de laatste tijd. Er zijn steeds meer…
Heb je ooit het gevoel dat de dag te kort is om alles te doen…
Wat is software? Wat zijn de soorten en methoden van distributie? Blijvend bij het onderwerp…
Het presenteren en communiceren van onderzoeksresultaten is waarschijnlijk een van de meest cruciale (en veeleisende)…
Weet je hoe je een ebook moet maken? Ken je alle essentiële aspecten van een…