De helden van het artikel van vandaag hebben geen introductie nodig. Beide bedrijven zijn ware leiders in de IT-industrie met duizenden werknemers over de hele wereld en bieden innovatieve oplossingen voor miljoenen gebruikers. Echter, ondanks veel overeenkomsten, verschillen de bedrijven in hun benaderingen van talentmanagement. Laten we vandaag eens kijken naar de geheimen van HR bij Google en IBM!
In het begin is het de moeite waard om een korte uitleg van de definitie zelf te citeren. Talentmanagement richt zich op de interesse en verwerving van specifieke individuen die uitblinken in termen van prestaties en resultaten.
Deze strategie heeft ook als doel om gunstige arbeidsomstandigheden en mogelijkheden voor groei en vooruitgang te bieden, zodat professionals een verlangen naar voortdurende samenwerking tonen. Het selecteren van de juiste kandidaten vermindert de kosten die gepaard gaan met het wervingsproces, evenals de personeelsverloopratio.
De initiële studie gaat over Google en de bronnen die zijn geanalyseerd om een zeer interessant beeld van de hele procedure te creëren. Het bedrijf heeft veel prijzen en onderscheidingen gewonnen op het gebied van human resources management. Is dat terecht?
Een enorme kracht van het bedrijf is dat het constant updates en aanpassingen maakt aan veranderende werkomgevingen. Google richt zich op mensen en relaties, in plaats van op vaste sjablonen en schema’s. Bovendien is de term HR vervangen door “human operations,” wat beter de aard van de heersende filosofie weerspiegelt. De afdeling zelf is cruciaal voor de optimale werking van de hele onderneming.
Het is de moeite waard om het sterke belang van algoritmen en wiskundige berekeningen in het hele wervingsproces te benadrukken. Traditionele interview-gebaseerde besluitvorming is vervangen door neutrale gegevens en statistieken.
In het hart van de hele instelling staan mensen en interactie. Google beloont zijn werknemers met veel flexibiliteit en vrijheid in het uitvoeren van hun taken, evenals harmonie tussen werk en andere dagelijkse uitdagingen. Het bedrijf vergeet ook de exclusieve voordelen en bonussen niet.
Het is de gepersonaliseerde benadering, originaliteit en persoonlijke relaties die het kenmerk zijn van talentmanagement met het Google-merk. Hieronder staat een voorbeeld van een innovatieve wervingsaanpak waarbij routinevragen zijn vervangen door creatieve equivalenten. Kandidaten moesten de volgende vragen oplossen:
IBM heeft een meer gestructureerde en geformaliseerde benadering van talentmanagement. Het verschil is duidelijk, tot in de nomenclatuur.
Google streeft ernaar het concept van human resource management te elimineren. IBM benadrukt niet alleen het grote belang van HR bij het ontwerpen van een transparante en moderne organisatie, maar verhoogt ook zijn profiel.
IBM heeft een eigen stijl en cultuur voor talentmanagement ontwikkeld. Hier zijn 5 belangrijke principes volgens HR 3.0:
Twee multinationale bedrijven, twee stijlen van talentmanagement en één doel – de beste kandidaten aantrekken. Ondanks de verschillen in benaderingen van talentmanagement, zijn Google en IBM organisaties die de hoogste kwaliteit van human resources operaties garanderen.
Je vindt het misschien ook leuk: Talentmanagement in bedrijf
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor medewerkers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.
Het presenteren en communiceren van onderzoeksresultaten is waarschijnlijk een van de meest cruciale (en veeleisende)…
Weet je hoe je een ebook moet maken? Ken je alle essentiële aspecten van een…
Duurzaam marketing is niet langer slechts een van de marketingstrategieën die je in je bedrijf…
Onlangs zijn er twee fenomenen op de arbeidsmarkt ontstaan die verband houden met de houding…
Hoe te verkopen op Pinterest en waarom zou je het doen? Verkopen op Pinterest is…
Ben je een freelancer die op zoek is naar manieren om je portfolio te promoten?…