De prioriteit voor startup-eigenaren over de hele wereld is het ophalen van voldoende middelen om hun innovatieve ideeën te ontwikkelen. Er zijn veel beschikbare financieringsmethoden, zoals corporate venturing, het afsluiten van leningen of het verkrijgen van geld van angel-investeerders. Helaas hebben de hierboven genoemde strategieën verschillende nadelen en zijn ze zeer discutabel. Daarom wordt crowdfunding voor startups steeds populairder. Lees verder.
Een startup kan worden gedefinieerd als een bedrijf in de eerste fasen van de operatie. Bedrijven die net beginnen, moeten veel soorten risico’s en een gebrek aan klantacceptatie onder ogen zien. Het is ook moeilijk te voorspellen of een startup die momenteel actief is, een succes of een mislukking zal worden.
Kies in de eerste plaats een categorie voor uw bedrijfsprofiel. Dit zal het gemakkelijker maken om de juiste crowdfunding-site te selecteren. Als je probeert geld in te zamelen voor een tech-startup op een platform voor goede doelen, ben je gedoemd om volledig te falen.
Heeft uw project veel financiering nodig? Richt u op sponsors die bereid zijn grote bedragen uit te geven om het idee te ondersteunen en zich bewust zijn van de bijbehorende risico’s. Als je spellen, muziek of video maakt, dan zou Kickstarter een perfecte plek voor jou kunnen zijn. Alleen al in 2020 ontvingen deze categorieën de meeste financiering op de site. Aan de andere kant hebben persoonlijke of goede doelen campagnes meer kans van slagen op GoFundMe en Funraise.
Beschrijf elk element van de campagne, de geschiedenis van het project en uw visie voor de toekomst van de onderneming in detail, voor het geval het succesvol is. Verberg geen informatie zodat een potentiële investeerder gemakkelijk de kansen van het project kan beoordelen en sneller een beslissing kan nemen om erin te investeren.
Een welkom en nuttig gebruik in crowdfunding voor startups is het creëren van een transparante planning om middelen op de juiste manier toe te wijzen. Geef aan wat het exacte doel van de campagne is, voor welke fasen van het project specifieke bedragen nodig zijn en wat voor rendement (ROI) donateurs kunnen verwachten. Tenslotte bent u verantwoordelijk tegenover een groot publiek van investeerders die willen weten waar hun geld naartoe gaat. Wees vastberaden en beslissend in dit opzicht.
Blijf in contact met de mensen die hebben besloten uw campagne te steunen. Dit zal zich in de toekomst uitbetalen en leiden tot grotere klantbetrokkenheid, breder publiek belang en het opbouwen van een loyale gemeenschap rond uw startup. Als u uw eigen website, sociale media-profiel of fanpagina heeft, plaats dan af en toe informatie over de voortgang. Dit zal niet alleen een positieve impact hebben op uw imago als een eerlijke maker, maar ook de transparantie van de acties die tijdens de campagne worden ondernomen vergroten. Op deze manier zult u het respect van de sponsors verdienen.
Net als elke andere campagne, heeft een crowdfundingcampagne voor startups een leidend idee nodig dat potentiële investeerders zal intrigeren en hen zal aanmoedigen om deel te nemen aan de onderneming. De basis is een goed verhaal dat op een aantrekkelijke manier over het product/de dienst of het bedrijf vertelt en het laat opvallen tussen de massa.
Daarom is het de moeite waard om gebruik te maken van beloningsgebaseerde crowdfunding. Beloningsgebaseerde, of seed, crowdfunding is een type financiering voor kleine bedrijven waarbij ondernemers financiële donaties van individuen ontvangen in ruil voor een product of dienst. Op deze manier hebben talrijke startups honderden en soms miljoenen dollars opgehaald op crowdfunding-sites.
Er is geen twijfel dat crowdfunding in de loop der jaren een aantrekkelijke manier is geworden om middelen te werven en startups te financieren, en zo aanzienlijk heeft bijgedragen aan hun ontwikkeling. Crowdfunding voor startups is een winstgevende financieringsmethode die bedrijven in staat stelt om talrijke ups en downs op de markt te overleven.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte eigenaar en manager van een bedrijf. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
De maatstaf voor de effectiviteit van een marketeer is het aantal conversies, dat wil zeggen…
Als het gaat om AI in muziekproductie, is het het beste in co-creatie, en vooral…
In het artikel van vandaag zullen we het onderwerp van samenwerking tussen de Product Owner…
Elke leider heeft doelen zoals het opbouwen van een team dat op gepaste wijze hoge…
Social media-advertentiecampagnes, direct contact tijdens branche-evenementen, het aanbieden van educatieve materialen om kennis en bewustzijn…
Verschillende kleinere evenementen vormen een Sprint in Scrum. Sprints vormen op hun beurt samen een…