Denk je erover na om een nieuwe baan te vinden? Begin met een CV dat professioneel is en is afgestemd op jouw behoeften. Je kunt veel sjablonen vinden, of je kunt creatief zijn – maar zorg ervoor dat je zoveel mogelijk aandacht aan de details besteedt.
Neem in je CV op wat absoluut essentieel is:
Een cruciaal punt betreft de keuze van – laten we het – “CV-profiel” noemen. Iemand die solliciteert naar de functie van bijvoorbeeld computer graphic designer, kan zijn of haar verbeelding de vrije loop laten en het CV tot een klein kunstwerk maken. Op deze manier zal hij of zij het scala aan vaardigheden dat met het beroep samenhangt presenteren. De werkgever zal zien dat de kandidaat al in het wervingsproces competent is.
Het zou bizar lijken als je een glamoureus CV stuurt bij een sollicitatie voor de functie van accountant. Het is meteen duidelijk dat het is gemaakt door iemand van buitenaf, en niet jouw eigen werk is. Wat telt, als het gaat om hoe je een goed CV schrijft, is kwaliteit, niet kwantiteit.
Meer banen opsommen is slechts de helft van het werk. Beschrijf in redelijke detail (maar bij voorkeur zonder “om de hete brij heen te draaien”) wat jouw taken waren in elk van je vorige functies. Focus op diegene die identiek zijn of betrekking hebben op wat je toekomstige werkgever verwacht.
Je kunt beter niet denken aan (zelfs een kleine) leugen. Je realiseert je vast dat het geen groot probleem zal zijn als je de waarheid ergens op papier verdraait. Echter, tijdens het interview zal de waarheid gegarandeerd naar boven komen, dus wees voorbereid om de feiten onder ogen te zien.
Alles bij elkaar genomen, hopen we dat je klaar bent om aan de slag te gaan en te schrijven! Een sterk CV is de basis voor het vinden van je droombaan.
Bekijk ons andere artikel:
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter.
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…