Het proces van het distribueren van je eerste e-book voor klanten lijkt op een langetermijninvestering. Echter, na verloop van tijd zullen het zorgvuldige werk, de toewijding en de uren die aan het voorbereiden van de inhoud zijn besteed, de gewenste resultaten opleveren. Dit zijn: het bereiken van een specifieke doelgroep en het bieden van overtuigende inhoud. Dankzij hen worden niet alleen hoogwaardige leads gegenereerd, maar wordt ook het imago van het bedrijf versterkt.
Een professioneel klant e-book is een onschatbaar marketingproduct om een breed publiek te bereiken. Echter, een bedrijf dat besluit een elektronisch werk uit te brengen, neemt veel verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de inhoud die het bevat. Een e-book moet een deskundige toon hebben en het besproken onderwerp volledig uitputten.
Daarom is het een van de moeilijkste vormen van het creëren van inhoud, die tegelijkertijd de meest effectieve resultaten oplevert.
Het helpt om het gewenste imago van het bedrijf als expert in zijn vakgebied te ontwikkelen. Het bedrijf wordt een autoriteit: de kennis die in het e-book is vervat, biedt betrouwbare informatie, is een kans om (zelfs voor een leek) de basisaspecten met betrekking tot het besproken onderwerp te begrijpen, en stelt de lezer in staat om gratis kennis te maken met nuttige informatie.
Adviezen over hoe je het eerste e-book voor klanten moet schrijven, moeten beginnen met het belangrijkste, inhoudelijke aspect. Concreet is het de gespecialiseerde inhoud, die de kenmerken van een deskundige studie moet hebben. Zelfs een kleine fout in de inhoud, bijvoorbeeld met betrekking tot de specificiteit van een bepaald vakgebied, kan de ontvanger vervreemden van een bepaald onderwerp, waardoor de inspanningen van de schrijver teniet worden gedaan.
Een bedrijfs-e-book is daarom een van de moeilijkste vormen van copywriting, omdat het niet alleen geavanceerde vakkennis van de auteur vereist, gecombineerd met een visionaire benadering van het besproken onderwerp, maar ook de opname van een elegant grafisch ontwerp dat is afgestemd op de context van het werk. Zelfs zorgvuldig verpakte, maar lege inhoud zal in dit geval de test niet doorstaan.
Er wordt meer vereist van elektronische essays dan van reguliere bloginhoud. Als de klant niet krijgt wat hij verwacht, zal hij zich zeker teleurgesteld voelen.
De kwesties met betrekking tot de deskundige toon van de teksten die het e-book vormen, zijn het onbetwiste aspect dat als eerste moet worden verzorgd. De volgende activiteiten, die helpen om een bevredigend eindresultaat te bereiken, hebben betrekking op technisch werk. Een e-book voor klanten moet een aantrekkelijk grafisch ontwerp hebben dat de aandacht trekt.
De esthetiek van de tekst moet ook behouden blijven – talrijke redactiesoftware zal hierbij helpen, waardoor de inhoud kan worden aangepast aan visuele behoeften. Terwijl de eenvoudigste toepassingen, beschikbaar bijvoorbeeld in het Office-pakket, voldoende zullen zijn om de inhoud te creëren, zullen specialistische grafische programma’s van pas komen om de omslag of het uiterlijk van individuele pagina’s te ontwerpen.
Zelfs als je al een compleet, inhoudelijk e-book voor klanten hebt, blijft de kwestie van de juiste distributie nog steeds bestaan. Een speciale pagina, de zogenaamde landingspagina, kan hiervoor nuttig zijn, waardoor we bezoekers kunnen aanmoedigen om onze publicatie te downloaden.
Je moet ook onthouden om je eerste e-book op een grafisch aantrekkelijke manier te tonen. Stockfoto’s en video’s kunnen hierbij helpen.
Als onze inspanningen een internetgebruiker naar onze eigen landingspagina hebben getrokken, kunnen we deze gelegenheid ook gebruiken om waardevolle informatie te verzamelen. We kunnen deze informatie gebruiken om te achterhalen of de bezoeker waarschijnlijk een sterke lead is of dat hij per ongeluk bij ons is gekomen en niet geïnteresseerd zal zijn in onze diensten.
Het proces van het verkrijgen van gegevens moet eenvoudig en niet belastend zijn voor de ontvanger. Het moet zich richten op slechts een paar van de meest relevante vragen.
Een bedrijfs-e-book stelt je in staat om effectief te streven naar de aandacht van nieuwe doelgroepen. Het is de meest deskundige en aantrekkelijke vorm van het bieden van nuttige informatie in combinatie met een reclame-thema.
Hoewel er veel manieren zijn om een e-book voor klanten te schrijven, is wat echt telt een visionaire benadering en een onconventioneel idee – een idee dat een leemte opvult en voldoet aan de behoefte van internetgebruikers die waardevolle leads opbouwen.
Kent alle voor- en nadelen van het werken als freelancer en haalt er toch het beste uit. Tijdmanagement en zelfmotivatie zijn haar grootste voordelen. Ze is nu een digitale nomade en werkt terwijl ze de wereld rondreist.
Als je verkoopt op 's werelds populairste marktplaats, maak je je zeker zorgen over de…
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…